sadel - mål sadel - mål
jeg ville gerne vide , jeg har en pony som jeg har haft i fire fem år nu. Jeg fik sadel og hovedetøj med til ham, men hovedetøj har jeg købt nyt af , nu ville jeg så gerne ud og se om jeg kan finde en ny sadel en spring sadel til når jeg skal springe ham. så tænkte på hvordan man kan måle og se hvad tommer og bom det er sadlen er ikke så god til sådan noget? Aner ikke hvad den sadel er jeg har nu er ?
dec 2006
Følger: 69 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 22 Svar: 645
Bomvidden - står der ikke et nummer under sadelklappen et sted? Ellers så prøv at låne en sadel der passer i bomvidden, og så tag den derfra
jun 2007
Følger: 119 Følgere: 105 Heste: 7 Emner: 367 Svar: 513
Har glemt det lige nu, jeg blander pt alt muligt rundt
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.390
Så jeg ville få en sadelmager ud og få hjælp, en forkert sadel kan ødelægge din pony..
Og det er svært at finde en sadel der passer hvis man ikke ved en masse om det.. tommerne er størrelsen på din bagdel.. men sadlen må ikke være for lang.. copfjernet skal passe i bredden, kammeret skal passe, puderne skal passe i formen og det samme skal bommen og sadlen skal ligge i ligevægt..
dec 2006
Følger: 69 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 22 Svar: 645
Det er om den skal have smal, mellem eller bred bom - eller et sted imellem
Du gør klogest i, at få en sadelmager ud. Så kan I sammen finde en sadel der ligger godt på din pony, som du også sidder godt i
sadel - mål