{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
722 visninger | Oprettet:

opstaldnings sted ?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Ja som sagt skal vi have heste hjemme, vi skal have ridehus, dressurbane, springbane og alt muligt forskelligt smiley
Men har noget spørgsmål smiley Det skal lige siges vi ca skal have 30 heste opstaldene smiley

Hvad strøelse ville i have ?
Hvad for noget foder ville i bruge ?
Og hva ville i give for dette ?
Vi lukker ud og ind alle 7 dage, fodre 3 gange dagligt, tar dækkene og gamacher på osv smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opstaldnings sted ??
  • #1   25. jun 2010 hvor i landet

• #2   25. jun 2010 Enden slagelse, ringested, silkeborg eller århus

• #3   25. jun 2010 jeg vil bruge spåner/ træpiller
    st hippolyt natur müsli
    vil give 3200 giver jeg nu og har de samme muligheder plus de muger ud for mig ; ))

• #4   25. jun 2010 Jeg vil os muge da synes det er det bedste smiley

• #5   25. jun 2010 hvor lyder det bare lækkert med hestene hjemme. smiley

Jeg er selv mest til halm evt spåner, det jeg sys er ret med halm er at man ikke behøves at muge hverdag for at have en pæn/god bund. sys spåner og andre af den slags strøgelse har det med at blive rigtig ulækkert hvis ikke det ordnet/muges næsten hverdag.

foder er jo meget individuelt hvad man sys og meget forskelligt fra hest til hest hvad de funger bedst på.

pris kommer lidt an på hvad i foder med, hvilken strøgelse i vælge de skal stå på da noget jo er dyrer end andet.

hvor i landet ligger stedet? er bare nysgerig da jeg pt godt kunne tænke mig et sted lidt tættet på hvor jeg bor end der hvor jeg står nu (er lige selv flyttet hesten er bare ikke flyttet da jeg ikke rigtig har fundet et sted jeg synes om).

• #6   25. jun 2010 Jeg vil muge hver dag, det har jeg altid gjordt smiley

• #7   25. jun 2010 15 og muge 30 bokse om dagen? ;b
    Træpiller, eller hamp (:
    Træpiller skal ordnes hver dag, ellers er det utrolig dyrt, men ved hamp skal der kun lige tages klatter og bunden kan holde i op til 2 år ved nogen heste ;b

• #8   25. jun 2010 Har en mor os ?? Plus familie.. Det er hele min familie der flytter på gård

• #9   25. jun 2010 hvis du skal muge ud ved alle hestene hverdag ville jeg forslå spåner. de er nemme at muge ud i hver dag og det er nemt at holde smiley

synes i skal flytte til silkeborg smiley hehe

• #11   25. jun 2010 Jeg vil helst have min hest på spåner.
    Men foder synes jeg at ejer SELV skal stå for. Da du ikke findet noget som helst foder, som ville fungere til 30 forskellige heste.

Jeg giver pt. 2000 kr i fuldpension (dog uden krybbefoder) - det synes jeg er en helt fair pris. Jeg vil ikke give mere end 2500 kr i opstaldning inkl. fuldpension.
    Men det kommer også an på stedet beliggenhed, transportsmuligheder osv.

• #12   25. jun 2010 Vi overvejer silkeborg, har nemlig en kæreste der skal bo der min. i 2 år

• #13   25. jun 2010 Elisabeth S

Træpiller tager du da også kun klatter hver dag smiley Og eventuelt stråfoder som ligger og suger.. Så det er da bestemt ikke mere besværligt end tørv - vi har prøvet begge... og gået tilbage til træpiller

• #14   25. jun 2010 Gyngeponyen: det ville da være ALT for besværligt hvis ejerne selv skulle stå for foder da hestene har bedst af at blive fodret samme tid alle sammen og hvis udlejerne skal give 30 heste 30 forskelligt foder. puha det ville godt nok blive besværligt!!!!

• #15   25. jun 2010 vil sige at man skal have 3,5 x 3,5 i boks ellers vil det blive nogen sjove bokse nogen minder end ander osv

foder
    kita får havre og noget der bliver kaldt blå muslig u med umlau staves

vil sige max sige 1000 kr for pony

hvor der er hal og dresur bane uden for og spring bane uden for

og det er uden dækken og gemasje sat på

ja kommer fra et sted hvor der er er udendørs ride bane om sommeren
    og hal
    og så til et sted hvor der er en uden dørs dresur og udendørs spring og ringridning

• #16   25. jun 2010 *SPS* - camilla sophie gosvig (L '; man kan altså blande sit foder i poser, tage en vogn og lave spande med numre på og sætte numre på boksene. det har vi på den gård pinja står på og det funker super smiley

• #17   25. jun 2010 der hvor pinja står er der bus ca.100 meter fra, der er en ridehal og en stor ridebane. masser af spring, og mange bokse. nogle nye andre gamle, og så er der helt nye hvor der skal være 'allergi'stald vidst nok smiley
    der er hø, halm og havre med i prisen.
    det er noget med 3 kg hø til pony ca. 1500,- og 5 kg hø til hest ca. 1750,-
    og derudover pr. 1 kg hø - 100 kr. men den holder ikke helt... :b
    hestene bliver lukket ud, og taget ind hvis ikke ejeren har været der self. der er rytterstue og snart toilet!:) + solarium og vaskeplads..
    og det er omkring århus, så kan du jo kigge på prisen osv.(;

• #19   26. jun 2010 *SPS* - camilla sophie gosvig (L '
    På de fleste steder. Så køber man bøtter til at lave fodret i, også står der navn på bøtten også giver udlejeren fodret.

Du vil ALDRIG nogensinde finde et foder produkt som ville kunne fungere godt til en "klappehest" (altså en der står stille) og en TOP dressurhest.
    Plus at opstalderne sikkert selv vil medbringe deres foder.

Du kan ikke regne med at det foder du evt. gerne vil fodre med, ville kunne passe til alle de forskellige opstaldere du får ind :o)

• #20   30. jun 2010 Jeg ville sætte prisen på boksen afhængig af hvor store de er, nogle steder er pony-bokse mindre end heste-bokdene og er derfor forskellige prismæssigt.

Men ca 1200 kr, for pony-boks inkl. halm/spåner + hø ad lib. Og 1400 kr for hestebokse med det samme ^^.
    + ind og udlukning alle dage.

200 kr. ekstra pr/md for foder, og hvis man selv køber foder trækkes de 200 kr. fra.

Og det samme system med mugningen, evt. liidt billigere ^^

Du kan godt tillade dig at trække prisen lidt op, med alle de facelitteter.

Så PONY: pris - 1700 inkl. alt. 1400 kr. selvpas.

HEST: pris - 2000 inkl. alt. 1700 kr. selvpas.

Kommentér på:
opstaldnings sted ??

Annonce