{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.858 visninger | Oprettet:

Hvad er akademisk ridning? {{forumTopicSubject}}

Jeg så lige i et andet indlæg, at der blev nævnt akademisk ridning. Og så tænker jeg - hver er det nu lige at det er? Hvad er forskellen på alm. dressur og akademisk ridning? Forskelle, ligeheder?

Altså, i min verden er akademisk blot et nyt ord for hvad jeg vil kalde almen dressur - men jeg har intet læst om det o.lign. Så hvis I kan komme med lidt nærmere betegnelser for hvad det er, og hvad det går ud på - og måske endda har billedeksempler og links til hvor jeg kan læse lidt mere om det - så er I meget velkomne til at smide det herind også. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er akademisk ridning?
  • #1   23. jun 2010 Akademisk dressur er for mig dét Bent branderup praktiserer smiley
    Skolen over jorden, ridning m. 1 hånd og barocksadel, blank kandar og sådan.

• #2   23. jun 2010 Okay. For i det andet indlæg så jeg nogle billeder der så skulle vise akademisk ridning. For mig så det ud som ganske almindelig dressur - eller ihvertfald det jeg kalder almindelig dressur. Ridning for forholdsvis løse tøjler, og en rytter der primært red for schenkel og vægt.

• #3   23. jun 2010 Men ja, du har ret. Når jeg nu lige googler ham, så er det også dét jeg forbinder med akademisk. (:

• #4   24. jun 2010 Akademisk dressur, går mere ind på hestens bygning og venter på at den er klar til de forskellige øvelser. Også arbejder man meget mede bagparten og ryggen, før man begynder på alle mulige øvelser. Man studere hestens muskler og ser om de sidder de rigtige steder.
    Klassisk/akademisk dreussur er den alm. dressurs forfædre!! Men med alm. dressur er det hurtigere at komme ud til stævnerne end med akademisk. Da det tar mindst 4 år at uddanne en akademisk hest, også er der stadigvæk en masse arbejde.

• #5   24. jun 2010 men klart det bedste for hesten, da hesten er 100% klar, og ikke tvinges til at lave overdrevne benløft, pjaff ovs som er direkte skadelig for hesten muskulatur og skelet. i det akademiske/klassisk er der tænkt på hestens behov, hvor imod traditionel ridning idag tænker man først på rytterens behov før hesten.

• #6   24. jun 2010 Lige præcist Kathrine P!!!!

• #7   24. jun 2010 maiken, rart med lidt enighed;) havde forventet at blive haglet ned af den første.
    men ser bare så mange muskelfattige heste på høj plan, som massør hvor jeg bare tænke, det da klart de har problemer, de er jo slet ikke i fysisk stand til at kan udføre div. øvelser.
    syndes det er ærgeligt at ridesporten har taget sådan en drejning, at det tillades at give max point for en hest der ikke kan bære sig odentligt, fordi publikumet hepper løs. tag nu kampen op......

• #8   24. jun 2010 YEAR
    Os det jeg gør!! Hihihi min massør roser os bare Duke, på grund af hans muskler. Han mangler stadigvæk nogle. Men han har ingen underhals. og dejlig stor RØV med massere af sving!!

• #9   24. jun 2010 dejligt...........

Kommentér på:
Hvad er akademisk ridning?

Annonce