"Slanke trænings program" for heste {{forumTopicSubject}}
Hey min Haflinger Filur er lige idag kommet hjem fra efterskole hvor han forholdsvist har gået på jordfold (med meget afgnavet græs) de sidste måneder. Han har fået hø oh vitaminer.
Her hjemme har vores marker stået stille i et år, det er meget ukrudts græs og strå/enggræs.. Vi har fået slået det hele - men der er jo stadig en del!..
Og efter han har gået på jordfold har han tabt sig meget synligt! - men tager dog desværre også hurtigt på igen
Indtil vi har fundet ud af noget med en 'rigtig' jordfold, så får han mundkurv på imorgen tidlig (den skal lige købes). det er en absolut nødlæsning da jeg selv er lidt imod det!.. men det er bedre end han bliver forfangen (igen..)
Jeg er bare SÅ nervøs over om der sker meget ved han står natten over+lidt af morgnen?!..
Og evt nogle tips og gode råd også med hensyn til træning og foder
jan 2007
Følger: 34 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 318 Svar: 2.898
dec 2006
Følger: 50 Følgere: 42 Heste: 2 Emner: 281 Svar: 1.520
(ups - vi startede også med at dele marken op, men da landmanden skulle slå det blev vi nødt til at fjerne det, men det skal op igen)
Tak
mar 2008
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 35 Svar: 316
Mundkurv (selvom det er lidt synd) eller mere motion. Når jeg engang finder en ny sadel skal min rides 2 gange om dagen. En gang i dressur om morgenen og en skridttur i skoven om eftermiddagen. Han ligner en flødebolle allerede.
nov 2008
Følger: 12 Følgere: 51 Heste: 4 Emner: 10 Svar: 427
mht. kort græs er det det friske korte forårsgræs der er værst eller græs der hele tiden bliver græsset ned (ikke får fred) så det bliver "stresset" og derved skyder produktionen af fruktan i vejret for at vokse...
håber det kunne bruges. )
dec 2006
Følger: 50 Følgere: 42 Heste: 2 Emner: 281 Svar: 1.520
men mange tak for jeres! svar..
Jeg tror ik jeg har mulighed for at ride ham 2 gange dagligt!...
"Slanke trænings program" for heste