{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
667 visninger | Oprettet:

hund hjælper til med hestene udlukning {{forumTopicSubject}}

Heej HG.
Men dejlige hund er begyndt at "hjælpe" til med udlukning af mine heste.
De fleste af dem, skal drives ned på en fold, og der hjælper han til, ved at rende rundt om dem og gø, han gør dem ingenting, han løber bare efter dem, og forsøger at samle dem sammen også få dem ned.
Han er blanding af dobberman, men mit store spørgsmål er om han skal have lov til det. For jeg tænker lidt om det kan tage overhånd for ham, og han blir jo en stor hund med tiden, han er knap et år.
Jeg kan godt kalde ham til mig når han render rundt og forsøger han samle hestene.

Hvad ville i gøre ?
ville i give jeres hund lov eller ?
har i oplevet hvor det er gået galt med nogen hunde der hjælper til ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hund hjælper til med hestene udlukning
  • #1   25. jun 2010 Jeg vil lade den hjælpe til. Det den gør minder meget om når hunde driver kvæg. Men selvfølgelig hvis den begynder på noget, skal den have afivde med det samme, at det IKKE er ok. Og så vil jeg måske øve med sådan en hund, at bede den om at lægge sig ned, eller gå væk hvis man bad den om det, selvom den er igang med at ''drive'' hestene. Bare for at være sikker på i samarbejder smiley

• #2   25. jun 2010 Da jeg boede hjemme ved mine forældre på en gård, boede vores schæfer nærmest ude ved hestene, og så længe de er trygge ved hinanden og kender hinandens "rum", så kan jeg ikke se noget galt i det smiley

• #3   25. jun 2010 min søster og hendes kærestes hund gør præcis det samme, både når de skal ud og når de skal kaldes ind hente hunden dem smiley
    hun begyndte at gør det af sig selv, og hun ELSKER det smiley

• #5   25. jun 2010 Karina - jeg er netop også bange for om han begynder at gøre det ude på marken når de bare går og græsser. Han hjælper kun til når det er det første hold der skal ud, ellers står han pænt og kigger på, og ser at alt går rigtig til. Selvom hingsten nogen gange, puster sig op når jeg går med ham, så står min hund stadig pænt og kigger ligesom om, at nu har jeg ham også er det mit job at få ham ført ud på folden. Han snapper hverken eller bider ud efter dem, han løber hellere ikke lige bag ved dem, så holder han afstand, og han løber helst ude på siden , for han holder nemlig også øje med mig hvor jeg er henne af, jeg har endnu ikke prøvet at han ikke er kommet hvor jeg kalder på ham.
    Han kan også uden problemer ligge og kigge på at jeg rider en hest uden at blande sig eller gå ind på banen. han ligger pænt på den anden side af hegnet. og med det samme de er kommet ned på den fold de skal være på, så stopper han også, og han går ikke ned på den fold, eller jo han går med mig ned og lukker for dem, og står lige og kigger.

• #6   25. jun 2010 jeg ville lade den hjælpe til, det gør min hund også.

• #7   25. jun 2010 Sålænge lydigheden er iorden mellem dig og hunden, kan jeg ikke se nogen problemer i at hunden hjælper til.. smiley Kunne forstille mig at det er en super god måde at aktivere sin hund med.. smiley Nu kender jeg ikke så godt til dobermann og deres brugs egenskaber. Men kunne forstille mig at det er en race, som også kan lide at arbejde.. smiley

Du kunne jo afprøve den, og lave nogen dæk, sit og stå øvelser, så du hele tiden har fokus på hunden.. Også HVIS den skulle komme lidt for tæt på hestene, eller kunne finde på at bide dem.. smiley

• #8   26. jun 2010 tak alle sammen for jeres gode råd og meninger. heste er ikke bange for ham. og det er kun mine egne heste jeg har i stalden .
    Men ja endnu en gang tak

Kommentér på:
hund hjælper til med hestene udlukning

Annonce