{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.822 visninger | Oprettet:

Røde heste? {{forumTopicSubject}}

Hejsa HG

Mit spørgsmål lyder på om: der nogensinde er bevist at røde heste er mere hysteriske og temperements fulde end andre farver- Man siger jo med mennesker at rød håret har et større temperement.

Grunden til at jeg spørger er at jeg ALDRIG har mødt en rød hest- som var sød og rolig. De er alle sammen nogle sataner, og jeg sidder faktisk med en følelse af (had) når jeg ser røde heste. Dette grunder nok ud i at alle dem jeg har været i kontakt med har været ret så forfærdelige.... Er der noget der bare genetisk gør at disse heste har en så temperements fuld opførelse eller har jeg bare kun mødt de "stride" af slagsen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Røde heste?
  • #1   25. jun 2010 jeg kender røde heste der er stille og rolige smiley

• #2   25. jun 2010 Du har vist kun mødt de stride... Jeg kender mange og de er alle dejlige... Havde selv en og den var sødere end sød... Tror dog der kan være noget om at de kan blive lidt hidsige, har hørt flere beridere snakke om at der ikke er mange røde hopper som går i toppen...

• #4   25. jun 2010 Jeg er selv rødhåret og jeg føler mig bestemt ikke mere hysterisk og temperamentsfuld end min søster som er 100% blondine...

Derudover har jeg en hoppe som er rød (som du kan se på min profil) og hun er nu heller ikke mere hidsig fordi hendes pels er rød.. Hun er dog en hoppe med stort H, men tvivler på det skyldes hendes røde farve...

Ærgerligt du får sådan en følelse når du ser røde heste... Håber det ændrer sig med tiden smiley

• #6   25. jun 2010 min gamle hest michigan var stille og rolig, men harpun som jeg har nu er en værre vild hest når man ridder men den roligste når man står ved siden af ham smiley

• #8   25. jun 2010 Min hest er rød og noget af det sødeste der findes. Men tiltider en bandit, men tror ikke der er noget videnskabeligt bevist. smiley

• #9   25. jun 2010 Har en ide om at det bare er en myte, men er ikke sikker.
    Har også altid hørt det, men de fleste jeg har mødt har været dejlige selvom de er røde :)Min egen er rød og han kunne ikke finde på at gøre i flue fortræd og han finder sig i nærmest alt og er alldrig hysterisk og umulig selvom han er rød smiley Han er den største nussehest der findes, hvis man finder et godt kløsted på ham klør han gerne igen smiley

• #10   25. jun 2010
    Tja, det er jo det samme som at nogle mener at fjordheste er nogle stærk stataner der gør hvad det passer dem, bare mosler igennem og bruger deres stærke hals - men i bund og grund handler det bare om at de har været så uheldige at møde nogle uopdragne heste der ikke har haft nogle faste rammer og regler også får man en hest der er som oven over...

Tror ikke på at en farve giver temperament, men opdragelsen gør.

Selv er jeg rødhåret, men nej jeg er ingen hidsig prop - dog levede jeg helt op til det med at rødhårede er temperamentsfulde på en tidspunkt men det skyldes ikke mit røde hår, det skyldes en daværende depression.
    Så alt har en grund smiley

• #11   25. jun 2010 når mie og sun-z rider og sun-z vil fremaf og mie vil have ham til at vente så bliver han sur og spænner og så bliver mie sur og det går op i en spis så kan de ladevær med at ride for de får ikke med ud af den tur

men når jeg rider er han så forsiktig og samme med små børn og i boksen er han ligeså sød søder end nikita som er brun

• #12   25. jun 2010 Prins, min den røde, er den roligste lille hyp du kan finde(;

• #14   25. jun 2010 synes nærmere det er omvendt, har haft 4 røde heste indtil videre, og de har allesammen haft det skønneste temperament smiley kærlige og søde allesammen.

