{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
828 visninger | Oprettet:

"Slanke trænings program" for heste {{forumTopicSubject}}

Hey min Haflinger Filur er lige idag kommet hjem fra efterskole hvor han forholdsvist har gået på jordfold (med meget afgnavet græs) de sidste måneder. Han har fået hø oh vitaminer.
Her hjemme har vores marker stået stille i et år, det er meget ukrudts græs og strå/enggræs.. Vi har fået slået det hele - men der er jo stadig en del!..
Og efter han har gået på jordfold har han tabt sig meget synligt! - men tager dog desværre også hurtigt på igen smiley

Indtil vi har fundet ud af noget med en 'rigtig' jordfold, så får han mundkurv på imorgen tidlig (den skal lige købes). det er en absolut nødlæsning da jeg selv er lidt imod det!.. men det er bedre end han bliver forfangen (igen..)

Jeg er bare SÅ nervøs over om der sker meget ved han står natten over+lidt af morgnen?!..
Og evt nogle tips og gode råd også med hensyn til træning og foder smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Slanke trænings program" for heste
  • #1   25. jun 2010 Slå græsset ? Også del det op med hegn i små dele ad gangen..

• #2   25. jun 2010 he det er slået ;)... Men man siger også at det er det græs helt nede ved roden som er værst da der er mest energi/sukker i..
    (ups - vi startede også med at dele marken op, men da landmanden skulle slå det blev vi nødt til at fjerne det, men det skal op igen)
    Tak smiley

• #3   26. jun 2010 Det med det korte græs har jeg også hørt!

Mundkurv (selvom det er lidt synd) eller mere motion. Når jeg engang finder en ny sadel skal min rides 2 gange om dagen. En gang i dressur om morgenen og en skridttur i skoven om eftermiddagen. Han ligner en flødebolle allerede.

• #4   26. jun 2010 der er mest sukker i græsset om natten og sen aften. så der ville det være en go ide at tage ham ind.

mht. kort græs er det det friske korte forårsgræs der er værst eller græs der hele tiden bliver græsset ned (ikke får fred) så det bliver "stresset" og derved skyder produktionen af fruktan i vejret for at vokse...
    håber det kunne bruges. )

• #5   26. jun 2010 Han går i løsdrift, så han bliver ikke lukket ind.. Jeg har til gengæld hørt at det er om dagen der er mest energi/sukkerindhold i græsset fordi at planter kun kan lave fotosyntese om dagen hvor der er sollys og bliver nød til at respirerer om natten.. forvirret XD

men mange tak for jeres! svar..
    Jeg tror ik jeg har mulighed for at ride ham 2 gange dagligt!...

Kommentér på:
"Slanke trænings program" for heste

Annonce