{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.230 visninger | Oprettet:

HA-info: Udhængning {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Så er det tid til en lille update igen.

Indlæg eller kommentarer, der indeholder grimt sprog, tilsvining eller udhængning af personer eller firmaer, tolereres ikke, og vil blive slettet omgående, og der sendes en officiel advarsel.

Sker det igen, vil din brugerkonto blive sat i karantæne (frosset), og i sidste ende vil din brugerkonto blive lukket.
I særlige grove tilfælde forbeholder HesteGalleri.dk sig retten til straks at sætte din brugerkonto i karantæne eller lukke den.

Ligeledes gælder det, at personer, der kritiseres udenfor siden, ikke må kunne identificeres, hverken ved hentydninger eller ved andre omstændigheder vedrørende den konkrete person eller dennes virke.

Desuden er det heller ikke tilladt at sende PrivatBeskeder med link eller anden info om denne person/firma.

Hvis et sådan indlæg ikke bliver slettet, kontakt da en hjælpe-administrator via linket "Hjælpe-admins" øverst på siden.

Det er ikke tilladt at videregive andres personlige oplysninger, via forum eller kommentarer, herunder MSN adresser, mobilnumre, navne og adresser med videre.

Mvh HA'erne

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HA-info: Udhængning
  • #1   30. jun 2010 Hørt! smiley

• #2   30. jun 2010 Indlægget er læst og forstået. smiley

Men sådan bare lige af ren nysgerrighed... hvordan vil I administrere denne her rent praktisk:

"Ligeledes gælder det, at personer, der kritiseres udenfor siden, ikke må kunne identificeres, hverken ved hentydninger eller ved andre omstændigheder vedrørende den konkrete person eller dennes virke."

• #3   30. jun 2010 Hvis vi falder over en "udhængning" eller en bruger sender os et link, så tager vi os af det..

• #4   30. jun 2010 Jeg tænker det samme som Stald Giphardt. Sådan som jeg forstår det, er der ingen mulighed for at fortælle om dårlige oplevelser med handlende...

• #5   30. jun 2010 fuldstændig enig med Stald giphardt. synes nemlig der er mange her inde der heller ikke handler ordentligt. Og har klaget over det mange gange, hvor jeg stadig kan finde personen som aktiv bruger??

• #6   30. jun 2010 Al handel via HG er på brugernes eget ansvar...

Men ja - hvis der er gentagne klager over samme bruger over samme ting, så tager vi os da klart af det..

• #7   30. jun 2010 Nej mit problem er heller ikke blevet taget hånd om... På trods af at der er mange andre end mig der også er blevet snydt og har klaget over denne person...

• #8   30. jun 2010 Jeg kan ikke helt se fornuften i, at vi ikke må advare mod uærlige købere, ærlig talt....

• #9   30. jun 2010 ja det er sygt for det er ikke med ting hun snyder desværre ...=/ Havde det bare været med penge.

• #10   30. jun 2010 Hvis I er blevet snydt, så skal I henvende Jer til Politiet.. De ved, hvordan de kan få alle de oplysninger, som de har brug for.. Og de kan råde og vejlede Jer meget bedre, end vi kan..

• #11   30. jun 2010 Det har været igennem en advokat men alligevel kan personen handle videre... Kan bare ikke forstå hvorfor man ikke lukker personens bruger når man ved det.... og har fået mange klager over det...

• #12   30. jun 2010 Nej, men politiet har jo ikke tid til at stoppe al den uærlige handel, som foregår herinde. Jeg kan godt se pointen, men det er bare ikke fornuftigt på en side som denne, at vi ikke må "snakke sammen"...

• #13   30. jun 2010 stald gliphardt:

ja det synes jeg er sørgeligt.. Simpelthen for dårligt!

• #14   30. jun 2010 Jeg har flere gange tænkt på, - opfattes det også som udhængning, hvis man f.eks. pørger til erfaringer med en bestemt sadelmager, dyrlæge, kiropraktor osv? Eller er det tilladt?

• #16   30. jun 2010 Nu har jeg jo også andet i min hverdag end lige HG, så det skulle jeg også lige tage mig af...

