{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.060 visninger | Oprettet:

Job med hest {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg bliver færdig med HF om to uger, og kunne godt tænke mig en uddannelse med heste, eller bare et job til at starte med..

Men er jeg den eneste der har vildt svært ved at finde praktiplads?

Begyndte allerede at søge sidste år, både som veterinærsygeplejerske og dyrepasser. Har søgt omkring 30 steder overalt i landet - nogle har jeg slet ikke hørt fra endnu, andre har pænt takket nej, fordi de ikke mangler en praktikant. Hvordan går det med jer andre ?
Kan i finde en plads?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Job med hest
  • #1   8. jun 2010 Tit kræver det at man har sine kontakter iorden, fordi der er så stor rift om pladserne.

• #2   8. jun 2010 Jeg har hørt at det er umuligt at få en praktikplads for både dyrepasser og veterinærsygeplejerske . Jeg vil ikke anbefale et job med heste, det er pisse hårdt og du kan godt sætte alle andre ting tid side. Jeg arbejde på en rideskole hvor vi godt nok kun måtte arbejde 37 timer, men alligevel kom jeg tit først hjem kl 10 om aften, og var så træt at jeg kun kunne gå i seng.

Det er selvfølelig op til dig, hvad du vil. Men du skal vide at det er pisse hårdt at arbejde med heste, det holder ikke helligedage eller sommerferie.

• #3   8. jun 2010 Stella:

Præcis.
    Jeg var egentlig lovet en praktikplads hos min egen dyrlæge, men han gik desværre hen og døde smiley

• #4   8. jun 2010 Startede osse sidste år, og har ikk haft held endnu smiley

• #5   8. jun 2010 keep fighting så skal du nok klarer det.
    evt. kig rundt om hvis du har en landbrugsskole i nærheden der fik jeg mine praktik pladser igennem. det ene var et sted med heste.

Håber du finder et godt sted.

• #6   8. jun 2010 det er svært men bliv ved jeg sendte over 50 ansøninger til hele landet og hørte fra 10 og 1 var positiv det tager tid og mange afslag, men lav en spændende ansøning som ikke falder sammen med alle de andre en der vækker opsigt, held og lykke

• #7   8. jun 2010 jeg sendte over 50 ansøgninger, og én gav pote.

jeg arbejder fra 7.15 - 15.30 med 1½ times pause. og jeg har fri hver anden weekend og hver anden helligdag, plus jeg får mine 3 ugers sommerferie, så det med ingen ferie osv er vidst fra sted til sted åbenbart.

• #9   8. jun 2010 min datter har søgte på vilhelmsborg og kom ind, desværre holdte de op med at bruge elever, så søgte hun på holbækegnen og fik det, der følte hun sig ikke tilpas, så der sagde hun selv op og nu er hun igang på et sted på vestsjælland som medhjælper forløbig men der er dialog igang med vilvorde om at oprette en elevplads og det skal siges at hun ikke har forbindelser eller er superdygtig, jeg tror ikke det er svært, hvis man selv kommer med ansøgningen i hånden, det har vi gjort, og ja gu har vi kørt langt, men det har givet pote, det skal også siges at det er de eneste steder hun har søgt, men det er hårdt arbejde og man skal virkelig ville det

• #10   26. jun 2010 jeg ville også sige jeg søgte også plads som dyrepaaer med heste og jeg sendt når 70 ansøger og den sidst der tog jeg ud med den og det gad potte og der arb jeg nogle år... hård arb ikke rt mange penge på tros af man var på job fra morgen til aften... men en alligvel en dejlig tid som jeg husker med glæde...

Kommentér på:
Job med hest

Annonce