{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
592 visninger | Oprettet:

Problemer med at klippe pony {{forumTopicSubject}}

Jeg skal klippe min pony, men den er virkelig dum at klippe. Den vil ikke have klippet hverken hovedet, benene, bringen og ca halvdelen af halsen.

Nogen gode råd til at den bliver sød at klippe? - udover bedøvelse, er ikke så meget for at bruge bedøvelse hvis vi bliver taget til dopingtest til et stævne.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med at klippe pony
  • #1   20. maj 2010 Klippe NU? Så ødelægger du sommerpelsen fuldstændigt! Man klipper om efteråret, al klipning ml. 1. januar og 1. september er virkelig dummere end dumt!

Man bedøver jo også hesten før man rasper tænder osv. derfor sikrer du dig naturligvis at du kender den præcise bedøvelse dyrlægen bruger, således du kan tjekke det for ulovlige stoffer smiley Eller sørger for at få et papir med dyrlægens underskrift hvor der står at der den og den dag er brugt bedøvelse i forbindelse med en klipning

Du kan vænne den til klipperen langsomt eller investere i en lydløs, støjsvag en (hvis blot min mors vendinde havde haft sådan en, havde hun ikke været nærmest krønling i dag, hesten gik amok og sparkede hende i hovedet, på trods af bedøvelse)

• #2   20. maj 2010 Hm .. Jeg vil nu heller ikke mene, at man skal klippe hesten nu. De fælder ganske naturligt !
    Men jeg mener godt at man må klippe først på året.
    Det har jeg gjort med min egen, da han havde meget meget lang pels, da vi fik ham .
    Han blev klippet omkring 1. februar og det har været ganske fint !

Men ja .. Der er ingen problemer med bedøvelse og stævner .
    Man skal også op og ride meget høje klasser, før der bliver taget sådanne tests.

• #3   20. maj 2010 Jeg rider og Grand Prxíx til internationale stævner, så jeg tror det er højt nok smiley Charlotte: Jeg har ikke tid til at vente på at den falder af, det kan ikke nytte noget at den er så grim og langhåret ude til stævner smiley Vil købe en lydløs klipper det ville nok hjælpe smiley

• #4   20. maj 2010 Ja ok !
    Di hest burde heller ikke være langhåret på denne tid, så er der noget galt ?

• #5   20. maj 2010 jeg har klippet min gamle fjolle i dag han kan ikke selv tabe underuldet og han sveder sådan... det kan jeg ikke se noget galt

• #6   22. maj 2010 At putte vat i ørene - hjælper på nogle heste,

• #7   22. maj 2010 hvis du får en til at strigle hesten sådan lidt hårdt med en blød strigle omkring samme sted der bliver klippet, kan man "skjule" klipperen lidt.

Da jeg klippede victor, stod jeg med en strigle i den ene hånd og klipperen i den anden. Lidt besværligt at gøre begge dele selv, men jeg tror næsten ikke han opdagede, at jeg brugte maskinen. Den var selvfølgelig også meget lydsvag.

Kommentér på:
Problemer med at klippe pony

Annonce