{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
580 visninger | Oprettet:

ONDE HESTE {{forumTopicSubject}}

Har i nogensinde mødt en hest, som var direkte ond?
Det har jeg! Den smukkeste sportspony, krydsning mellem Diamond og en shetlænder.
Hun kunne være så sød og rolig når man stod og snakkede med hende, og lige pludselig vende sig om og sparke! Der var ingen tegn på, at det kunne være fordi hun var bange eller var blevet behandlet dårligt.. Fuldstændig utilregnelig!
Man kunne også ride hende i ½ time, hvor hun gik super, indtil fanden tog ved hende! Så gjorde hun alt for at slippe af med sin rytter.. stejlede, bukkede og stak af!
Har redet mange heste og har en del erfaring. Men hende opgav jeg, ville ikke sætte mit liv på spil for en hest jeg ikke kunne stole på.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ONDE HESTE
  • #1   11. apr 2006 nej det har jeg ikke prøvet men den lyder da vildt voldsmt

• #2   11. apr 2006 ja har mødt en, den går oss bare til angreb på en både i stalden og på marken, virkelig sindsyg pony...!!!

• #3   11. apr 2006 tror ikke på at der findes ondskabsfulde heste...

men det lyder voldsomt.....

• #4   11. apr 2006 der er da ikke en race der hedder Diamond ? er der ?

• #5   11. apr 2006 Jeg har også været ude for at den sødeste pony pludselig flippede helt vildt ud og prøvede at bukke rytteren af .. Men tror der er noget galt med hesten .. For den er ikke "ond" af naturen ..

• #6   11. apr 2006 Diamond er DV-hingst:-) Se ham her: (link fjernet)
    Han er en lækker hest, men kender 2 andre der har Diamond-afkom, som er 'varme i hovederne'!

• #7   11. apr 2006 nej jeg vil oss sige der ikk findes ondskaba fulde heste,

men der er nogle der opføre sig ondsskabs fuldt, men ja det har noget med deres opdragelse, respekt for mennesker og instinkt at gøre..

vidste i godt at (mener det er i england) de fleste der kommer til skade, som arbejder i zoologiske haver, det er dem der arbejder med zebraerne, fordi de går tilangreb hvis man kommer for tæt på, og de har vidst oss et meget voldsomt temp...

der er også en han kørte engang nogle zebraer til, så kørte han vogn med dem inde i london, han måtte dog stoppe med det til sidst, da zebraerne bed efter folk på gaden...

Hmm zebraer i familie med hestene..??

• #8   11. apr 2006 Der var som sagt ingen tegn på mishandling. Pels og hove var passet og plejet, hun var ikke hovedsky.
    Fik hende også tjekket af dyrlægen, som ikke fandt noget galt..
    Troede heller ikke på at en hest kunne være ond før jeg mødte hende..

• #9   11. apr 2006 Ja heste er i familie med zebraer.. men zebraer er vilde dyr, heste har været tæmmet i tusinder af år!

• #10   11. apr 2006 Stakkels pony, den må ha' det skidt. smiley

• #11   11. apr 2006 ved godt de er i familie, og man kan også tæmme zebra, der er et sted, kan ikk huske hva det hedder, men der bruger man zebraer som arbejds dyr...

men temp. mæssigt, der ligner de ikk hinanden..

• #12   11. apr 2006 Min pony Prins var blevet mishandlet som føl. han var så sky, at hun klemte sig op i et hjørne af boksen når man kom ind til ham, og der gik flere år før han holdt op med at være hovedsky..
    Tænk at nogen kan behandle et føl sådan.. han var kun 1½ år gammel!
    Nu er han heldigvis 100% tillidsfuld. Dejlig pony!

• #16   11. apr 2006 Agent FP 1:

det har jeg oss tænkt på, et for mishandlede og gamle heste,
    får det oss så dårligt når man går på hestemarkeder...
    kan ikk forstå hvordan nogle kan behandle deres heste så ondsskabs fuldt..

tror det nærmere er mennekser der er ondsskabs fulde en hestene...

• #17   11. apr 2006 Tror nu ikke på at den er ond, men nærmere at den kan have ondt et sted, eller at den netop ikke stoler på mennesker, hvis de gør en speciel bevægelse f.eks.

Har haft en hoppe, som også kunne ændre adfærd på 2 sek., dette var simpelthen fordi hun var så varm i hovedt, at det kunne slå klik for hende lige pludselig..
    Vi kender det fra mennesker, som også lige pludselig kan gå amok.

• #18   11. apr 2006 smiley mette & Bonnie<3 **Team Løvly** H:
    Det tror jeg også i 99,9% af alle tilfælde!
    Synes også det kunne være fedt at hjælpe mishandlede og gamle heste, men det er jo desværre ikke gratis..
    Så noget i fjernsynet om en, der havde sådan et center.. hun kunne ikke få tilskud/sponsorer, så det var en dyr omgang.. Virkelig synd, for det var et godt initiativ!

