{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
952 visninger | Oprettet:

ang. solgt hest? {{forumTopicSubject}}

Hej Kloge HG mennesker.
Jeg er i et stort dilemma, derfor skriver jeg til jer, håber i kan hjælpe.

For lidt under et år siden solgte jeg min Pony Cabosa til en pige på lolland, der ville bruge hende til sin kæreste som hyggehest og evt. lave et føl på hende.
Vi lavede en kontrakt på at Hesten KUN måtte bruges til at lave føl på og en skridttur i ny og næ .. vi skrev begge under og de hentede hesten.
Nu her i forgårs finder jeg ud af hesten har været hos 3 forskellige efter at jeg har solgt hende, og at hos de 2 sidste har hesten været redet I dressur HVER DAG! . det skal lige siges at hesten har spat i begge bagben, og en gammel seneskade! - dette stod i kontrakten som jeg lavede med hende jeg solgte den til.

Men nu står jeg jo her, og har mega ondt over at hører at min pony som IKKE må rides overhovede, blir redet hver dag?
Jeg har prøvet at fortælle hende der har den nu, at hun bestemt ikke må rides, og at hun kan kontakte hestedoktorene i Kr. eskilstrup, da de har billederne fra røngten da hun fik konstareret spat? men hun vil ikke lytte.
jeg føler mig virkelig røvrendt og sur over at jeg solgt min pony for at hun kunne gå og hygge sig, uden smerter, og nu at hun så blir redet hver dag alligevel?

Er der nogle der kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre for at hun ikke bliver redet mere? kan jeg sige noget til hende der har hende nu? eller er det hende jeg solgte hende til jeg skal have fat i? Da hun jo helt sikkert at undladt at fortælle noget til hende som hun har solgt til? ..

Puha smiley Håber i forstår det hele ..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ang. solgt hest?
  • #1   3. jul 2010 Den kontrakt du lavede med hende du solgte den til - stod der der at den ikke måtte sælges vidre? smiley
    Øv øv - med det smiley

• #2   3. jul 2010 nej smiley det stod det ikke..
    Men hun må vel ikke sælge den videre uden at fortælle at hesten ikke må rides? tænker jeg bare s: .. smiley

• #3   3. jul 2010 Nej det kan du nok have ret i smiley
    Har du fortalt hende at hun skal fortælle hende det eller .. ?

• #4   3. jul 2010 Hmm, sorry to say it.. men fuck, hvor er du blevet røvrendt. Jeg ved godt, hvem du solgte til og der har sgu aldrig været nogen gode erfaringer derfra.

Jeg ville kontakte nuværende ejer, og fortælle hvordan det hele forholder sig.
    Held og lykke!

• #5   3. jul 2010 med mindre du har haft en advokat eller lignende inde over den kontrakt tror jeg ikke du kan gøre noget- måske prøve at købe ponyen tilbage...

hun har købt den- så hun bestemmer... - selvom det er strengt ikke at behandle den som hun lover ved købet. - og endnu mere at vidresælge en "ubrugelig" pony til ridning...

jeg er ikke sikke på at den slags kontrakter er juridisk bindende, hvis man selv skriver dem og de ikke bliver registreret nogen steder. det er kun almindelig høflighed eller hvad det nu hedder, der binder folk til at overholde dem.

• #6   3. jul 2010 Alle kontrakter er bindende, når man har skrevet under, der behøver ikke være advokat til det.

Men hvis der ikke er klausul ved salget, kan du intet gøre andet end at oplyse ny ejer om hestens helbred, så det op til ny ejer om de vil gøre noget ved det.

• #7   3. jul 2010 Det kunne godt tyde på, at hende du solgte den til.. og som har solgt hesten videre, har skjult hendes handelsfejl.. smiley Det er bestemt ikke smart.. Men kan også undre mig, at dem som har købt den efter hende. Ikke har fået den undersøgt af dyrlæge.. ??

Hvis du kan komme i kontakt med hende, der har købt hende.. Ville jeg nok ringe og snakke med hende om det.. Halter hesten, når den bliver redet??

• #8   3. jul 2010 problemet er jo, at jeg har fortalt alt til hende der har Cabosa nu, men hun er åbenbart ligeglad. Hun siger at hendes egen dyrelæge siger at hun ikke fejler noget - og det ved jeg jo er løgn.
    jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre, er bare rigtigt ked af det s:

• #9   3. jul 2010 Jeg ved ikke om hesten halter nu jo? .
    men hun var bestemt ikke rengående da jeg havde hende, derfor blev hun erklæret ubrugelig, men vi fik så lov til at bruge hende til hyggehest og evt. lave et føl ..

• #10   3. jul 2010 Desværre kan du ikk gøre meget.. hvis hende du solgte til har overholdt sin aftale med ikk at ride den andet end det i har aftalt, kan du intet gøre..
    så længe der ikk står i kontrakten at hun skal fortælle det vidre ved evt. salg, har hun ikk pligt til at gøre det..

Så det eneste du kan gøre er at tage en alvorlig snak med nye ejer, og så ellers bar håbe hun fatter noget om heste..

• #11   3. jul 2010 Kan du evt. få fat i røgentbillederne?? og evt finde ud af hvem den nyværende dyrelæge er, for så kunne du jo snakke med den dyrelæge, og vise billederne til den dyrelæge

• #12   3. jul 2010 altså, pigen er 13 år, og da jeg fortalte hende det på en pæn måde, skrev hun bare: Nå! ..

så.. ved ikke lige hvad jeg ellers kan gøre, andet end at håbe på at hesten selv snart siger fra..

• #13   3. jul 2010 altså, det kan jeg vel, men ved jo ikke hvem hun bruger som dyrelæge og tvivler på at hun vil fortælle mig det.

