{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
917 visninger | Oprettet:

Er Amanda i fol ?? HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle..
Jeg har de sidste par dage lagt mærke til at min hoppes mave ser meget mærkelig ud..

Hun har her i mandags fået foder fordi hun var begyndt at tabe sig en del selv om hun har masser af græs..

Hendes mave er sunket og ligger lidt tilbage, og ligner på ingen måde en græsvom..
Hun er tyk men man kan tydeligt se ribben..

har set en del hopper i fol og hun ligner for mig en der er i fol..

Hun skal self. tjekkes da jeg er meget nervøs for det, da hun er 20år og har aldrig haft et føl.

Hun har for ca. 4 måneder gået med hingst på 1,5år som kun havde den ene sten nede, men hun har ikk rigtig været hingstegal siden og før var hun det stortset konstant med meget lidt mellemrum..

Har taget lidt billeder
http://www.hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=261361

Håber nogle kan hjælpe da jeg er pisse nervøs

Please ikk sig alt muligt med at det var dumt at lade hende gå med en hingst..
Ved det godt nu, men dengang troede jeg ikk at de kunne bedække uden stenene var faldet, ved jeg nu, desværre lidt for sent..
Har det i forvejen dårligt, så vil ikk hører alt muligt.. er sygt bange for at miste hende og har ikk råd til et føl..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er Amanda i fol ?? HJÆLP
  • #2   28. aug 2010 er os planen ringer her mandag.. men er ikk det jeg vil vide, spørger ikk om jeg skal få dyrelæge ud eller ikk skal for det skal der ligegyldigt hvad, for er hun ikk i fol vil jeg vide hvad der så er..
    Spørger om hun ligner en der er i fol eller om mig og min veninde bar er sindsyge..

• #3   28. aug 2010 Altså hvis den kun skulle være 4md henne kan man som regl ikke se eller mærke særligt meget, det plejer først at være når de er omkring 6md henne man kan se det på dem.
    Men der er ikke andet at gøre end bare at få en dyrelæge ud og tjekke.

• #4   28. aug 2010 Det er svært at bedømme.. Få en dyrlæge ud det er den eneste måde at være sikker...

• #5   28. aug 2010 Og maven synker ikke tilbage før få dage inden de skal fole.
    Den kan ligeså godt bare være tyk.

• #6   28. aug 2010 vil heller ikk kalde det tilbage, har set hopper få dage op til den foler så ved godt hvordan det ser ud..

Men nu har jeg set hende tyk, og maven ligger bar ikk som en alm. tyk hest.. håber du forstår..

• #8   28. aug 2010 flipper skam ikk smiley overhovedet.. var bar lidt træls at få afvide der skal dyrelæge på når jeg har skrevet der kommer dyrelæge på.
    Ved godt jeg ikk kan være sikker på nogen overhovedet.. men var egentlig bar for at have en idé om om hun kunne være i fol.. var ikk ment surt overhovedet smiley

• #9   28. aug 2010 Heste bliver tykke på forskellige måder, og fosteret er slet ikke så sort når de er 4md henne, at hoppen begynder at danne en ''anderledes'' mave end som når den bare er tyk.

• #11   28. aug 2010 Jamen vi kan jo ikke bedømme når om den er i fol når den kun er 4md henne og man intet kan se alligevel når hopper er 4md henne.
    Det var noget andet hvis den var i 9-10md eller sådan skal kan man bedømme det ud fra billeder, nu er der kun dyrelægen der ved det..

• #12   28. aug 2010 så kan man bedre bedømme det ud fra billeder*

• #13   28. aug 2010 altså det er svært at bedømme men en hingst med kun en sten kan da godt bedække !! og kan bedække fra et års aldren... men det er da spændende

• #14   28. aug 2010 tanja ja har jeg fundet ud af efter jeg solgte hingsten desværre:(

Bliver desværre ikk spændene, vil egentlig heller have hun har en sygdom end er i fol smiley

• #16   28. aug 2010 Bettemus.. det er ikk selve det at få føllet for skulle nok få det hele til at fungere, men amanda er 20år gammel og har aldrig fået føl, så der er bar rigtig stor chance for at mister hende og evt. føl med i købet.. og ville bar gøre rigtig ondt at miste hende selv hvis følle levede

• #18   28. aug 2010 Ja på en måde ja det kunne være fedt at få et følle, og er hun i fol må jeg bar tage det med ro og sørger for at få dyrelæge til hende når hun skal fole så han kan hjælpe hende hvis det bliver nødvendigt..

Men ja håber mest på hun ikk er i fol og det bar er mig..

• #20   28. aug 2010 Ja hvis hun er i fol kan det jo gå godt, skal bar sørger for at have dyrelæge til stede hvis det er, for har aldrig oplevet en hoppe fole, og har aldrig haft mit eget føl, har passet andre fra dag 1 af men aldrig haft mit eget

• #22   28. aug 2010 Ja self. men ringer til dyrelæge her på mandag og så skal jeg self. nok skrive hvordan og hvorledes

• #23   28. aug 2010 Jeg tror ikke den er med føl i hvertfald ikke ud fra udseende. jeg har fået føl 6 gange og det er først ved 8 måned at jeg har kunne se at der var føl og ja nogen gange senere og der har jeg jo vist ud fra scanning at den var drægtig. men det bliver da interessant at høre hvad i finder ud af.

• #24   28. aug 2010 tina har været inde og læse hvad folk har skrevet bla. på hn..
    Flere har fortalt at de allerede kunne se det ved 3-4måned, selv om det var første gang..

Det der er træls er bar at jeg har set hende desideret tyk, og det er ikk normalt tyk det her, så er lidt det og så at hun ikk har været i brunst siden hingsten at der gør mig nervøs, men håber jeg tager fejl..
    Men skal alligevel have hende chippet så kan jeg lige så godt få det gjordt samtidigt

• #25   28. aug 2010 ja der er jo selvfølgelig forskel på heste. Min hoppe er 4 mdr henne nu og jeg kan absolut intet se overhovedet og det er hendes 4 føl hun venter, jeg skal hen til jul inden der sker noget og har endda været i tvivl om hun har smidt det så min svigerinde der er dyrlæge har håndprøvet hende og ja så har den alligevel været der men nu ved jeg at jeg ikke kan se det på hende. Håber det går som du ønsker

Kommentér på:
Er Amanda i fol ?? HJÆLP

Annonce