{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

Kan det passe? {{forumTopicSubject}}

Kavello har sandelig tabt en sko igen inden for 4 uger. Denne gang det andet ben. (Hvilket beviser at jeg havde ret i at smeden ikke gjorde sit arbejde godt nok - men nok om det. - Der er garanti, hvor jeg har smed inden for 6 uger)
Mit problem er bare, om det virkelig kan passe at jeg først kan få fat i smeden mandag morgen? (De har telefontid 8-12)
2 spørgsmål: Kan Kavello tage skade (blive halt) af at gå på folden uden en sko? - Det kommer jo til at tage nogle dage, før han får en på igen..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan det passe?
  • #1   30. jul 2010 ej hvor irriterende...
    Altså du skal i hvert fald ikke ride på den !
    De kan nemt komme til at gå skævt, når de har tabt en sko, så smeden skal komme hurtigst muligt, da skaderne også kan gå helt op i ryggen...

Altså tror godt du kan få fat i smeden hvis du ringer til ham nu. Jeg kan i hvert fald få fat i min smed det meste af tiden. Også uden for telefontiden.

• #2   30. jul 2010 de fleste heste kan sagtens tåle at uden den ene sko og endda rides, bare det er blød bund..

det er kun yderst få der bliver halte af det..

• #3   30. jul 2010 Har nu også tænkt mig at han bare skal gå på folden (de går på døgnfold) men er bange for at han begynder at løbe helt vildt på søndag, hvor der kommer ny hest smiley
    Jeg har forsøgt, og fik den telefonsvarer i hovedet, at der kun var telefontid mellem 8-12..
    Jeg kan jo risikere at Kavello skal gå med kun en sko i næsten en uge :s Den sad der i går, men ikke i morges..

• #4   30. jul 2010 Janni - det satser jeg så stærkt på - han er 18 år, og han skulle nødig blive halt..

• #5   30. jul 2010 Janni og stjernehestene

- det vil da være fuldstændig dumt at ride en hest, som kun har en sko på!
    Det er det samme som hvis du skulle løbe en tur med en sko på. Det kommer du også til at løbe skævt af.

Maja A:
    Jeg fraråder dig i hvert fald at ride den! smiley

• #6   30. jul 2010 Kunne aldrig finde på at ride ham kun iført en sko..
    Men der kommer ny hest ud på folden på søndag, så der kommer han nok til at løbe en del.. smiley

• #7   30. jul 2010 Hvor irriterende!
    Men han kan sagtens gå på folden uden sko på den ene hov smiley

Men gamle hest tabte også altid sko, og hun gik på fold og jeg red hende på blød bund i ridehus. Og der har aldrig været noget smiley
    Og jeg kender mange der rider deres heste selv om de taber en sko, så længe de bare rider på blød bund, og de heste er ikke døde eller har taget nogen skade af det smiley

• #8   30. jul 2010 Min hest har tidligere tabt sine sko EKSTREMT meget. Nogle gange gik der kun 4 dage. Hun har opnået at tabe 5 sko, på 1 måned.

Hestens hove tager meget skade af at tabe sko, og det er bestemt ikke godt for dem. Dog behøver det bestemt ikke være smedens skyld, hesten kan træde sine sko af, lige meget hvor GODT smeden udfører sit arbejde. Det kommer tit an på hesten selv.
    Min gamle pony tabte meget sjældent en sko, og min nye hest gør det konstant, og det er samme smed vi benytter.

Din hest kan sagtens blive halt af det. Dog er det bestemt ikke så mange der bliver det.
    Hvis din hest ikke er halt, kan du sagtens ride/skridte på den, det skal bare være på blødbund.

Det er meget irriterende med de telefontider :o(
    Min smed er heldigvis selvstændig og har ikke telefontider, så ham kan man altid ringe til :o)

• #9   30. jul 2010 Vores har også tabt en sko i forgårs og jeg kan ikke få fat på smeden før på mandag. Så irriterende med en ufrivillig ferie til begge parter, men så må de hygge på folden og blive nusset om i stedet. For vores er så afhængig af de dumme sko.

Lizet smiley

• #10   30. jul 2010 Han kan sagtens gå på fold og tåle at løbe, selvom der kommer ny hest.. min smed er MEGET ustabil og mine går tit længe uden en sko... der er aldrig nogen af dem der er blevet halt af det..

Så lad ham bare blive på folden.. smiley

• #11   30. jul 2010 Lyder godt smiley

Kommentér på:
Kan det passe?

Annonce