To uger på Paradisgården {{forumTopicSubject}}
Så er jeg netop kommet hjem efter to fantastiske uger på Paradisgården. Jeg må godt nok indrømme, at det var en anelse sørgmodigt at køre fra gården, for hold da op hvor har det været skønt!
Jeg kom til Paradisgården med et ønske om at lære noget nyt, og det ønske kan jeg roligt sige er blevet indfriet! Undervisningen på stedet er intet mindre end fantastisk, for man går virkelig fra hver eneste time med en følelse af at have lært noget nyt.
Udover at lære nye lege og måder at omgås heste på, så har jeg også lært at overvinde mig selv. Efter ikke at have redet i 9 måneder kom jeg i sidste uge op at ride på en pony i cordeo. Det var intet kønt syn, men alle gangarter blev afprøvet, og jeg blev sidende
I dag fik jeg så endnu en gang overvundet mig selv med en ridetur i skoven og til stranden i rebgrime og uden sadel. Igen i alle tre gangarter, og da jeg sad der og prøvede at huske, hvordan man sidder på en hest, så kunne jeg pludselig mærke den der skønne følelse, der kommer når man sidder på hesten i fuld galop og man bare ved at det er der man hører til.
I løbet af disse to uger har jeg mødt nye mennesker, hvoraf enkelte af dem allerede betyder meget for mig, og jeg håber at vi vil holde kontakten længe og en dag igen mødes til et ophold på Paradisgården.
Jeg har på disse to uger lært meget mere om at kommunikere med hesten i stedet for at træne den, har overvundet mig selv ved at ride efter en pause på 9 måneder, har fået nye venskaber som jeg håber vil holde og fået meget mere styr på hvad det er jeg vil efter gymnasiet. Det at se et så harmonisk og idylisk sted for både mennesker og heste har fået mig til at beslutte, at jeg en dag vil eje et sådan sted. Et sted som vil være et paradis for såvel hestene som mennesker. Et sted som skal drives med ligeså megen tålmodighed og kærlighed som Paradisgården bliver. Jeg er så glad og taknemmelig for disse to uger, hvor jeg så sandelig har fået bekræftet at Paradisgården virkelig er et paradis.
Jeg har hver eneste dag smidt et dagbogsindlæg ind på min hjemmeside, og dette var et uddrag af dagens.
Jeg syntes jeg ville smide det herind, for dem der er interesseret i at høre lidt om et sådan ophold.
Vil i læse resten også er det på min hjemmeside
sep 2008
Følger: 260 Følgere: 281 Heste: 1 Emner: 402 Svar: 6.283
nov 2008
Følger: 125 Følgere: 106 Heste: 2 Emner: 90 Svar: 818
- og virkelig flot du kom ud og ride igen :') håber ihvertfald du har haft det fantastisk!
sep 2008
sep 2008
maj 2007
Følger: 48 Følgere: 42 Heste: 2 Emner: 105 Svar: 350
sep 2008
Jeg var medhjælper på kolonier for børn, og fik tilgengæld kost og logi, og så betalte jeg for undervisning dagligt
maj 2007
Følger: 48 Følgere: 42 Heste: 2 Emner: 105 Svar: 350
Og hvordan blev du medhjælper ?
jan 2007
Følger: 105 Følgere: 177 Heste: 3 Emner: 353 Svar: 3.399
Men hvor er det altså bare godt at høre at du har haft sådan nogle dejlige uger
sep 2008
200 kroner pr undervisningstime
To uger på Paradisgården