{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fra jordfold til græsfold
  • #2   26. maj 2010 Dejligt ! smiley Regner jeg os med min ska på søndag når hun blir flyttet smiley

• vibe a
    vibe a Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 2 Emner: 10 Svar: 65
    #3   26. maj 2010 UUh ja pas på med hurtig tilvænning. Vi har gjort det over flere uger.. først en halv time til en time. i flere dage så sat langsomt op. Nu går de ude i 5 timer, men stadig ind på jordfold. regner med i starten af juni, at de kan gå helt ude. Det har taget en måned ca. Men jeg er også meget bange for forfangenhed. Hvis der er mange mælkebøtter på jeres mark skal vi tænke på at der ligeså er meget sukker (ca. 20 % ). Og det er sukkerindholdet, der giver forfangenhed. Derfor passer vi ekstra på, da vores mark er dækket med mælkebøtter. Vh vibe

• #4   26. maj 2010 Min pony blev græsset op i hånden, men har også været van til hø og wrap hele vinteren + hvedeklid.
    Vi flyttede han i lørdags, hvor han så bare er kommet på græs, men vi har så valgt at give ham halm i boksen (han står på halmpiller) bare så han har noget at gumle på derinde.
    Jeg håber på, at han ikke bliver forfangen, men jo yngre de er, jo mere sarte er de jo også.
    Hvis det er en ældre sag, som jo så har været på græs mange gange, så plejer de godt bare at kunne komme ud.

• #5   26. maj 2010 Min var 10 år, da han blev forfangen, så det holder ikke. Og han var endda fuldt vant til græs - det skyldtes blot et skift af græsmark

• #6   26. maj 2010 Som os mennesker er der også nogle heste som er mere sarte.
    Nogle heste skal der ikke meget til, før de bliver syge eller ligende, men hvis de aldrig har fejlet noget, er chancen også mindre.

• #7   26. maj 2010 Hvis du hentyder til min pony var sart, så kan jeg fortælle, at det var han ikke. Han har stået på forskellige marker uden at blive syg og også bare blevet smidt ud uden indgræsning
    Desuden var han vant til græs, da han kom på den mark. Havde jeg vist noget om det og forfangenhed, havde jeg aldrig sat min hest ud på en mark uden indgræsning
    Vil ikke miste en til hest til forfangenhed, så passer godt på

• #8   26. maj 2010 En hest der bliver forfangen, er sart ?!
    Ærgeligt, men sandt !

Det jeg mente var egentligt, at vi ser også mennesker der ligger sig syge hver anden uge, ligeledes er der heste som også gør dette .

• #9   26. maj 2010 Selvfølgelig er nogle heste mere syge end andre - men nu kan du ikke sammenligne en forkølelse hos mennesker med en forfangenhed ved heste, som kan, i den akutte fase, dø af det
    Jeg fortæller blot, at min pony ikke var sart. Han var aldrig syg eller halt. Græsset var bare alt for stærkt til ham. Og han holdte i 10 år efter en voldsom forfangenhed - hvis det er ikke er stærkt, så ved jeg ikke, hvad det er.

• #10   26. maj 2010 Min første pony var også forfangen, så jeg ved godt hvad jeg snakker om, men han lagde sig også tit syg og dyrlægen sagde, at han var blevet forfangen, da han var en sart hest !!

Det er jo en overfølsomhed når de bliver forfangen !
    Jeg har aldrig sagt at en forfangen hest ikke kan holde længere - det kan de sagtens, men jo yngre de er, jo mindre kan de tåle .

Kommentér på:
fra jordfold til græsfold

Annonce