873 visninger
|
Oprettet:
Kan det passe? {{forumTopicSubject}}
Kavello har sandelig tabt en sko igen inden for 4 uger. Denne gang det andet ben. (Hvilket beviser at jeg havde ret i at smeden ikke gjorde sit arbejde godt nok - men nok om det. - Der er garanti, hvor jeg har smed inden for 6 uger)
Mit problem er bare, om det virkelig kan passe at jeg først kan få fat i smeden mandag morgen? (De har telefontid 8-12)
2 spørgsmål: Kan Kavello tage skade (blive halt) af at gå på folden uden en sko? - Det kommer jo til at tage nogle dage, før han får en på igen..
maj 2007
Følger: 64 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 109 Svar: 812
Altså du skal i hvert fald ikke ride på den !
De kan nemt komme til at gå skævt, når de har tabt en sko, så smeden skal komme hurtigst muligt, da skaderne også kan gå helt op i ryggen...
Altså tror godt du kan få fat i smeden hvis du ringer til ham nu. Jeg kan i hvert fald få fat i min smed det meste af tiden. Også uden for telefontiden.
dec 2006
Følger: 74 Følgere: 84 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.254
det er kun yderst få der bliver halte af det..
sep 2007
Følger: 89 Følgere: 89 Heste: 4 Emner: 609 Svar: 2.988
Jeg har forsøgt, og fik den telefonsvarer i hovedet, at der kun var telefontid mellem 8-12..
Jeg kan jo risikere at Kavello skal gå med kun en sko i næsten en uge :s Den sad der i går, men ikke i morges..
sep 2007
maj 2007
Følger: 64 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 109 Svar: 812
- det vil da være fuldstændig dumt at ride en hest, som kun har en sko på!
Det er det samme som hvis du skulle løbe en tur med en sko på. Det kommer du også til at løbe skævt af.
Maja A:
Jeg fraråder dig i hvert fald at ride den!
sep 2007
Men der kommer ny hest ud på folden på søndag, så der kommer han nok til at løbe en del..
jul 2005
Følger: 136 Følgere: 151 Heste: 2 Emner: 272 Svar: 4.248
Men han kan sagtens gå på folden uden sko på den ene hov
Men gamle hest tabte også altid sko, og hun gik på fold og jeg red hende på blød bund i ridehus. Og der har aldrig været noget
Og jeg kender mange der rider deres heste selv om de taber en sko, så længe de bare rider på blød bund, og de heste er ikke døde eller har taget nogen skade af det
maj 2007
Følger: 84 Følgere: 69 Heste: 2 Emner: 71 Svar: 1.496
Hestens hove tager meget skade af at tabe sko, og det er bestemt ikke godt for dem. Dog behøver det bestemt ikke være smedens skyld, hesten kan træde sine sko af, lige meget hvor GODT smeden udfører sit arbejde. Det kommer tit an på hesten selv.
Min gamle pony tabte meget sjældent en sko, og min nye hest gør det konstant, og det er samme smed vi benytter.
Din hest kan sagtens blive halt af det. Dog er det bestemt ikke så mange der bliver det.
Hvis din hest ikke er halt, kan du sagtens ride/skridte på den, det skal bare være på blødbund.
Det er meget irriterende med de telefontider :o(
Min smed er heldigvis selvstændig og har ikke telefontider, så ham kan man altid ringe til :o)
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.725
Lizet
sep 2006
Følger: 70 Følgere: 64 Heste: 1 Emner: 11 Svar: 92
Så lad ham bare blive på folden..
sep 2007
Kan det passe?