Fodringsplan stress/stivelsesfri {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Håber i kan hjælpe mig. Jeg er ved at lave foderplan til min 5 årige pony vallak. Han er 135 i stg og vejer ca. 350. Han ligner dog en der er drægtig så det er vigtigt at der ryger nogle kilo når græsset forsvinder og de ryger på boks igen. Jeg er lige begyndt tilridning og så longerer vi et par gange om ugen, men intet af dette er jo konditionstræning. Jeg eneste rigtig fysisk træning jeg laver med ham er at cykle en del ture med ham hvor jeg så også får kørt ham træt. Han har været lidt af en problemhest og har stadig problemer med at stresse op. Han har desuden en lidt ustabil mave og har haft mavesår som følge af stress. Her i sommermånederne har han stået på døgngræs og fået vitamintilskud(pavo). Han har i vinters fået leisuremix og lucerne og ca. 4½kg hø. Jeg tænker umiddelbart at give ham ca. 200g linamix og vitamin og mineraltilskud. DEsuden masser af hø. Lyder det forholdsvis fornuftigt? Hvor meget hø bør han få? Og er der desuden "nok mad" i det til en hest i tilridning? PÅ forhånd tak
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.725
Lizet
Fodringsplan stress/stivelsesfri