Men både ja og nej... Personligt kan jeg SAGTENS følge jer.. Men med HA-kasketten på, må jeg så sige, at I skal henvende jer under "Kontakt" hvis I er blevet snydt.. Og samtidig lægge en udstemme på brugerens konto med en tekst om, hvad det omhandler.. Og så tager vi den derfra..

Med gentagne gange mener jeg IKKE 10 gange, men 2 eller 3..

• #17   30. jun 2010 Altså nu faldt jeg over en bruger der blev slettet og hun skriver i sin profil hmm min bruger blev slettet så opretter jeg da bare en ny !! Sorry min direkte tale men viser det ikke hun s..... på HG ?????????

• #18   30. jun 2010 Men helt ærlig burde vi ikke alle blive bedre til at overholde reglerne ?? Mener det sker faktisk dagligt folk opretter annoncer med mobiler, kjoler og alt muligt IKKE hesteting, skønt i ved i ikke må som tager HA'ernes tid...

• #19   30. jun 2010 *Stald Giphardt*
    Det var ikke kritik af dig !! Tager dig lidt i forsvar hvis du ser mit første besked med en som bliver slettet og opretter sig igen samme dag !! Det er ikke en jeg vil handle med...

• #20   30. jun 2010 HG kan IKKE spærre for folk's IP-adresser, men kun deres emails og de telefonnumre, som de har oprettet sig under..

• #21   1. jul 2010 Sorte perler:

Du skriver at man skal henvende sig i kontakt, og at efter 2-3 udstemmer bliver brugeren smidt ud/ frosset.

Men men men, jeg har skrevet i kontakt, og ved der er flere end 3 stemmer på personen. Og alligevel er personen her inde. ? Hvad kan man så gøre?? For det personen gør er simpelthen respektløs!

• #22   1. jul 2010 Ditte P:
    Jeg skriver intet om frosset eller smidt ud.. Jeg skriver:
    Men både ja og nej... Personligt kan jeg SAGTENS følge jer.. Men med HA-kasketten på, må jeg så sige, at I skal henvende jer under "Kontakt" hvis I er blevet snydt.. Og samtidig lægge en udstemme på brugerens konto med en tekst om, hvad det omhandler.. Og så tager vi den derfra..

Stald Giphardt:
    Desværre, men nej.. Det ER afprøvet et par gange, men HG kan IKKE spærre for IP-adresser..

• #23   1. jul 2010 Det forstår jeg ikke... Når man smider en udstemme, så er det ikke det i overvejer at smide personen af HG. ??

• #24   1. jul 2010 En udstemme er ikke nok, Ditte.. Desuden skal vi jo bruge beviser for at komme videre.. Vi kan jo ikke lukke diverse brugerkonti bare på et hint eller en fornemmelse..

Desuden er der UDHÆNGNING dette emne drejer sig om.. Ikke udstemmer..

• #25   1. jul 2010 Nej men når personen har fået adskillige stemmer, og man har beviser for at det personen gør ikke er lovligt her inde??

• Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator

Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.163
    #26   1. jul 2010 Har man beviser, så bedes man skrive til "kontakt" og så tages den derfra

• #27   1. jul 2010 Det har jeg gjort =) men intet er sket .?

• Mynte
    VIP

#28   1. jul 2010 Der kan gå lidt tid med at få svar, da de til dagligt får en masse henvendelser fra alle gallerierne, ikke kun HG smiley

• #29   1. jul 2010 Oki men det er også nogle mdr. siden nu =)

• Mynte
    VIP

#30   1. jul 2010 Så prøv at skrive igen smiley

• #31   1. jul 2010 Jeg har skrevet til dem igen igen , og håber nu de gider tage sig sammen og gøre noget ved problemet!
    For synes virkelig ikke det kan være rigtigt at vi som betalere af denne side, skal finde os i at få sådan en behandling af andre brugere!

Stald giphardt:

Tak for støtten =)

• Mynte
    VIP

#32   1. jul 2010 Jamen det er da det eneste råd jeg kan komme med. Det kan jo nemt være de fik overset hendes mail, det kan jo ske for enhver, de er også kun mennesker smiley

Nu forklarer jeg lige udstemmesystemet mht snyd.

