{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.277 visninger | Oprettet:

Størrelse på hest?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har sat min ene pony til salg, da jeg vil have mig en hest jeg kan ride på igen. smiley

Jeg er dog lidt i tvivl om hvilken højde jeg skal vælge. Jeg er blevet ret pivet med alderen desværre og er lidt bange for at jeg ikke vil føle mig tryg på en 170cm høj hest. Har før haft en lille hest på 155 i stang, men den var måske nok lige i det mindste da den desuden ikke havde så stor dybte.

Jeg er selv 175cm høj.....så hvor "lille" en hest vil i skyde på vil passe mig?
Jeg er mest hyggerytter, men kunne godt tænke mig at starte et par stævner i ny og næ, både dressur og spring....derudover skal jeg have en sportstype, da de kraftigere typer ikke er mig smiley

håber nogen af jer kan hjælpe, og evt. kan fremvise nogle billeder af jer og jeres hest + hvor høje i begge er smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Størrelse på hest??
  • #1   26. jul 2010 Jeg ville sige 165-175 cm selvom du siger du er liidt pivet (: hehe
    Du lægger ikk mærke til om hesten er 5 cm højere når du er tryg på den,,, Min 1. overgnagshest fra pony var altså 177cm, men den roligste hest man kan finde på 4 ben smiley Jeg er selv ca. 168-170 høj
    Giv det en chance smiley

• #2   26. jul 2010 Man siger normalt, at hesten skal være 5-10 cm mindre end rytter (:

• #3   26. jul 2010 jeg er 173 cm høj og mine heste jeg passede godt til af størrelse var - 155, 165 og 171 cm.. det kommer hvor også meget an på hestens bygning. hestene på 155 og 171 var lettere brede iforholdt til den på 165 som er utrolig fit, men alligevel har de passet trods højden..

jeg fortrækker heste på de der 155-162 cm da man nemmer kan ride dem synes jeg smiley

• #4   26. jul 2010 Du kan da tage et kig på min basse, Chateau smiley
    Jeg er 175cm, og syner slet ikke stor på ham.
    Han er tilsalg.. smiley

• #5   26. jul 2010 Jeg er selv ca 172 høj , og min Dino er 151 stg , og vi passer fint i størrelsen smiley

• #6   26. jul 2010 Kan godt være at jeg ikke skal tænke så meget over højden. Synes nok bare at der er langt ned fra en stor hest smiley HVIS nu man skulle falde af. Men som i skriver burde jeg nok i stedet tænke på hestens temperament.

Der var engeng hvor jeg tænkte at jeg bare skulle have så stor en hest som muligt, men kan da godt se at det skal jeg måske ikke alligevel smiley

Jeg tror også jeg vil prøve at gå efter en der er ca. 165-169 i stang. det vil nok ikke være fo småt, men heller ikke for stort smiley
    Mit dilemma ligger dog i at jeg har set på et par heste herinde (vil rigtig gerne have en palomino), men de er alle sidst i 50'erne....og ved ikke om det bliver for småt? :S

Tak for jeres hjælp smiley

• #7   26. jul 2010 Jeg kan ikke se noget problem i at du rider på en hest på 158... Jeg er 168 og rider pt en på 146, Artesia, min egen hest er 158, og vi passede perfekt sammen.

Jeg vil personligt sige mellem 160 og 165, selvfølgelig med udsving til begge sider. men jeg fatter så heller ikke hvorfor alle skal have heste på 175+ nu om dage :S

• #8   26. jul 2010 Er 169,5 cm høj og rider en hoppe på 156 og en vallak på 168.
    Rider også en enagng imellem, der er 171 cm høj

• #9   26. jul 2010 Er 169,5

Rider mest på en hoppe på 161 cm. Hun syner kun lille under mig uden sadel, ellers passer vi fint sammen..

Rider også en hingst på 168, ham føler jeg mig mere rigtig på, da han også er slankt bygget.

Rider sjældent en hoppe på 174, hvor jeg selv føler mig lille, men underviseren og andre siger at det ser harmonisk ud når jeg rider hende..

Rider også ponyer, alt fra 98 cm til 143 lige for tiden.... føler mig ikke for stor på ismulen på 134,5 eller blandingen på 132 for ikke at sige hende på 143...

Det kommer utroligt meget an på hestens bygning hvordan det ser ud!

Kommentér på:
Størrelse på hest??

Annonce