{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

at få hesten hjem. {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen!
landet ligger sådan at jeg næsten lige har fået min hest hjem på vores nye gård, fedt! Der er et dejligt stort hegn til dem med et lille gammelt læ skur. Stedet ligger helt nede ved fjorden, så det bare dejligt (-: men.. Jeg er lidt af en piveskid hvad det angår ture, engang kunne jeg sagtens jorde og sådan noget. men efter begyndte at snuble når jeg red hende og er bange for plastikposer og har stukket af med mig (selvom det kun er to gange) er jeg virkelig blevet en piveskid! har hørt at der ligger en bane og ridehus 2.5 km herfra. men kunne være dejligt hvis jeg kunne ride lidt her hjemme også. men hvordan kan man let og billigt lave en bane, for går på gym. så det ikke det meste tid jeg har, og da vi lige har købt gården osv. skal banen ikke være alt for dyr. men nogen der har en idé til hvordan man kan lave en ridebane or something? og hvordan kan jeg komme af med min angst for ture? i det hele taget er det nok lidt tips til hvordan man bedst klare heste hold osv. derhjemme, jeg er jo kun vant til rideskole smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at få hesten hjem.
  • #1   21. aug 2010 Skal den være alene derhjemme?

• #2   21. aug 2010 nej den går med en minature og en knabstrupper.
    -hun kan ikke gå alene.

• #3   21. aug 2010 Vil også gerne have lidt fif, da jeg lige har fået ny hest, men er blevet lidt angst for ture efter dårlige oplevelser, og det smitter helt vildt af på ham..

• #4   21. aug 2010 OKay smiley

Men jeg tror ikke man kommer af med angsten for ture før man kommer på nogen. Gerne sammen med andre..

Prøv at gå turen mange gange med hesten i træktov, så i begge er 100 procent sikker på ruten, og så start med kun at ride den rute, så kender i begge vejen og det kan være du så er mere tryg smiley

• #5   21. aug 2010 Du kan jo måle af til den størrelse du ønsker banen skal være og så enten fræse det eller bruge en harve det. Så er jorden ikke hård og hesten får ikke en grimme stød op i benene.

• #6   21. aug 2010 Jeg har også min hest hjemme, og har heller ingen bane. Før hegnede vi bare et stykke af folden ind, og så red jeg der. Nu rider jeg bare i naturen, med de åbne marker som ridebane. I starten kunne min hest også godt finde på at løbe lidt af med mig, og når jeg travede på ham i naturen løb han hurtigere og hurtigere, og jeg turde knap nok at trave på ham i det fri. Jeg blev bare ved med at øve med ham, jeg red volter på marken, øvede halve paraderr og red dressurøvelser. Gik han godt fik han masser af ros og så red vi hjemad. Nu har han fundet ud af, at det ikke nytter noget af løbe for hurtigt, så han gør nu alt hvad jeg beder ham om:)

Kommentér på:
at få hesten hjem.

Annonce