{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.037 visninger | Oprettet:

irretation!! hvor findes loven! {{forumTopicSubject}}

godmiddag...

har et spørgsmål.. hvor kan jeg finde alt om fold regler ang tråd og osv!

har mine heste på sommergræs og nu her for en uge siden kom hestene på nabo folden og NU er alle problemerne startet...

mine havde gået dernede i 3 uger og der hvor der var lidt langt mellem trådene stod der disse jernpæle man sætter i jorden... og har ALDRIG været gået igennem og da naboen sku sætte nyt hegn på deres yderside og det hegn imellem foldene oprigtig så sku deles imellem os økonomisk/tråd mæssigt så ville jeg være flink så hegnede bare alt ind "for mine penge" MEN i søndags mens jeg lå på sygehuset og lige have født får jeg en sms men alle hestene gik sammen og havde ødelagt det hegn imellem foldene... så nu det var min fold sku jeg bare få det ordnet... hmmm min kæreste måtte derfor lave en "lappe løsning" og nu forholder det sig sådan at nabo heste´n faktisk går igennem ALT hegn selv derhjemme og da vi kom hjem igår og ville klappe hestene gik deres igen inde på min fold havde nedlagt hegnet og gik på mit stykke (min fold er del op i stykker for a den holder længst muligt) så mine var ikke "ude" og den ene hest rejser sig og løber ind i en, hvilket resulterede i jeg måtte ned og ligge (nyopraeret /kejsersnit) så skrev de sku komme og fjerne den men ku de først dagen efter... og nu her til morgen fik jeg en sms med a nu havde de fjernet den tilbage til egen fold, så nu ku jeg bare lave mit hegn ordentligt...

så vil nu finde loven..! klare regler de har 2 shetter hingste.. skal der så ikke en dobbelt tråd eller noget...

er fustreret!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  irretation!! hvor findes loven!
  • #1   3. jun 2010 Tillykke med den lille :o)

• #2   3. jun 2010 http://www.hegn.dk/

• #4   3. jun 2010 (link fjernet)

• #5   3. jun 2010 Først... Tillykke med den lille ny! Sikke noget... Ved naboerne ikke hvilken tilstand du er i???

• #6   3. jun 2010 Og som jeg forstår det, så er det deres heste, der ødelægger dit hegn. Så må de da også betale for skaderne eller hjælpe til med, at lave hegnet i det mindste.

• #7   3. jun 2010 jo det ved de skam udemærket... også derfor jeg er harm da deres ene hest er utilregenlig... og ingen a deres har grimer eller lign på eller liggende i sådane tilfælde... ganske rigtig er det deres ene hoppe der er ligeglad med hegn, skrev med den ene a de 2 der lejer nabofolden og hun sagde den gik igennem derhjemme i tide og utide... og havde rendt hendes far ned... så hun sys det var flot jeg havde fået fat i den overhovedet... hmm smiley hvorfor siger man ikke sådan noget...

ja men de mener de har betalt rigeligt til deres eget... og påstod mine havde ødelagt hegnet i morges og gik på deres fold.. heh dog var min kæreste lige kørt forbi 5 min før de kom (da han kørte datteren i dp, og vi kan se hestene fra soveværelset) og hestene og alt tråd var som da vi forlod folden igår...

• #8   3. jun 2010 og tak...smiler

• #9   3. jun 2010 Rådgiv dig evt. med en advokat... Hør hvad du kan gøre.

• #11   3. jun 2010 vi har gjort det u efter a have fået en sms med mit hegn var ordentligt lavet (da der stod tenor pæle mellem træpælene) så det åbentbart er det der skyld i at hendes gerne må gå igennem...

så nu er kæresten nede og sætte 13 nye træpæle i og stramme det op og sætte ny tråd på... så bad jeg om a de satte en tråd længs sels så der var mellemrum den nu skulle igennem og 2 tråde... men så bliver det kørt over i alt muligt latterligt (min dv er langtået pt da vi er ved a rette hendes benstilling, efter a bare have gået i 6 år og vi gerne vil have hende lidt igang igen, dermed have sko på) a min trængte til smed og man sku ikke have hest når man ikke har råd til smed... uuhh kender ikke disse mennesker der ejer hestene, så sys det er flot a udtale sig om noget man intet kender til... og igen vi er voksne mennesker... forstår det slet ikke...

• #12   3. jun 2010 Det lyder meget som nogle af mine naboer og det er simpelthen spild af tid at snakke dem til fornuft. Brug din energi på den lille og meld dem til politiet for at de ikke kan holde deres heste inde.

• #13   3. jun 2010 undskyld bogstav forglemmelser og stavefejl er gratis smiley (der skal står mit hegn ikke var iorden i første linje)

og iøvrigt har hun intet sagt ang det hendes hest gjorde, igår eller kommenteret dens væremåde... eller sagt til a vi bare satte hegnet op og lood den gå på min fold i nat fordi den rendte mig ned..

• #15   3. jun 2010 desværre er hende den anden lejer a deres fold sød nok, men gider ikke blande sig... og sys det er rigtig irreterende det skal køres sådan op i igenting, da hvis vi bare ku finde ud a det ku vi sammenarbejde (bor jo nu stort set ved siden a så i tilfælde a noget kan jeg jo se hvis deres heste er syge hurtigt og sådan eller sidder fast eller lign. men gider ikke når man ikke kan blive behandlet ordentligt og det skal køres på et teenager stadie... men vil helst ikke melde nogen.. da jeg håber de vil sige noget eller gøre noget hvis nu det er mine heste der fejler noget eller lign pludselig (selvom jeg ku se i søndags man ikke kan hjælpes, da jeg lå 5 kvarters kørsel hjemmefra med nyfødt)

Kommentér på:
irretation!! hvor findes loven!

Annonce