Vi HAere får først en bruger at se på en liste når der er over 5 udstemmer. Er alle 5 udstemmer ang den samme sag, dvs samme bruger der er blevet snydt, så anser vi det kun for 1 udstemme. Samtidig kan vi ikke se hvem der har udstemmt vedkommende, så vedligger der intet link eller andet, så kan vi ikke bruge udstemmen til noget, da det kunne have været hvemsomhelst og vi ikke kan være sikker på, om det ikke bare er en der er uvenner med nogen og bare vil have vedkommende slettet.

Derefter skal der beviser til inden vi kan gøre noget, det er her big admin kommer i spillet, det er dem der skal afgøre om beviserne er nok til en evt frysning eller sletning fra siden. Det er derfor vi beder jer skrive til "kontakt"

• #33   1. jul 2010 Jamen hvad så hvis det kun er en bestemt ting brugeren snyder med. Og det jo så er det samme man skriver i stemmen ??

• Mynte
    VIP

#34   1. jul 2010 Det jeg mener er, hvis det en bruger der er belevet snydt og denne så får alle hendes veninder til at udstemme vekommende, dette anses for 1 sag = 1 udstemme.
    Drejer det sig om forskellige brugere der er blevet snydt med samme vare, så vil man forhåbentligt kunne se dette ud fra kommentarerne i udstemmen, og samtidig skal de vedkommende skrive til big admin via "kontakt" med beviserne

• #35   1. jul 2010 Nåh på den måde. =) Jamen det er skam flere forskellige. Ved slf. ikke om mine veninder også har smidt en udstemme, da de også har haft noget at gøre med dette problem .

• Mynte
    VIP

#36   1. jul 2010 Som sagt... vi får dem først at se når der er mindst 5 udstemmer samlet...

For at det skal ses på inden de 5 udstemmer er samlet bør man skrive til "kontakt"

Er beviserne gode nok og sagen grov nok så smides brugeren også ud ved kun 1 sag. Men for det meste skal der 2-3 sager til inden brugeren bliver smidt ud. Inden da vil brugeren modtage advarsel eller frysning.

Men ja, det kommer altid helt an på sagen og beviserne. Og jeg ved da at en hel del brugere får advarsler, frysninger og sletninger den vej. Men som der skrives af andre i denne tråd, så opretter mange sig jo bare igen efter de er slettet, og dette er meget svært at følge med i, da disse bruger andre navne og oftest andre varer.

• #37   1. jul 2010 Stald giphardt:

Nej jeg handler heller ALDRIG nogensinde her inde igen, Og fraråder da også alle mine venner og veninder det ...

• Mynte
    VIP

#38   1. jul 2010 Som sagt kan også 1 sag have grove konsekvenser for snyder, men det skal gå gennem admin via "kontakt" uanset om der er 1 eller 100 udstemmer til vedkommende

• Mynte
    VIP

#39   1. jul 2010 Og jeg har aldrig sagt at 10 udstemmer nødvendigvis er samme sag. Vi oplever det dog gang på gang at 1 bruger får alle veninder til at udstemme en de har været uvenner med. Det kan oftest ses ved at de bruger en og samme tekst de så bare får deres veninder til at kopiere ind. Eller ved at nogen skriver: min veninde er blevet snydt ...

Så ja, det er ofte meget nemt at se, at det "blot" drejer sig om 1 sag og ikke flere. Og uanset om det drejer sig om 1 sag eller flere, så bør alle dem med beviser sende disse til big admin via "kontakt"... udstemmerne i sig selv står på anden rang i sager om snyd, da disse alle er annonyme og der oftest ikke bliver skrevet beviser i dem. Mange skriver blot: jeg vil gerne udstemme brugeren fordi hun har snydt mig ... dette er ikke et udsagn vi som sådan kan bruge til noget, derfor skal man skrive til "kontakt" med beviserne

Kommentér på:
HA-info: Udhængning

Annonce