• #14   3. jul 2010 Hvad menes der med dressur?

For det kræver jo bare lidt dressur selv ved hyggeridning, så man ikke sidder og hiver og slider hesten i munden

• #15   3. jul 2010 altså, hesten er solgt til SKRIDTTURE kun,
    og det der menes med dressur er at hun rider den hver dag i skridt, trav og gallop ..

• #16   3. jul 2010 hov, skulle ikke lyde surt smiley
    glemte lige en smiley. smiley

• #17   3. jul 2010 Selv på skridt ture skal man jo styre med benene, hvilket er en del af den grundlæggende dressur

• #18   3. jul 2010 hvad snakker du om? .. jeg forstår ikke helt hvad at ride med benene har at gøre at Hesten ikke må rides pga. af at den har spat og en gammel seneskade?

• #19   3. jul 2010 Fjordlænderen
    Kan ikke se, hvad grundridningen har med hele sagen at gøre. Tidligere ejer har solgt hesten som noget og derefter er hesten solgt videre til noget den slet ikke kan holde til!

• #20   3. jul 2010 Derfor er der større ansvar i at slagte eller aflive sin hest med den slags diagnose - man hører så ofte om denne slags historier. Jeg valgte at få en 6 års hoppe slagtet pga. utilregneligt sind - jeg var tudefærdig hele vejen til slagteriet, men aldrig har jeg følt noget så rigtigt efterfølgende. Både for hesten, mig selv og en evt anden ejer.

Juridisk kan du måske ikke gøre så meget - måske få fat i åigens forældre og fortælle dem sagen - stille og roligt. Udover det så synes jeg du skal kontakte hende, DU solgte til og høre hendes version!

Jeg ønsker og håber det bedste for dig - og ikke mindst din pony, som formentlig ville have det bedre på de evige græsmarker!

• #21   3. jul 2010 måske du skulle få fat i pigens forældre, istedet for pigen selv. hun er 13 år? - hmm, hun er da ligeglad.

• #22   3. jul 2010 Louise :

jeg gir dig uden tvivl ret, hun ville havde haft det meget bedre med at blive aflivet med det samme smiley

når, men tusinde tak alle for jeres råd osv.

• #23   3. jul 2010 Maria : det er lidt svært at kontakte hendes forældre når jeg har fundet pigen her på Hg ..

• #24   3. jul 2010 nogle skriver nogle gange deres efternavn derinde, og ellers må du have fat i den tidligere ejer, og så måske en advokat eller andet., som kan fortælle nr. til hende den nye ejer.

• #25   3. jul 2010 Nej .. det kan ikke lade sig gøre .. smiley

• #26   3. jul 2010 At nye ejer reagerer med at være igeglad fortæller lidt om hende smiley Kontakt hendes forældre, fortæl dem hvordan landet ligger og tilbyd at de kan få kopi (bemnærk KOPI!) af de papirer som du har fra din dyrlæge. Er hun erklæret uanvendelig forsikringsmæssigt??

Derfor, stol ALDRIG på den med forkøbtret/ikke ret til at sælge videre med mindre det står SORT PÅ HVIDT i kontrakten! Brug den fra hesteadvokaten.dk og underskriv på ALLE SIDER!

• #28   3. jul 2010 Få fat i parpirene fra din dyrlæge, samt en KOPI af din salgs kontrak og så kontakter du hendes forældre, en pige på 13år skal ik ha disse sms/snak. Håber det går i orden, så hesten kan få det liv den var solgt til, held og lykke herfra smiley

• #29   3. jul 2010 enig med anette s

krak hendes nummer, for hun kan jo ikke selv skrive under hvis hun har abonnement så ville der komme et forældre navn op smiley

• #31   3. jul 2010 jeg har jo ikke hendes nummer? smiley

• #32   3. jul 2010 Pyha... Det er bare den historie man frygter, og ja høre om når man sælger en skadet hest.. smiley Det er frygtelig synd for dig.. Men nej det er ikke nemt at få fat i hendes forældre, når det er over HG du har fundet hende..

Hvis hun ikke lytter til dig, kan man nok ikke gøre så meget. Hvis hendes dyrlæge har sagt god for hesten, er det svært.. smiley

Håber du finder en løsning..

Måske skal du prøve at skrive til hende igen.. at du virkelig mener alvoren i det, og at du har røngten billeder hvis hun vil se dem..

• #33   3. jul 2010 Hun har ikke nogle annoncer her på HG hvor hun tilfældigvis har et nummer?
    - Stakkels dig smiley - og hesten smiley

• #34   3. jul 2010 nej, har hun desværre ikke smiley

• #35   3. jul 2010 Hva med at spørge om du må besøge dem, din savnede pony.Få en go snak,hun kan jo ik gøre for det og alderen, gør det svært at forstå???? Sådan havde jeg personligt gjort. Men er nok svært at rette op, sådan en pige føler sig nok lidt overfust, selvom dette bestemt ik var din mening. Man er sårbar, når det gælder sit kæreste eje og en pige i den alder vil straks bakke, når hun får sådan en melding...

• #36   3. jul 2010 Anette S . har spurgte om jeg måtte besøge hende, det svarede hun straks nej til.

• #37   3. jul 2010 Ville nok prøve at skrive en besked, hvordan det går og fortæl at du gerne vil ha kontakt med dem og komme på besøg hvis de har lyst, du har garanteret en go fortid med hesten som du gerne vil dele med hende samt foto osv. Men py ha sikken situation i begge og ik mindst den skønne hest står i. Håber og ønsker for jer at i kan få en go kontakt op at stå smiley

Kommentér på:
ang. solgt hest?

Annonce