{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
520 visninger | Oprettet:

Hvordan bedømmer du heste ? {{forumTopicSubject}}

<i>* Er i tvivl om dette skal være i off topic eller generel diskussion, beklager hvis jeg har taget fejl *</i>

Når du bedømmer en hest / pony her på HG, hvad bedømmer du så ud fra ?

Personligt bedømmer jeg billederne af hesten, da du kan få selv den 'grimmeste' hest/ pony til at se smuk ud med et godt kamera, f.eks.
Tekst har også en betydning, og variationen af billeder er et must ! Den perfekte variation:
- Foldbilleder
- Ride-/spring-/træningsbilleder
- Nærbilleder, f.eks. af hestens hovede
- Sjove billeder, hesten flehmer eller ruller sig osv.
- Gerne både vinter-, sommer, og måske følbillede(r) - hvis hesten sådan ca. er over 4 år.

<b>Hvad bedømmer DU ud fra ??? </b>

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan bedømmer du heste ?
  • #5   7. mar 2006 Anne Sofie.. . :
    Jeg er helt enig. Heste med mellem et og tre/fire billeder afviser jeg for det meste, medmindre de er rigtig flotte.

Og mht. den lille shetlænder, den har jeg givet lav.

• #8   7. mar 2006 Det samme smiley
    Syntes man brude stemme sådan, sys det er urimligt at nogle bedømmer ud fra stamtavle og om hesten går høje klasser osv.

• #9   7. mar 2006 Jeg går efter hvordan de ser ud...
    Om de har en flot farve og pæn krop.... smiley
    Hvis jeg syntes at de ser nuttede ud og jeg får lyst til at kramme dem.... *SS*

• #10   7. mar 2006
    Jeg bedømmer udfra følgende i valgfri rækkefølge:

1. Hestens generelle udseende, bygning og udstråling! (f.eks. en hoppe skal have hoppepræg, en hingst skal være "fyrig" at se på osv.)
    2. Hestens træning og dens formåen til at have talent for et eller andet f.eks. dressur, spring, andre specielle gangarter.
    3. Hestens/ejerns generelle profil mht til billeder og samspil på billeder
    4. Ejerns beskrivelse af hesten og evt. det arbejde der er blevet lagt i hestens og rytternes udvikling.

Nogle heste skiller sig mere ud end andre og har bare mere udstråling, sådan er det også blandt mennesker..
    Hvad jeg dog tilgængeld ikke kan klare, er folk som giver lave eller middel karakter, men de kan ikke selv tåle kritik. Som regel er det ofte yngre damer på 13-16 år, men vi må kun håbe at en vis form for selvkritik kommer med alderen....

• #11   7. mar 2006 No body C:
    Exactly my point ! Man KAN og SKAL kun være overfladisk, når man bedømmer heste på et galleri ! Subjektiv er nøgleordet.

Jeg bliver lidt hidsig ang. folk, der giver middel, kun pga. racen. Så er arbejdet med at tage de gode billeder ligesom spildt lidt...

• #12   7. mar 2006 det er forskelligt hvad jeg stemmer efter,, men har det bare sådan at ALLE hest (generalt dyr) er dejlige!!

stemmer mest ud for hvad jeg synes når jeg ser hyppen på billederne... ogs tekst nogle gange.. men mest billeder, da det jo er et galleri..

jeg har budt velkommen til nogle med kun et billede og vil gerne fortælle hvorfor.... jeg havde selv kun 3 billeder af min hyp da jeg kom ind..... jeg var heldig og tak for det... =)
    men sys andre skal ha samme chanche som mig med a komme ind, også gøre sin profil fin med billeder og tekst derefter... *** men bare M I N mening *** og forstå godt jer andres meninger.. det er helt fint... Alle har hver deres måde a gøre ting på, og hver deres meninger.. hehe Så det er fint...

knus herfra =)

• #13   7. mar 2006 *** det skal der være plads til *** smiley

• #14   7. mar 2006 + # ll ** smiley Miss Wariant smiley ** ll # + ...,.Katja J :
    Selvfølgelig er alle dyr dejlige - MEN alle dyr er ikke lige smukke smiley
    Det er derfor man skal bedømme deres udseende, da man ikke kan bedømme, hvor "søde" de er (dvs. deres personlighed).

• #15   7. mar 2006 jaah.. forstår fuldt ud =)

• #16   7. mar 2006 jeg bedømmer hestene ud fra deres udseende, men rigtig meget ud på hvad deres ejer har skrevet. en hest kan sagtens være utrolig smuk, men være den væreste tyran at have med at gør.. jeg bedømmer også meget på når at der er billeder med rytter, om hest og rytter har godt samarbejde. stivner hesten? arbejder den på tvang? det er en vigtig del..

• #17   7. mar 2006 tro mig.. jeg er selv ved at skaffe mig af med en af den slags.. hun er en satan, men hun er ikke herinde..

• #18   7. mar 2006 Maria:
    Så så! Snak lige pænt..!
    Tror bare hun havde fundet en tilfædlig og sat den ind.. Der er jo mange der har givet den høj og et par stykker der har givet den ekstra høj, så det kan jeg ikke se noget galt i..!

• #19   7. mar 2006 Hej Mille S.
    Jeg har nøjagtig de krav du bedømmer ud fra, så vil du ikke tage et kig på <i>Buster?</i>
    Så kigger jeg lige dine smiley

<b>Lisa&Buster

• #20   7. mar 2006 bedømmer på en måde ikke selve hesten, men mere den måde ejeren presentere sin hest på. altså et dårligt billede, et billede og næsten ingen tekst får jo en til at afvise, og det pga. at ejeren ikke har presenteret sin hest ordentligt.. det mest den måde jeg bedømmer på...!!

• #21   7. mar 2006 Pernille K.:
    Fuldstændig enig! Jeg ved ikke hvorfor, men jeg har det sådan med næsten alle dyr: Hvis ejeren er snobbet eller på anden måde ikke kan lide hende, kan jeg ikke lide hans/hendes dyr.. Sådan har jeg det med rigtigt mange.. Såå, hvis én eller anden har snakket klamt, grimt og ondt til en anden af den forkerte årsag, har jeg ikke lyst til at give god karakter eller overhovedet give en smiley

• #22   7. mar 2006 no body c:
    man kan da ikk bedømme efter alder...
    altså hvordan bedømmer du så min låne pony på 33år..?? bedømmer du så bedre hvis de er ynge..?? eller omvendt, bedre hvis de er gamle..??

Kommentér på:
Hvordan bedømmer du heste ?

Annonce