{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
826 visninger | Oprettet:

Boots. HASTER {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den trælse situation at min ponys ene forhov er så flosset at smeden kun kunne slå 2 søm i den ene siden af skoen og 3 i den anden. Skoen holder nok ikke ret godt, og når den falder af igen, tager vi alle skoene af den og lader den gå uden.

Smeden sagde at den skulle have en pause på 2 mdr. så hoven kan gro helt ud igen. Dvs. ingen ridning på den i 2 mdr. og det er skisme da længe.

Alternativet er boots. Dem kender jeg dog ikke ret meget til, så hvilke kan I anbefale?
Så vidt jeg ved må de heller ikke rides med til stævner og kan man overhovedet ride med boots på sandbane?

Jeg er helt fortvivlet, så hjælp mig kære HG!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Boots. HASTER
  • #1   16. aug 2010 Du kan ride med Boots overalt smiley

Overvejede selv at købe boots en overgang, men min hest har heldigvis meget stærke hove, så han behøver ikke boots eller sko..

Hjemmesiden er grim og dårligt bygget op, så det gør det lidt træls at læse, men du kan læse mere herinde smiley

Det er inde under Swiss Boot..

http://www.naturhov.dk/

• #2   16. aug 2010 du kan sagtens ride med boots dog er de ik nemme og få på og hvis du endenlig skal ha dem så køb dem af smeden så du ved de passer og er af god kvaliet. jeg har selv været nød til at købe dem men er ik glade for dem da de tager lang tid og få på men når de er på sidder de rigtig godt og passer hoven 100 % vi har davis og de er gode .. dog tager de kun lang tid og få på de første 10 gange derefter går det som en leg

• #3   16. aug 2010 Super! Hvor lang tid snakker vi om?
    Er dog ret ligeglad med hvor lang tid de tager at få af og på. Bare de hjælper! smiley

• #4   16. aug 2010 de hjælper og slider ik hoven men davis kan kun købes via smeden de koster et sted mellem 600 og 1500 kr alt efter størrelse så vidt jeg husker

• #5   16. aug 2010 Hmmm...
    De boots jeg har set det tager altså ikke længere tid end et par gamascher med stropper...

Du ksn også købe over nettet.. Du skal dog sørge for at have målt hestens hove, så du er sikker på at de passer!

Du kan også købe boots i nogle rideudstyrs forretninger..

• #6   16. aug 2010 Så vil jeg da snakke med min smed næste gang smiley

• #7   16. aug 2010 lad vær med at køb dem over nettet det gjorde jeg og det kostede min mange besøg af smeden da hans hov blev drejet i boots da de ik passede 100 % så få din smed til at bestille nogen. de tager alt fra et par minutter til 10 minutter alt efter om det er det vi kalder en gummistøvle boots eller bare en ride boots jeg er mest selv til gummisøvlen da det har flere funktioner. de er skrid sikre og kan bruges hvis heste ik må få våde ben fx i forbindelse med surståler men de kan os bruges hvis hesten ik kan li og få benet i en spand med vand. hvis ik den kan det tager man bare gummistøvlen og putter vand i den først og sætten hoven i og hælder derfeter mere vand i og så lukker man boots til med det bånd der er på og så har hesten benet i vand og når den ønskede tid er gået tager man den bare af igen super nemt

• #8   16. aug 2010 Der er også mange forskellige boots hos www.hovfokus.dk
    Held og lykke med det smiley

• #9   16. aug 2010 du kan også købe sko som kan limes på, de bliver vist normalt brugt til distance.
    og de er ikke ligefrem pæne, men hvis den kunne gå med dem indtil hoven er vokset langt nok ud til at få sko på kunne det vel være en løsning.

Kender en der har brugt dem til det formål og der fungerede det fint.
    Det er vist bare ikke alle smede der er begejstrede for dem hvorfor ved jeg dog ikke.

• #10   16. aug 2010 Okay smiley

Det er helt sikkert bedst, at en med erfaring hjælper mig med at finde de rette boots. Skal nødig ende med at ponyen bliver endnu mere skadet. :o)

• #11   16. aug 2010 kig i mine 2 nye fotoalbum, springer og rider dressur med boots.
    Min dreng har det samme problem som i har smiley

Mine boots er nogle easyboot epics.
    Er ret tilfreds med dem, har kun haft ét mindre uheld med dem, hvilket var delvist min skyld og delvist et uheld.

Det er et super alternativ til sko og især easyboots laver nogle der næsten ikke kan gnave, da de ikke sidder 'fast' om koden men om hoven i stedet.

Så jeg kan klart anbefale det

De købes på Naturhov.dk

• #12   16. aug 2010 cacallo's boots med velcro lukning er super..

• #13   16. aug 2010 Vi er rigtig glade for Swiss Boots smiley

Her er to af vores heste på stranden med boots
    http://www.youtube.com/watch?v=VzF_B_07X0g

Du kan se her, hvem der tilpasser Swiss Boots
    http://www.naturhov.dk/prod/kontakt-filer/shb_tilpassere_norden.pdf

• #14   16. aug 2010 Puha, de bor jo i den helt anden ende af landet end mig.

Men boots'ne ser ud til at sidde rigtig godt! :o)

Kommentér på:
Boots. HASTER

Annonce