Hun reagerede ved mit pres! {{forumTopicSubject}}
JAJAJAJAJAJAJA!: D ARGH MÅ SIMPELHEN FORTÆLLE JER DETTE .. ud med min glæde :3
Jeg har læst lidt af Utes bog indtil videre - og har lært en hel del om pres og adfærd!
Så jeg tog alt det her pres og adfærd til mig og tog ned til Whitey og prøvede med hende.
Jeg har ikke kunnet gå tur med Whitey i .. 3 mdr cirka. Jeg kan ikke helt finde forklaringen .. eller, det kan jeg, men argh, meget laaang historie!
Nåmen - Underlig nok .. eller noget - så kom hun sku hen til mig på en måde som sagde "hey - jeg vil sku med ud!!" Så på med grimen og trækketovet og så tog jeg hende med ud. Allerede da hun fik fat i græsset efter at have gået rundt i "ridehallen"(som nu har masser af skrammel derinde og næsten ingen sand, desværre :'O) testede jeg pres på hende for at håbe på at kunne indlære en ønskede adfærd ved hende. Så jeg gav et mild pres, og holde den ved lige indtil hun begyndte at reagere og gå frem, så gav jeg slip på presset med det samme og roste hende for at reagere og gå frem. Sådan gjorde vi ved hele turen(og hun ELSKEDE at løbe på vores stubmark - det synes hun sku var skide skægt!!;D) og hun reagerede da enda også ved pres på at dreje når jeg trak i tovet og gav hende en pegefinger på bagdelen!
Så nu ved hun jo at når hun reagerer ved mit pres = masser af nus og meget glade mig. Selvom hun ikke altid reagerede lige godt var det helt perfekt, for jeg synes det her er et KÆMPE skridt for os, da det bare har gået nogenlunde rimelig dårligt med os de sidste 3 måneder pga. ingen respons fra hende eller mig, osv.
Jeg så såsåsåsåsåsåsåås GLAD!: -D WEE!
Eneste minus idag var at Whitey blev bange for en dreng der lige ville skrige af hende og så gik whitey da i galop på stubbern med mig på knæ - ikke fordi hun ville have gjort noget hvis jeg slap hende .. men føj en dreng altså - især når jeg bad ham om at være forsigtig fordi hun ikke er glad for små børn.
Og så var det vidst godt jeg optog vores dag idag, for .. ehm
jeg kunne da se jeg forvirrede hende da jeg trænede bak med at lægge et pres på bagdelen af hende - hvor jeg samtidig kom til at pege på hendes forpart(ville have hendes opmærksomhed fra græsset). Og pege på forpart, løfte ben eller ordet fuss betyder "spanske steg" .. så .. x) ja .. der gik lidt kaos dertil, men dygtig det var hun sku!!
Ville lige ud med glæden her altså!!
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Hun reagerede ved mit pres!