hund hjælper til med hestene udlukning {{forumTopicSubject}}
Heej HG.
Men dejlige hund er begyndt at "hjælpe" til med udlukning af mine heste.
De fleste af dem, skal drives ned på en fold, og der hjælper han til, ved at rende rundt om dem og gø, han gør dem ingenting, han løber bare efter dem, og forsøger at samle dem sammen også få dem ned.
Han er blanding af dobberman, men mit store spørgsmål er om han skal have lov til det. For jeg tænker lidt om det kan tage overhånd for ham, og han blir jo en stor hund med tiden, han er knap et år.
Jeg kan godt kalde ham til mig når han render rundt og forsøger han samle hestene.
Hvad ville i gøre ?
ville i give jeres hund lov eller ?
har i oplevet hvor det er gået galt med nogen hunde der hjælper til ?
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.527
feb 2006
Følger: 47 Følgere: 224 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 3.199
jul 2004
Følger: 65 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 125 Svar: 1.016
hun begyndte at gør det af sig selv, og hun ELSKER det
feb 2007
Følger: 75 Følgere: 121 Heste: 5 Emner: 163 Svar: 821
Han kan også uden problemer ligge og kigge på at jeg rider en hest uden at blande sig eller gå ind på banen. han ligger pænt på den anden side af hegnet. og med det samme de er kommet ned på den fold de skal være på, så stopper han også, og han går ikke ned på den fold, eller jo han går med mig ned og lukker for dem, og står lige og kigger.
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 63 Heste: 6 Emner: 4 Svar: 16
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
Du kunne jo afprøve den, og lave nogen dæk, sit og stå øvelser, så du hele tiden har fokus på hunden.. Også HVIS den skulle komme lidt for tæt på hestene, eller kunne finde på at bide dem..
feb 2007
Følger: 75 Følgere: 121 Heste: 5 Emner: 163 Svar: 821
Men ja endnu en gang tak
hund hjælper til med hestene udlukning