2.054 visninger
|
Oprettet:
Spansk sadel ??? {{forumTopicSubject}}
Godmorgen alle HG mennesker
ville gerne høre om jeres earfaring med spanske sadler. går nemlig at overveje og købe en af disse dejlige sadler til min frieser hoppe. den vil blive brugt til dressur evt. akademisk dressur. har altid syntes at det var en meget flot sadel, der vil passe godt til en frieser.
Ville gerne vide hvordan man sidder i dem, er de behaglige, hvordan er støtten, da jeg har en hest der er svær at sidde på med meget stor gang..
Håber der er nogle morgenfriske mennesker der kunne hjælpe mig
dec 2008
Følger: 51 Følgere: 48 Heste: 8 Emner: 4 Svar: 160
sep 2009
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 1 Emner: 8 Svar: 142
sep 2009
okt 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 212
Det bedste jeg kan gøre er at tilbyde at køre ud til en sadelprøvning, så kan du jo selv prøve, hvordan det er at ride i sådan en...
Jeg er selv mest begejstret for en med fleksibel læderbom, men kan sagtens skaffe med træbom, hvis ens numse bedre kan lide det
Den jeg har med læderbom sidder man himmelsk i, og hesten bliver nemmere at sidde på, fordi den slapper af når sadlen er lidt blødere og følger ryggens bevægelser.
Generelt har "standard" spanske sadler en tendens til at ligge i bagvægt. Dvs. at det dybeste sted i sadlen ikke ligger midt i, der hvor rytteren bør sidde, men længere bagud, hvilket giver en forkert belastning af hestens ryg. Har de en træbom som skelet, kan de være ufatteligt hårde at sidde i.
Du kan se "min´" sadel her:
http://lusitano.mono.net/
Den laves på mål, så den passer dig og din hest
mar 2009
Følger: 43 Følgere: 40 Heste: 8 Emner: 37 Svar: 1.141
sep 2009
okt 2008
sep 2009
mar 2009
Følger: 43 Følgere: 40 Heste: 8 Emner: 37 Svar: 1.141
her er linket til mit indlæg, synes jeg fik nogel gode råd...
sep 2009
Det jeg søger er en sort spansk sadel - min hest er bred men kort over sadellejet.. det er frieseren på min profil, så kan du måske selv bedømme.
Jeg skriver lige en privat besked til dig senere, hvis du har lyst til en tur til Sjælland
Når du kører ud til folk tager du så en masse sadler med, så prøver man og ender med køb af en af disse sadler du har med - eller hvordan forgår det?
Mange hilsner Alexandra
okt 2008
Jeg kører gerne en tur til Birkerød.
Mine sadler ligger i prisniveau fra 5490,- til ca 10.000
Den jeg umiddelbart vil tro kan være flot til din hest, og som jeg selv er mest begejstret for ligger på en introduktionspris på 7000,-, men måske den til 5490,- kan bruges.
Jeg har ikke vanvittig mange sadler i mit sortiment, og jeg har dem ikke på lager. Jeg kommer på besøg med nogle demomodeller, som man kan prøve at ride med, og hvis man finder noget, man kan lide, så bestiller jeg det hjem i lige præcis den rigtige størrelse, facon, farve osv., så man får en sadel nøjagtig som man drømmer om.
Det betyder selvfølgelig, at der er en vis leveringstid, men omvendt kan jeg sælge en håndsyet super kvalitetssadel, lavet på mål til dig og din hest til en meget fornuftig pris (flere tusinde kroner under, hvad du ville skulle betale for en tilsvarende sadel, hvis du da kan finde sådan
en et andet sted).
Spansk sadel ???