{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

Fransk Hestepas :S {{forumTopicSubject}}

Jeg har også lige et spørgsmål mht. hestepas. Jeg har min en fransk hest der er kommet til DK i 2003. Uden på min hestes pas er der et klistermærke, hvorpå der står at hesten er registret som kunkurrence hest 3dec. 2003. Nu er mit store problem så; passet mangler de medicin sider der skal være, og så har jeg aldrig fået det konkurrence pas jeg ville mene der skulle være lavet her i DK plus jeg mangler ejer cef. parpirne!? Da jeg købte hesten for 5mdr. siden fik jeg af vide at ejer cef. var gået tabt, og at jeg selv skulle fremskaffe nogle nye, men det kan jeg ikke bare sdan lige gøre har jeg nu fået oplyst. Hvad skal jeg gøre mht, de medicin sider og ejer cef.?? smiley Håber der er nogle der kan hjælpe mig!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fransk Hestepas :S
  • #1   26. jul 2010 http://www.landbrugsinfo.dk/Heste/Stambogsfoering-og-registrering/Sider/Opdateringafhestepasmedmedicinsider.aspx
    Her kan du læse om det med medicinsiderne.. Passet skal sendes ind og du skal betale en lille sum penge for at få det lavet smiley

Men ellers prøv at ring op på landskontoret for heste og hør dem ad smiley

• #2   26. jul 2010 Med hensyn til medicin siderne mener jeg at man skal sende passet ned til det forbund i det land hvor din hest er registreret. Det er rimelig besværligt smiley

• #3   26. jul 2010 Laura ; når ja, det kan egentlig godt være.. Det havde jeg ikke lige tænkt over smiley

• #4   26. jul 2010 Jeg har prøvet at ringe ned til frankrig mht det pas, for min dyrlæge mente at passet skulle fornyes?? kan det passe? Og så lige et andet spørgsmål. Nu er han jo registret som konkurrence hest, vil det så ikke sige at der et eller andet sted skulle være et dansk pas på ham, et af dem med blå-rød-grøn omslag? Eller er det mig der taget helt fejl der? Og hvad med de der ejer paspir?

• #5   26. jul 2010 Der er ikke noget dansk pas på den, når den har fået det klistemærke med registrering af konkurrence hest i sti pas, så må den starte i danmark:)

• #6   26. jul 2010 Den får ikke et nyt pas. De sætter kun klistermærket i.
    Mht. ejercertificatet så har vi samme problem med vores den irske.
    Der findes heller ikke noget. Det skal retur til oprindelsesland, men det gør jeg simpelthen ikke smiley
    Vores har FEI pas, så ejerskifter den der. Har din FEI pas?

• #7   27. jul 2010 min er tysk, og der er også bare et klistermærke bag i...
    heldigvis har mit pas medicin sider...

Det med ejer certifikat er vist noget bøvl. Mit er os væk ( det eneste jeg ved at ejer er thomas jensen.... Jeg købte hesten af dennis noes nielsen).
    Hvis ham Thomas ikke har ejercertifikatet, er det vist noget med at jeg skal have fat i hannoveraner, de skal sende mig et ejer certifikat, der efter skal sælger og jeg skrive under, og det er noget med at en advokat skal være til stede osv....

• #8   27. jul 2010 Hold da helt op hvor noget bøvl. Tror jeg skal have fat i nogen der kan snakke godt frank og forstå fransk, så jeg kan finde ud af hvad jeg skal gøre. For min hest er 12år, og derfor er der ikke kommet de medicin sider i hans pas. Det er bare noget møj at jeg ikke har de ejer papir, og tidligere ejer har dem heller ikke og han siger at dem han købte hesten af, heller ikke havde dem. Men vil nu have det lavet på en eller anden måde! Det bliver jeg jo nød til..

Kommentér på:
Fransk Hestepas :S

Annonce