hvorfor kan man ikke det?? {{forumTopicSubject}}
jeg undskylder meget hvis dette forum er lagt i den forkerte gruppe jeg sletter den med det samme og ligger den ind i den rigtige hvis det er så i må godt sige det...
jeg ville bare høre jeres mening om dette som netop irreterer mig grænse løst, jeg er en stor pige en smule overvægtig og jeg får konstant af vide at jeg skal tabe og at jeg ikke må sidde ned på min hest før jeg har tabt mig og dette har jeg fået af vide af en proffesionel berider dette er et meget følsomt emne for mig da jeg ikke selv mener mit problem er så stort for så stor er jeg heller ikke og min hest ser på ingen måder ud til at have smerter og jeg hopper ingen gang på ham i nedsidnig??
hvem er det der bestemmer at tykke mennesker ikke ha ret til at ride??? der er mange som har problemer med vægten pga ens mentale helbred osv ... hvorfor skal vi ikke have ret til at nyde noget så dejligt som heste og ridning.. ???
jeg vil gerne høre jeres holdning til det.:D?
mar 2010
Følger: 10 Følgere: 10 Heste: 4 Emner: 132 Svar: 890
mar 2005
Følger: 79 Følgere: 76 Heste: 12 Emner: 44 Svar: 61
men det kan ikke undgås at det gør så ondt nogle gange når man høre det
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.338
Jeg er selv overvægtig og ser heller ingen problem i at jeg rider på min hest. Jeg syntes bare at overvægtige der rider bør være opmærksom på deres vægt og ikke sætte sig op på en lille pony fx. Men så længe det er en stor hest ser jeg ingen problem i det..
mar 2010
Følger: 78 Følgere: 87 Heste: 15 Emner: 142 Svar: 898
mar 2010
dec 2006
Følger: 74 Følgere: 84 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.254
Og hvis du har samme str nu, som på de billeder på den profil, så synes jeg ikke der er noget at pege fingre af..
men når folk er ekstremt overvægtige, så synes jeg det er synd..
Man er også nødt til at tænke på, hvor mange kilo der sådan set bliver centreret på hestens ryg..
Og selvom man ikke bumper, så trækker tyngdekræften alligevel i en med hesten bevægelser, så man sætter et endu større pres på hestens ryg.
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
Men er selv overvægtig, og jeg nedsidder!!
Det kommer an på hvor godt du rider.. En dårlig let rytter, kan gøre mere skade end en overvægtig god rytter kan...
Men ja jeg tænker da over det, og også derfor keg ikke har købt en lille let araber type...
nov 2008
Følger: 29 Følgere: 75 Heste: 1 Emner: 84 Svar: 868
Btw. emnet ligger korrekt her
okt 2008
Følger: 41 Følgere: 38 Heste: 2 Emner: 102 Svar: 641
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Jeg indrømmer det gerne... Jeg har et problem med overvægtige mennesker på heste....
Dog ser du ud til at have fundet en hest der passer til dig - da det er mit største problem. Mange voksne der ikke bryder sig om at ride hest eller er blevet bidt af fjordhest e.l vælger sådan en - men i mange tilfælde, så syntes jeg sku ikke fjordhesten er tjent med det. Muligt den er stærk, men nu er en fjordhest fx. en trækhest til at starte med så ja - den kan trække.
Syntes mange overvægtige vælger forkert af hest og hvis de så bestiger en fjordhest ( ingen skyden ned af overvægtige på ponyer, jeg snakker i de tilfælde jeg ind imellem ser ) så kan den stakkels rytter ikke have sin mås i sadelen.
Når man ikke kan sidde den sadel der passer til hest, så skal man måske finde en større hest der kan have en større sadel - eller tabe sig...
Mange gange, så syntes jeg mange ryttere ville se noget pænere ud på en jyde, stor oldenborger eller frederiksborger, belgier, noriker elller noget i den dur..
Og nogle gange - så syntes jeg bare de skulle hoppe ned, fordi jeg slet ikke kan se det hamonere med nogle heste...
Dette overstående kan nok påvirke nogen fordi det er et følsomt område - men så må det det.
For det er lidt sjov - men må gerne pege fingre at de tynde og spørge om de har anoreksi eller om de aldrig spiser noget, men de tykke - det er forbudt at snakke om!
dec 2006
Følger: 49 Følgere: 47 Heste: 11 Emner: 427 Svar: 1.540
Og så stor er du nu altså ikke igen ..
Tror bare det er noget du skal lade gå ind a den ene og ud a det andet øre igen .
mar 2010
nov 2005
Følger: 50 Følgere: 51 Heste: 12 Emner: 6 Svar: 208
dec 2007
Følger: 128 Følgere: 102 Heste: 8 Emner: 60 Svar: 672
apr 2005
Men ja der skulle have hest, var jeg meget bange for hvad folk ville sige... Men så må jeg jo også bare sørge for at min hest har det godt og har muskler til at bære mig
dec 2007
Følger: 128 Følgere: 102 Heste: 8 Emner: 60 Svar: 672
-du burde sparke ham berideren der lidt i bagdelen, for det var da ikke korrekt det han sagde...!
