682 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Gammel ejer.. Gammel ejer..

Hejsa smiley
I sommeren 2008 købte jeg min pony, Prins smiley Jeg har længe gerne villet snakke lidt med hans tidligere ejere, men har ikke kunnet få fat på dem, da jeg købte han af en landmand, som skulle have ham til han blev solgt.
Så kiggede jeg jo så i hans vacc. bog, og fandt en masse navne, på folk der har haft ham før. Har søgt på krak, skrevet til en af dem, men uden svar smiley
Så prøvede jeg en ny, og fandt 3 numre. Jeg tog et tilfældigt, og skrev en sms til nummeret. Intet svar smiley
Så tænkte jeg på, om i godt synes jeg kunne skrive til et af de andre numre der stod at jeg 'krakede' familien? Altså det nummer jeg skrev til, kunne jo være en ødelagt mobil, eller noget... smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gammel ejer..
  • #1   27. maj 2010 Jeg havde skrevet til alle 3 numre, så det synes jeg sagtens du kunne gøre? (:

• #2   27. maj 2010 Jeg synes du skal ringe til numrene i stedet for at skrive smsér (:
    Det virker langt bedre.

Jeg er selv igang med at finde min gamle ponys nye ejere, og har
    allerede snakket med 5 forskellige. Og mangler at snakke med en
    mere, for at få numret til nye ejer (:

Så jeg synes du skulle prøve at ringe til numrene i stedet (:

• #3   27. maj 2010 Okay tak smiley Jeg synes bare det er så pinligt at ringe, hvad hvis de bliver sure ?:/

• #4   27. maj 2010 Jeg synes også det bedste ville være at ringe eller evt. skrive en lidt længere mail, hvis du kan finde mail-adresser.. Det virker noget mere seriøst end sms´er.
    Jeg brugte selv mail da jeg ville finde frem til Katlas fortid.
    Med lidt søgning på google kunne jeg finde mail-adresser..
    Jeg skrev en halv-lang mail, hvor jeg også forklarede hvorfor jeg gerne ville i kontakt med tidligere ejer(e).
    Mail virker godt for mig, da man så kan overveje sine ord nøje og en mail er desuden heller ikke særlig påtrængende..
    Held og lykke med eftersøgningen! smiley

• #5   27. maj 2010 Tak tak smiley Jeg har forsøgt, men har ikke kunnet finde nogen mailadr. da det også var det første jeg tænkte smiley

• #6   27. maj 2010 Jeg fandt min gamle pony´s ejer igennem den klub hun red for, de gav mig hendes mobil nummer, og jeg skrev bare en sms smiley Langt nemmere smiley Så kan de svare eller lade være, det kan de jo ikk med et opkald hvis de har taget røret smiley

• #7   27. maj 2010 Nemlig, det er også det jeg tænker. Hvis man ringer, trænger man sig for meget på, synes jeg smiley Men Prins' gamle ejer red vist ikke i nogen klub eller noget smiley

• #8   27. maj 2010 Hvis du ringer og starter med at fortælle hvem du er, og hvorfor
    du ringer, burde der ikke komme nogen sure miner frem (:
    Og hvis de bliver sure (du synes de lyder sure) så sig farvel igen?

• #9   27. maj 2010 Ja, det er selvfølgelig rigtigt... Men jeg vil så nødigt trænge mig på :]

• #10   27. maj 2010 vil lige fortælle min historie...
    jeg skulle ha lavet pas på min nye hest, men havde ikke hans stamtavle.
    kontaktede tidliger ejer, som ikke havde den.
    så gik jagten ind...
    på hestens vacc. kort stod der et navn som jeg googlede.
    ringede hende op og fortalte hvorfor jeg ringede.
    hun havde dog ikke hans stamtavle, men hun kunne fortælle mig hvem der havde haft ham før hende. så google igen... hun havde desværre et meget almindeligt navn.
    så gang i telefonen, jeg nåede at ringe til ca. 15 personer inden jeg fik fat i den rigtige.
    hun kunne fortælle navnet på avleren og at hun havde kontakt med en rideklub i nordsjælland.
    så ringede jeg til klubben og fik et tlf. nr til avleren.
    OG NU.... sidder jeg med hans stamtavle og en masse billeder af ham som føl. plus en masse oplysninger om hans far.

så klem bare på og held og lykke
    mvh. eva

• #11   27. maj 2010 Mange tak for hjælpen alle :)!

Kommentér på:
Gammel ejer..

Annonce