592 visninger
|
Oprettet:
Problemer med at klippe pony {{forumTopicSubject}}
Jeg skal klippe min pony, men den er virkelig dum at klippe. Den vil ikke have klippet hverken hovedet, benene, bringen og ca halvdelen af halsen.
Nogen gode råd til at den bliver sød at klippe? - udover bedøvelse, er ikke så meget for at bruge bedøvelse hvis vi bliver taget til dopingtest til et stævne.
jul 2007
Følger: 209 Følgere: 213 Heste: 11 Emner: 669 Svar: 2.239
Man bedøver jo også hesten før man rasper tænder osv. derfor sikrer du dig naturligvis at du kender den præcise bedøvelse dyrlægen bruger, således du kan tjekke det for ulovlige stoffer Eller sørger for at få et papir med dyrlægens underskrift hvor der står at der den og den dag er brugt bedøvelse i forbindelse med en klipning
Du kan vænne den til klipperen langsomt eller investere i en lydløs, støjsvag en (hvis blot min mors vendinde havde haft sådan en, havde hun ikke været nærmest krønling i dag, hesten gik amok og sparkede hende i hovedet, på trods af bedøvelse)
sep 2008
Følger: 81 Følgere: 81 Heste: 9 Emner: 120 Svar: 778
Men jeg mener godt at man må klippe først på året.
Det har jeg gjort med min egen, da han havde meget meget lang pels, da vi fik ham .
Han blev klippet omkring 1. februar og det har været ganske fint !
Men ja .. Der er ingen problemer med bedøvelse og stævner .
Man skal også op og ride meget høje klasser, før der bliver taget sådanne tests.
mar 2008
Følger: 97 Følgere: 100 Heste: 9 Emner: 70 Svar: 175
sep 2008
Følger: 81 Følgere: 81 Heste: 9 Emner: 120 Svar: 778
Di hest burde heller ikke være langhåret på denne tid, så er der noget galt ?
nov 2005
Følger: 140 Følgere: 136 Heste: 7 Emner: 192 Svar: 2.077
apr 2008
Følger: 71 Følgere: 71 Heste: 3 Emner: 154 Svar: 1.946
aug 2009
Følger: 43 Følgere: 50 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 457
Da jeg klippede victor, stod jeg med en strigle i den ene hånd og klipperen i den anden. Lidt besværligt at gøre begge dele selv, men jeg tror næsten ikke han opdagede, at jeg brugte maskinen. Den var selvfølgelig også meget lydsvag.
Problemer med at klippe pony