• #19   11. apr 2006 ja det er rigtig pengene, ærgeligt at det er dem der gør at nogle heste må leve af HT resten af deres liv, så håber jeg jeg får stor gård, eller areal når jeg bliver voksen, så hestene kan gå på store græsmarker...!!

-Og nyde livet indtil dagenes ende..

• #20   11. apr 2006 Jeq tror bestem heller ikke de er 'onde' , de har måske bare aldrig lært hvad det er de skal, oq kan derfor ikke vide hvad der er rigtig og hvad der er forkert?

• #21   11. apr 2006 Selvfølgelig findes der ondskabsfulde heste....

Det vigtigste vi skal huske på er bare at INGEN heste er født ondskabsfulde...

Hele deres personlighed og væremåde er opstået v.hj.a. prægning fra moderens og omverdenen...

Derfor vil der ALTID være en grund til at heste er ondskabsfulde....

• #22   11. apr 2006 Der findes ingen ondskabsfulde heste..!
    Min pony blev engang stemplet som ondskabsfuld fordi han sparkede ud efter de andre..!

Men helt ærlig, en lille fed haflinger pony der fik 2 kg. hesteguf og kun blev brugt højst en gang om måneden og når han endelig blev brugt var det med rideskole unger der sad og hev ham i munden, samtidig med han havde en champon spramt om hovedt så han ikke kunne flytte hovedt..! Så ville jeg da også blive sur og sparke efter de andre..!

Nu når jeg passer ham og han får mindre mad og bliver brugt lidt mere er han bare den sødeste pony. Han går tilmed med handicappet voksne mænd som rider alene på ham..! I alle tre gangarter..! Så man kan ikke sige han er ondskabsfuld..!

De fleste heste der er "onde" er fordi de intet respekt har for mennesker..

• #23   11. apr 2006 Han fik 2 kg hesteguf om dagen..!

• #24   11. apr 2006 det har jeg selv prøvet med en pony den var så sød i starten på den rideskole jeg gik på men efter nogle år blev den så ``ond´´ den kunne simpelhen ikke klare livet på rideskolen mere, den sparkede og bed alt og alle der kom i nærheden af den, det var så syndt for den og så fik den tarmslyng og blev aflivet og der var nogle der mente af det var pga, stess den fik tarm slyng det ved jeg dog ikke om passer men det var rigtig synd for den..

• #25   11. apr 2006 Jette *Team Trav* N

Forstår ikke lige helt det du skriver..

Først siger du der ikke findes onskabsfulde heste og så til sidst siger du at de fleste heste er onde fordi de ikke har respekt...

Øhh....

• #26   11. apr 2006 Jeg tror heller ikke på at heste kan være dirkete ondskabsfulde.. Min vallak har også altid været stemplet for at være en ond hest.. fordi han kan finde på at bide og kan godt sparke efter andre... Men ham og hans mor har ikke altid været behandlet godt.. især hans mor har haft et hårdt liv... og der igennem hende har han også arvet noget af hendes temperment... Så nogle gange skal folk altså også tænke sig lidt om inden de siger noget som helst om ondskab.... men det er noget folk kan gøre dem til...

Så i mine øjne, hvis en hest er "ond" så er det helt klart fordi den ikke altid har haft et nemt liv... min hest stoler også kun på mig og hans parter... andre er han ikke trygge ved... og vil altid stå og forsvarer sig lidt..

Skal også lige siges at han også er blevet banket i spring, af en jeg red ved engang.. Det har også ødelagt noget i ham.. og han stoler ikke ret godt på mænd..

Men det samme kan vi jo diskutere med hunde.. om de kan være onde eller ej.. det tror jeg heller ikke på... det er ALTID... ejerne.. der gør dem til at være onde.. via forkert opdræt.. Så at skyde skylen på dyr er meget forkert..

• #27   11. apr 2006 <b>Der findes ingen onde heste.
    Der er ALTID en grund til heste reagerer som de gør.</b>

<i>Stine Heide : Helt enig..</i>

• #28   11. apr 2006 Jo selvfølgelig findes der onde heste - og hunde for den sags skyld..

Men som jeg også har nævnt en gang så bliver de ikke født onde..

De er blevet sådan pga. forkert behandling fra menneskets side..

Om det er sket bevidt eller ubevidt kan jo være forskelligt, men på et eller andet tidspunkt er hesten jo blevet behandlet forkert.. Den er jo ikke ond uden grund...

• #29   12. apr 2006 Den må være smuk. hvis den er efter Diamond? (hedder min) smiley hehe.

ej, alvorlig. Det lyder sq ikke godt.! tror det var et godt valg du vangte, men der må jo være en grund til at den opførte sig sådan? dårlig/forkert behandling fra mennesket?

det kan ikke passe den er direkte ond. der må være et eller andet. Kan kun sige, at hvis det var min som ejede hesten, ville jeg få den tjækket for alt som kunne falde mig ind. eller få prof. hjælp af den som har med "problem" heste.

• #30   12. apr 2006 *min

*dem

smiley

• #31   7. aug 2006 hejsa
    jeg tror ikke at der findes onde heste
    men det lydder voldsomt

Kommentér på:
ONDE HESTE

Annonce