{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
804 visninger | Oprettet:

Doven og svask hest.. {{forumTopicSubject}}

Før jeg fik hende red jeg hende der hvor hun stod, der kunne hun til tider være varm, og sådan oppe og køre at man hverken kunne få sadel eller gamacher på hende.. Under ridningen var hun varm, og havde tænding, men på den gode måde, så hun elskede at arbejde.

Nu har jeg fået hende hjem. Det er et mindre sted med rolige omgivelser, og hun har nu kun en foldven, i stedet for skiftende hele tiden. Før havde vi problemer med at hun var sur og bed når man lagde sadel på, det er der intet af idag.

Så jeg synes jo det er en rigtig god ting. Hun virker så glad og tilpas, og ikke mindst fuldstændig rolig og afslappet.

Men under ridning er hun så også blevet så afslappet (træt og doven) at hendes bagben nærmest hænger efter hende, hun vil ikke samle sig mere, og når vi skridter af er hun lige ved at falde i søvn efter 20mins ridt.

Hun har altid stået på rideskoler, og der har hun jo højest sandsynlig fået havre, hvilket jeg har kravlet udenom, da jeg valgte foder, men kan det virkelig gøre så stor forskel ? :S

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Doven og svask hest..
  • #1   5. aug 2010 Ja hende her fik også specialfoder fra Tjørnehøjmølle, uden havre. Har dog lige skiftet til noget andet, men også uden havre.. Det her er bare ikke lige hvad jeg ønsker under ridning ;S resten af tiden er et jo kun dejligt, meeen jeg synes nu det er lige i overkanten :S

• #2   5. aug 2010 Optager den det nye foder godt nok? hvor længe har den fået det? får den vitaminer og mineraler i det omfang den skal? Er den tjekket for orm?

• #3   5. aug 2010 Hun har kun fået det nye i to dage, og er i samme omgang begyndt at få vitamin og mineral tilskud ved siden af. Håber også det vil hjælpe. Hun havde for nylig fået orme tjek da jeg fik hende (en måned siden max) Og hun ligner bestemt ikke et orme tilfælde smiley

• #4   5. aug 2010 Der gik ca 6 uger fra mine heste skiftede foder til jeg syntes at det kunne mærkes og ses på dem. Men hvis det ikke hjælper med vitaminer osv. så få dyrlægen el en foderkonsulent med på råd.
    Vi havde bare en hest i stalden der manglede enregi, efter ormetjek og beh. fik hun hurtigt energien igen.
    Men nogle heste er påvirkelige af havre, bla. mine egne 2. Havre til dem og så har man en meget varm hest.

• #5   5. aug 2010 Okay.. Må vente og så med det nye foder og tilskud jeg har fået.. Jeg håber det er pga vitaminmangel så, for hvis jeg giver hende havre igen bliver hun jo bare lige så tændt som før, og det var også for meget nogen gange jo..

Men det var nærmest fra dag til dag da hun kom i den nye stald at hun forandrede sig.. Så måske har det slet ikke noget med foderet at gøre.. Hmm.. Ved det ikke..

• #6   5. aug 2010 Nogle heste skal jo også lige vænne sig til alle de nye indtryk, tager lidt mere på kræfterne. Begge mine havde en periode hvor de var ´mere dvaske men efter 3 uger havde de vænnet sig til stedet smiley

• #7   5. aug 2010 Jaa.. Der er også gået en 3 ugers tid nu.. Og hun har bare været hel cool med alt lige fra dag 1..

Kommentér på:
Doven og svask hest..

Annonce