Nu har jeg købt foder til krybbebider! {{forumTopicSubject}}
Godformiddag HG.
NU er vi igang med endnu et eksperiment, for at forsøge at få min hest til at holde op med at krybbebide.
Jeg kan ikke få hene kikkertundersøgt lige for øjeblikket, da dyrlægen sidste dag opgav, for første gang i 20 år, at bedøve en hest, og det var min. Ønsker ikke at udsætte hende for endnu mere stress hvis det ikke er nødvendigt. Så nu vil jeg fodre hende som hun havde mavesår.
Jeg har købt Roepiller, Equi Gard fra Hippolyt som jeg vil blande op med Lucerne, olie, salt og hvidløgsflager. Derudover har jeg købt Slobber mash fra Pavo, som jeg vil give hende engang imellem, når hun skal have lidt ekstra.
Er det dét rigtige foder jeg har købt?
Hvis heller ikke det hjælper mod hendes mave får hun noget medicin, men håber jeg kan undvære at begynde at give hende det!
Fortsat god dag.
jan 2009
Følger: 81 Følgere: 71 Heste: 7 Emner: 25 Svar: 203
Krybbebidere (især hvis den har dannet mavesår eller begyndende) skal helst have godt grovfoder = hø, wrap eller grønhø (ikke ham da disse fibre ikke danner den beskyttende hinde i mavesækken) gerne ad lib.
maj 2008
Følger: 92 Følgere: 112 Heste: 5 Emner: 188 Svar: 818
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
Og så skal den have adgang til godt stråfoder 24 timer i døgnet. Men det ved du nok godt
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 23 Heste: 1 Emner: 33 Svar: 273
Brogården lavede den med dette:
Fase III, lucerne, olie, salt og så gav jeg YSY gærprodukt og E-amino selv..
Hun fungerede super godt på det, og kunne mærke forskel på få dage fra at gå fra en (synes jeg) dårlig foderblanding og så over på den foderplan.
Desværre blev hun aflivet få uger efter så nåede ikke at se det optimale resultat. Men ellers er det jo bare noget med så meget aktivering som muligt samtidig:)
maj 2008
Følger: 92 Følgere: 112 Heste: 5 Emner: 188 Svar: 818
nov 2008
Følger: 120 Følgere: 105 Heste: 4 Emner: 1 Svar: 42
(link fjernet)
jan 2007
Følger: 34 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 318 Svar: 2.898
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 23 Heste: 1 Emner: 33 Svar: 273
Held og lykke med det:)
Nu har jeg købt foder til krybbebider!