Doven og svask hest.. {{forumTopicSubject}}
Før jeg fik hende red jeg hende der hvor hun stod, der kunne hun til tider være varm, og sådan oppe og køre at man hverken kunne få sadel eller gamacher på hende.. Under ridningen var hun varm, og havde tænding, men på den gode måde, så hun elskede at arbejde.
Nu har jeg fået hende hjem. Det er et mindre sted med rolige omgivelser, og hun har nu kun en foldven, i stedet for skiftende hele tiden. Før havde vi problemer med at hun var sur og bed når man lagde sadel på, det er der intet af idag.
Så jeg synes jo det er en rigtig god ting. Hun virker så glad og tilpas, og ikke mindst fuldstændig rolig og afslappet.
Men under ridning er hun så også blevet så afslappet (træt og doven) at hendes bagben nærmest hænger efter hende, hun vil ikke samle sig mere, og når vi skridter af er hun lige ved at falde i søvn efter 20mins ridt.
Hun har altid stået på rideskoler, og der har hun jo højest sandsynlig fået havre, hvilket jeg har kravlet udenom, da jeg valgte foder, men kan det virkelig gøre så stor forskel ? :S
jan 2007
Følger: 34 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 318 Svar: 2.898
okt 2009
Følger: 62 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 3.131
jan 2007
okt 2009
Vi havde bare en hest i stalden der manglede enregi, efter ormetjek og beh. fik hun hurtigt energien igen.
Men nogle heste er påvirkelige af havre, bla. mine egne 2. Havre til dem og så har man en meget varm hest.
jan 2007
Men det var nærmest fra dag til dag da hun kom i den nye stald at hun forandrede sig.. Så måske har det slet ikke noget med foderet at gøre.. Hmm.. Ved det ikke..
okt 2009
jan 2007
Doven og svask hest..