{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.135 visninger | Oprettet:

middelalder skaberak? {{forumTopicSubject}}

hep hey

Jeg laver ved siden af min hobby med hestene også kostumer til middealderarrangementer og rollespil... så nu kunne jeg lige tænke mig at slå to fluer med et smæk...

jeg tror min hest ville blive glad for et fluedækken, med halsstykke og måske også maske til, så hvorfor ikke lave det i den stil som en ridder-hest ville have haft det?

er der nogen som har en skaberak til deres hest, og nogen billeder de vil vise?

er "den ægte vare" i ét stykke eller består det af flere dele, ligesom vor tids dækkener?

jeg vil specielt gerne se på lukningen af halsstykket og foran på bringen. er det bare bundet sløjfet med bændler eller er der syet spænder i med læder stropper?

jeg har tænkt mig at sætte haleklap og skulderkiler i, selvom det måske ikke bliver historisk korrekt, men det er nok mere behageligt for hesten...

håber der er nogen som lige har denne slags erfaringer.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  middelalder skaberak?
  • #1   21. jul 2010 tror ikke den tids heste gik med fluedækken smiley

• #2   22. jul 2010 haha nej det var jo heller ikke det middelalderfluedækken jeg ville lave, men et fluedækken i middelalder-skaberak stil....som så evt. kunne benyttes til noget middelalder-halløj..

lol kan godt se, som det er skrevet, at jeg måske var på vej ud i et middelalderfluedækken - det tror jeg altså heller ikke lige de havde, men en skaberak i de rigtige farver var vist lidt af et must-have, for enhver stridsheste-ejer med respekt for sig selv smiley

• #3   22. jul 2010 haha XD Ja okay så er jeg med smiley

Altså det må jo enten være en mørkegrøn (ikke kunstig) eller brun farve
    og ville mene at det skulle bindes sammen af lædersnøre (skal selvfølgelig være holdbart) så fx. haleklappen sidder fast med 4-6 snørebindinger smiley og det samme med hals (+ evt maveklap)

Kommentér på:
middelalder skaberak?

Annonce