872 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

trækker på benet, øhh.. trækker på benet, øhh..

Vores pony opførede sig underligt i går. vi hqavde kastet æbler ud på marken, og da hun gik meget langsomt rundt, oplevede jeg flere gange at hendes ene bagben nærmest stivnede og så slæbte hun det efter sig, bare et eller to skridt. Derefter løftede hun det højt - næsten som en hest med klokker på for første gang. jeg vil se om hun haltede så trak hende frem i skridt og så var der intet. stoppede hende og stod og snakkede lidt, og da vi skulle i gang i gen, var hendes ben i gen stiv det første skridt, men så var der ikke noget. og i trav halter hun slet ikke.
Hvad kan det være...?
Håber i kan hjælpe mig, for har aldrig set noget i den stil
(hun er 3 og har kun løssprunget - så hun har ikke blevet belastet af ridning osv.)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  trækker på benet, øhh..
  • #1   6. sep 2010 ups, en del taste og enkelte stavefejl. ups smiley

• #2   6. sep 2010 Ja, ved godt det nok ikke helt er det du søger, men mit svar til alle disse slags spørgsmål er, at snakke med en dyrlæge der kan se det. smiley
    Det er ikke til at vurdere når vi ikke selv har set det + plus vi kender ikke hesten og dens omgivelser.

• #3   6. sep 2010 enig med overstående

hvis jeg dog skalkomme med et bud lyder det som knæskalden er løs, og derfor sætter sig fast og låser benet kortvarigt indtil den hopper på plads igen.

• #4   6. sep 2010 Det lyder lidt som noget der hedder "hanetrit" - det har en af elevhestene hvor jeg underviser.. det er hvor knæskalden låser fast nogle gange..men det er værst når de står inde osv. men ifølge dyrlæge, skulle det ikk gøre ondt på dem.. Det kan trænes ved at ride meget op af bakker osv.

Men! få det undersøgt af din egen dyrlæge smiley

• #5   6. sep 2010 måske en knælåsning. Hvis det er benet hun kort slæber, kan det være det. Snak med en dyrlæge om symptomerne. Men det lyder som det. Er det en ung hest

• #6   6. sep 2010 Det lyder som knælåsning, og kan komme periodisk i forbindelse med at de vokser, det kan også blive permanent.
    Ville tage en snak med dyrlæge og smed, da der kan gøres meget med træning og korrekt beskæring/evt. sko

Lotte

• #8   6. sep 2010 Det lyder som det Chagall har. hvis han fx står meget på stald så "låser" benet også når han har gået lidt hopper det på plads igen også løfter han det lidt højt et par skridt og går alm. igen smiley Synes du skal ringe og spørge din dyrlæge. et råd koster jo ingen ting smiley

Kommentér på:
trækker på benet, øhh..

Annonce