fold om natten, stald om dagen. {{forumTopicSubject}}
ja så er det mere eller mindre besluttet at Mistery, skal stå inde om dagen, og kun gå på fold om natten. hun har ellers gået på døgnfold den sidste 1½ måned.
Hun er så slemt angrebet af bremser og diverse blodsugende fluer, at hele hendes mave er som en pukkelpist. fra navlen og op til patterne har hun store sår og hævelser, og de bliver ved med at bide hende selvom jeg sprøjter osv mod det.
jeg er bange for at hun har fået en lille alergisk reaktion nu, for både i går og i dag, har hun haft hævet bagben + utrolig mange underlige buler under maven og knopper fra skulderen og op på halsen.
derudover har hun udviklet en slemt surstråle på begge bagben, så der i den ene baghov er et helt hul ind i hoven, der hvor ballerne deler sig.
Ja, så jeg vel egentlig mene at jeg slår to fluer med et smæk, ved at lade hende stå inde om dagen, fri for bremser og den sure jord der giver hende surstråle. Så kan hun komme på en anden fold om natten med en lidt anden jordkonsistens.
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.676
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 586 Svar: 4.973
dec 2006
Følger: 74 Følgere: 84 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.254
det er jo det jeg tænker.. om natten er der myg, og de elsker hende også, men hun kommer til at gå på en åben fold om natten, så det er formentlig begrænset hvor mange der er efter hende.. og bremserne er jo ikke så aktive om natten.
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 58 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 776
Men for dit vedkommen lyder det til at være en god løssning.
dec 2006
jeg har ikke tid til at være der så mange gange om dagen.. hesten står desværre ikke i min baghave
jan 2004
Følger: 9 Følgere: 80 Heste: 6 Emner: 307 Svar: 3.676
Har også taget mine ind om dagen når det har været slemt. også de dage hvor dér var vildt varmt. de har ikke noget skygge på deres fold i middags solen desværre. og de nyder og komme ind i en kølig stald uden insikter og sove.
dec 2006
Jeg får stress hvis jeg skal køre ud til hende mere end en gang om dagen, når jeg er i skole fra kl 8-16 stort set hver dag.
fold om natten, stald om dagen.