• #15   25. jun 2010 Schakira er rød, og har et meget stort temperament, men det er det bedste ved hende smiley For når man først får samarbejdet til at køre med hende, så er hun der 110%! smiley

ved nu ikke om det er fordi hun er rød ;P

• #17   25. jun 2010 Okay, dejligt at høre der også findes søde og rolige røde heste. Håber jeg møder nogle af dem en dag, så mit billede af dem ændre sig smiley

Tak for svarene alle sammen smiley

• #18   25. jun 2010 Cecilie- ja det kan der godt være noget om ;D Men mange af de røde heste har jeg ikke haft i hænder på den måde- men det er deres "naturlige" opførsel-. Altså f.eks på folden. Der er de meget agressive.

• #19   26. jun 2010 hihi... Så har jeg den tilføjelse at røde heste ved navn Lady er djævlen i forklædning smiley (beklager til de sikkert mange søde røde Ladys derude men jeg har aldrig mødt en!)

• #20   26. jun 2010 Jeg lavede engang en slags statestik på en følhoppe.

Ud af 7 føl var de 3 røde.

Samtlige røde afkom var vævere.
    Ingen af de andre var vævere.

Jeg har det indtryk at røde heste er mere temperementsfulde. Men jeg har dog også oplevet mørkebrune hopper, der var ret temperementsfulde og røde heste, der var rolige og godmodige, så den passer ikke 100%

(",)

• #21   26. jun 2010 Foxy som jeg rider engang imellem og har redet meget, er rød og han er helt nede på jorden .. Han kan sagtens tændes, men kan slukkes igen ligeså nemt .. Han er på ingen måde hysterisk og jeg er sikker på at himlen kunne falde ned om ørerne på ham uden han så meget som ville blinke ..

• #22   26. jun 2010 Hvis man laver en statestik på "min" rideskole tror jeg faktisk de røde heste er de roligste. ;D

• #23   26. jun 2010 Mine to freder er nok det mest rolige og nemme man kan få fingre i! Det trods den ene er en 6årig hingst! Og ja, han vrinsker og larmer når han er tæt på fremmede heste, men kun i starten, og kun hvis han er sammen med sin mor.. ellers har jeg aldrig hjulpet med at tilride så nem en hest!

• #24   26. jun 2010 Jeg mener at have læst at det er undersøgt og bekræftet at der er noget i det røde gen der giver temperement. Mener det var i Ridehesten engang for et par år siden, men jeg er ikke 100% sikker.

Jeg har 3 røde piger og 1 brun. 2 af de røde er nogle rigtige damer, og ja, de har godt nok også noget temperament. Den sidste er ganske rolig, men hun er så også Red Dun. Den brune er ca ligesom sin røde mor, så ved ikke om hun bare er en fejlfarve ;b

• #25   26. jun 2010 Personligt tror jeg ikke på det, men det er jo også an på hvilke erfaringer man har med røde heste. Hvis man kun har mødt hidsige og temperamentsfulde røde heste er det jo ikke svært at tro på at sådan er de bare (:
    Jeg har selv mødt hidsige røde heste, men mindst lige så hidsige heste med andre farver, og tror ikke at farven har noget at gøre med hestens sind og temperament.
    Min nu afdøde røde hoppe var det roligste og blideste man kunne tænke sig. Hun var helt fantastisk! Heldigvis har hun givet det fantastiske temperament videre til mit dejlige røde føl - så ja, mine to røde piger er et godt eksempel på at det altså ikke er alle røde heste der er hysteriske (:

- desuden tror jeg også det har meget at gøre med hvordan man behandler, træner og generelt omgås dem. Selvfølgelig ligger det til mange heste at være hidsige og temperamentsfulde, men jeg tror at hestens ejer og opstaldningssted osv. 'former' hesten meget.

• #26   26. jun 2010 Har kun haft en rød pony ud af de ponyer og heste jeg har haft i mit liv med heste. Den var fuldstændig forfærdelig hidsig.
    Så jae jeg skal aldrig mere have en rød - tror sgu der er lidt om det.
    Jeg kender ikke nogle røde heste overhovedet som ikke er hidsige...

• #27   26. jun 2010 Jeg har hele 3 røde "engle"... Ikke noget hysteri og surt temperament her smiley 2 hopper og en vallak - de mest kærlige og elskelige dyr man kan tænke sig...

Kommentér på:
Røde heste?

Annonce