dyrenes beskyttelse?? hvornår? dyrenes beskyttelse?? hvornår?
simpelt... eller skulle man tro..
hvornår går man til dyrenes beskyttelse? og hvad skal der til før de vil gøre noget ved en sag?
er kommet et sted hvor der er ekstremt uhygeinisk,
- med slikposer, reb fra halmballer og andet affald, cigaretter, lightere mm. der ligger og flyder så hestene kan komme til at spise det.
- derudover står der ofte drikkevare i glas (cola/kaffe) rundt omkring som vælter samt div. slik /frugt/og skåle med vand fra sårrensning og tiltrækker dyr .
- hestene får ikke passet tænder og hove som de skal..og ej heller dyrlæge selv om det loves.
- de får heller ikke særlig ofte mad, måske 2 gange om ugen (de der er heldige) og står på folde uden mad.. (de får så lidt wrap for at de får lidt).
kan ikke finde ud af om det hjælper at gå videre, og hvad der sker hvis jeg gør det...
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 3.550
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 25 Svar: 132
nov 2004
Følger: 165 Følgere: 286 Heste: 7 Emner: 151 Svar: 1.346
jul 2008
Følger: 53 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 48 Svar: 451
Jeg har selv brugt dem et par gange.
De er hurtige, altså de rykker ud indenfor 3-4 dage (:
feb 2008
pia- tak vil jeg prøve, ved ikke om jeg er emsig, synes bare det er for galt derude... håber sandlig ikke det er sådan de fleste heste har det.
hesten jeg passede var der ½ år hvor han hverken fik passet tænder eller hove en eneste gang... og han fik vaccination 1 måned for sent.
jul 2008
Følger: 53 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 48 Svar: 451
Det er ihvertfald ikke sådan mine heste lever
Men kontakt dem, og så fortæl hvordan det står til derude, send meget gerne billeder!
Det kan de godt finde på at spørge efter..
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 429
sep 2006
Følger: 33 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 69 Svar: 1.668
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 2.359
At der bliver brændt affald ved siden af folden, hestene kan vel flytte sig fra røgretningen i så fald det skulle blæse lidt.
Mine heste får da heller ikke ordnet tænder, dyrlægen tjekker dem en gang om året.
Hovene, nogen hestes hove vokser langsomt og har måske kun brug for beskæring 2 gange om året.
Men at de ikke for noget at spise og er synligt tynde heraf, se det er en anden sag og det skal der reageres på.
sep 2007
Følger: 59 Følgere: 25 Heste: 4 Emner: 289 Svar: 3.653
Du må tage en snak me de folk der har stedet og hvis du selv kommer tit(?) såkunne du jo "tage fat" og rydde op og foder når du kommer.
Hvis det er tydeligt at hestene bliver misrøgtet, er tynde har lange flækkede hove mm. så ring og fortæl hvordan de har det så bure de komme ud.
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.407
Og vaccinationer gør ikek at hesten ikke bliver syg, den gør at HVIS hesten bliver syg så er den hurtigere ovre sygdommen
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2131 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.490
apr 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 2 Svar: 166
det er vel det der er problemet.
at det roder, eller at der bliver brændt affald af er ikke dyremishandling og det er op til ejeren selv om de kan leve med det rod.
ser hovene slemme ud, vi har fire heste hvor den ene kun bliver beskåret 2 gange årligt og vores hoppe bliver tilgengæld beskåret hver 14 dage ( en rigtig dyr dame ), det er så forskelligt hvad de har brug for.
så det vigtigste inden du anmelder er at se om hestene lider nød, om de er tynde osv
feb 2008
og de har trængt til smed længe stort set alle sammen, kan jo ikke være rigtig der skal være revner og strålen hænger udenfor selve hoven før der sker noget, slet ikke når de gang på gang lover ejeren det nok skal ske.
dyrenes beskyttelse?? hvornår?