:).
mar 2005
Følger: 79 Følgere: 76 Heste: 12 Emner: 44 Svar: 61
ja det er mig på billederne og de er næsten lige taget :S
jeg er meget glad for at jer der har noget imod ovevægtige skriver jeres mening det er flot af jer:D ved hvordan hg kan være nogen gange hvis man sige sin mening.
jeg har helt klart fået det bedre af jeres kommentare og er meget glad for dem:) det var blandt andet dorte hock som sagde det til mig idag og det slog meget hårdt da jeg har set hvor dygtig hun er.
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 433 Svar: 3.578
maj 2008
Følger: 42 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 259 Svar: 5.411
Men selvfølgelig skal alle inden for en grænse, for man skal heller ikke smide en 1½ ton hval op på en spinkel pony, men hesten frem for alt! Hestens behov frem for den tykke rytters! Frem for enhver rytters behov (;
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 58 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 776
Jeg må desværre også sige, hvis min hest nogensinde kommer til salg, ville jeg nok fravælge rigtig overvægtige mennesker, selv om man jo ikke ønsker at såre folk.
Men det kan sku såre lige så meget at få at vide man er alt for tynd hele tiden, så folk også husker det.
apr 2009
Følger: 25 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 45
Personligt har jeg ikke noget problem med overvægtige mennesker der rider, men jeg synes at man som overvægtig har et ansvar i at lette opgaven for hesten dvs ikke sidde ned medmindre man har en hest med en ekstrem stærk og velreddet overlinie(hvilket sjældent er tilfældet).
MLC: Hvem pokker har bildt dig ind at lammeskind dæmper/fordeler stod. Prøv du og læg dit lammeskind ned på en stol og hop på den. Jeg tror næppe du får mindre ondt i r*vballerne af den grund
jun 2009
Følger: 20 Følgere: 13 Emner: 39 Svar: 272
det skal du slet ikke lytte på! jeg kan slet ikke klare sådan noget!
du kan ikke være for tyk til at ride, medmindre du vejer over de 150kg!
jun 2009
Følger: 20 Følgere: 13 Emner: 39 Svar: 272
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 28 Svar: 762
Men generelt vil jeg give "krikken" ret ! Jeg ser så mange ALT for overvægtige ride rundt på islændere ( i stedet for fjordheste ), fordi man siger at en islænder er en rigtig stærk lille hest.... Det er den også, men jeg synes de 100 kg er ALT for meget for en islænder - det er jo trods alt en pony...
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
* Ida * - Præcis... Også med mænd fx....
Muligt min kæreste vejer hvad en god mand nu vejr dvs. 95-100kg, men ham ville jeg da aldrig i livet proppe op på Maja!
apr 2008
Nej nemlig
Jeg har intet imod store mennesker, men så må de vælge en hestetype der passer til deres størrelse - og hvis det ikke er muligt, må de jo bide i det sure æble og prøve at tabe sig, så de kan være med.
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.725
Nu har du jo ikke hængt dig selv ud med højde og vægt i forhold til hinanden, men jeg kan ved gud ikke se andet end du ser ret normalvægtig ud.
Generelt om vægt og ridning:
Tager da hatten af for at en meget kraftig person har modet og viljestyrken til at lære at ride sin hest i dressuren. Det må være meget mere besværligt at få givet de korrekte signaler og ride for ben og sæde.
Men fordomme trives og jeg har da også selv set equipager til et par stævner hvor jeg tænkte at det meget langt fra så elegant ud - men stadig hatten af for lysten, gejsten og modet til at stille sig selv til skue på den måde.
Lizet
apr 2008
Jeg mener bestemt heller ikke at overvægtige ikke skal have gejsten til at ride ! Men de bliver bare nød til at tænke på hesten/ponyen der skal bære dem. ( Nu skal det lige siges at jeg snakker om de tunge ryttere - og det er i mit hoved dem der ligger omkring de 100 kg og opefter ).
maj 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 118 Svar: 1.043
Man siger jo at heste kan bære 1/5 af sin egen vægt. Så hvis hesten vejer 500, kan den bære 100 kg. - hvis du spørger mig er det en lidt for voldsomt.
Hvad sagde du til hende, da hun kom med den kommentar?
* Der skal dog tages hensyn til unghest, prg. af deres manglene muskel-masse på ryggen - naturligvis. *
Du rider ( ud fra billeder at bedømme ) med et roligt sæde. :o)
dec 2008
Følger: 38 Følgere: 27 Heste: 17 Emner: 30 Svar: 712
apr 2005
Tja det er jo så din mening om lammeskind
Jeg har så min, det er ikke noget nogen har bildt mig ind, det er noget jeg har læst mig til, gennem forskellige artikler omkring lammeskind, det er jo ikke bare et skind, det var måske dårlig formulret, men en lammepad jeg snakker om
apr 2009
Følger: 25 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 45
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.410
apr 2005
Sådan bruger jeg bestemt heller min lammepad!!! Det må du bestemt ikke tro!
Min sadel har bestemt været forbi en sadelmager så den er tilpasset min hest!
Er meget obs på at min sadel ligger godt på min hest, selv om der ligger en lammepad på ham
Jeg er tyk ikke dum he he
mar 2010
Følger: 30 Følgere: 19 Heste: 6 Emner: 133 Svar: 490
og jeg syntes BESTEMT ikke du er overvægtig !!
Det ser meget hamonisk ud som jeg ser det .
Det er noget pjat hvad den berider siger
Jeg syntes du skal lade det gå ind af det en øreog ud af det andet , hvis han / hun siger det igen eller for den sags skyld ander
MVH Ida l
hvorfor kan man ikke det??