Føl, angrebt af hunde {{forumTopicSubject}}
Ja mit dejlige lille føl figther blev i dag, overfaldet af vores to egne hunde. De har aldrig gjordt vores heste noget, men i dag ved jeg ikke hvad der skete.
De jagtede lille figther som kun er 17dage gammel, ud over en mark, og der nede lagde de ham, og trak i ham, og forsøgte at få ham væk. Jeg nåede frem til dem, fik den ene af dem fik, men den hoppede på igen, fik den så fri igen. og min mors veninde fik så den anden hund fik. og vi fik dem ind.
Vi hentede figthers mor, og fik hentet figther ind, så han kom ind i boksen. Ringede efter dyrlæge, og det var klar besked, vi skulle en tur til ansager. Heldigvis var det ikke så slemt som alle troede. Han skal dog blive på ansager i 10 dage, så de kan holde øje med hans sår
Det er bare en rigtig sørgelig dag.
Af med to hunde, og figther på ansager
Ja skulle bare lige ud med det
dec 2008
Følger: 1 Emner: 51 Svar: 161
håber ikke der er sket noget med den lille.
jan 2008
Følger: 53 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 57 Svar: 432
Hvad mon der er sket siden hundene lige pludselig går til angreb?
Er glad for at hører at føllet kommer sig. Håber ikke det bliver panisk for fremtidige hunde.
Trøstekram herfra
feb 2007
Følger: 75 Følgere: 121 Heste: 5 Emner: 163 Svar: 821
Jeg skulle lukke, mor og føl ud, ogsp var følle lidt langsom, også begyndte hunde at gø af ham, og han blev bange og søgte væk, og tror egentlgi hundene prøvede at få ham tilbage, men så blev han bange og løb længere væk, også har de nok haft fat i ham, og smagt blod også er det slået klik for dem desværre.
Jeg så ikke hele jagten på følle man
jan 2004
Følger: 129 Følgere: 136 Heste: 2 Emner: 168 Svar: 482
jan 2004
Følger: 129 Følgere: 136 Heste: 2 Emner: 168 Svar: 482
jan 2008
Følger: 53 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 57 Svar: 432
Håber I er okay og at alt bliver i orden.
sep 2007
Følger: 59 Følgere: 25 Heste: 4 Emner: 289 Svar: 3.656
apr 2008
Følger: 164 Følgere: 157 Heste: 7 Emner: 49 Svar: 475
Jeg har selv 3 hunde og selvom jeg ved de ikke gør hestene noget er de altid i snor eller inde når jeg trækker hestene på fold, netop fordi de altid vil jage noget der flygter.
Racen har altså ingen betydning for om en hund kan finde på dette, og siger jo ikke alle hunde vil gøre dette bare at det kan ske. Jeg har som sagt 3 hunde, 1 Tervueren, 1 Amstaff og 1 Shih tzu.
Håber ikke dette støder nogen
maj 2008
Følger: 44 Følgere: 43 Heste: 10 Emner: 105 Svar: 810
mar 2006
Følger: 1 Følgere: 44 Heste: 7 Emner: 263 Svar: 1.317
Føler med dig, det er meget på een gang.
jul 2005
Følger: 31 Følgere: 103 Heste: 7 Emner: 185 Svar: 1.586
mar 2007
Følger: 130 Følgere: 129 Heste: 20 Emner: 60 Svar: 2.695
men så var de tilgengæld også helt tovlige, gøede som tosset og knurrede og løb frem og tilbage ved hundehegnet ind til folden, der var strøm på så hundende blev hvor de skulle.
Så snart følene var et halv eller derover så stoppede jagten, og det er hvert år vi kunne følge hundende i dette, men man skal passe meget på sine hunde , når der er føl.
Er ked af det skete for dit føl håber den har det fint efter omstændighederne. og selvfølgelig også ked af det på hundendes vegne.
feb 2007
Dog forstår de det meget godt, men er kede af det.
Den en af de hunde der er blevet gjordt ulovlige. og den anden er en blanding.
Vi har dog sat og snakket, og blevet enig om at vi forsøger at finde et hjem til den ene af hundene, og vil fortælle ny ejer hvad der er sket her, og at hund aldrig skal i nærheden af heste igen. Den anden kan ikke sælges pga loven, så derfor bliver det en aflivning.
Dog har vi sat en uge til at finde et nyt hjem til den anden hund, ellers så er det også afsted med den, for ellers blir tingene bare trukket ud.
Det er rigtig hårdt at skal sige farvel til sine hunde.
Men vil være endnu svære hvis jeg skulle sige farvel til en af de gamle heste, som vi har haft igennem længere tid.
Figther, har det egentlig okay efter omstændighederne. Jeg blev overrasket over at han ikke var blevet bange for mig, for jeg havde jo råbt som en sindsyg ad hundene.
Jeg kan ringe ned til ansager i morgen, og få mere advide, med hensyn til figther.
feb 2007
dec 2006
Følger: 71 Følgere: 65 Heste: 5 Emner: 92 Svar: 790
I mandags blev en lille hund(Tror det er en Japansk spids) også pludselig angrebet af 3 af skolens Bordercollier.. De løber hele flokken pænt rundt og legede, da en af collierne begyndte at bliver lidt hård ved den bette.. De 2 andre kom så styrtende med det samme, og nærmest overfaldt den lille hund.. Vi fik revet dem væk, og sat dem på plads.. Den bette slap med et lille 'tand-sår' på bagparten, og en stor forskrækkelse..
Ingen hunde bliver sendt væk, men fremover kommer de små bare til at lege for sig, og de store for sig..
Håber det går godt med lille Fighter
dec 2006
Følger: 71 Følgere: 65 Heste: 5 Emner: 92 Svar: 790
Skolen har 6 hunde, og der er foruden det 3-4 der selv har hund med..
mar 2006
Følger: 1 Følgere: 44 Heste: 7 Emner: 263 Svar: 1.317
Held og lykke uanset hvad I vælger.
Qnuz herfra.
Føl, angrebt af hunde