{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.456 visninger | Oprettet:

hvis du var vidne til snyd til stævne {{forumTopicSubject}}

Ja "inspireret" af en oplevelse til mors stævnet (og nogle andre ting jeg har tænkt på) i den forgangne uge, vil jeg se om jeg kan få en lille "debat" op at køre..

1: Hvis du stod ved en dressur bane, og så på noget flot (eller mindre flot, what ever) dressur.. Men pludselig opdager at rytteren har en lille øresnegl i øret, og der i den anden ende af banen, står en person og snakker til hende i en "walkie talkie", ville du så reagere på det????

2: Hvis du opholdt dig ved spring opvarmningen, og så nogen lave noget lignende "barring" (af hvilken som helst art), ville du så skride ind, eller slå det hen???

3: Hvis du nu opholdt dig omkring en hvilken som helst opvarmning, og du så en hest bløde ud af munden (eller have mærker fra sporene), equipagen gå ind og ride sit ridt, og få placering i klassen (altså, dommeren ikke har bemærket noget), ville du så indgive en klage?? (i forhold til de nye regler fra DRF??)

og nu er det her så ikke om snyd, men andet:

4: Hvis du så en halt hest på en opvarmnings bane, ville du så skride ind???

Personligt har jeg fundet ud af, at selvom jeg opdager snyd osv, så er jeg for meget en kylling til at konfrontere folk med det... og ØV hvor det ærger mig...

Jeg har flere gange "hjulpet" folk, hvis jeg opdager deres hest´s bandage for eks. er gledet ned, hvis de har glemt handsker eller spore osv osv...

men at kommentere når noget bare er som det IKKE skal være, det er jeg for stor en kujon til...

hvad ville DU gøre, hvis du så noget til et stævne, som bare IKKE er i orden????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvis du var vidne til snyd til stævne
  • #1   17. maj 2010
    Jeg ville være så "venlig" at fortælle den pågældende TD, official, dommer eller hvem ender der skal håndhæve reglerne på banen smiley
    Måske tage et billed for at bevise det, hvis rytteren tager øresneglen ud når officialen kommer..
    Deres ansvar at der bliver taget hånd om det.

• #2   17. maj 2010 Kender det alt for godt smiley

Men ofte er det lettere at henvende sig til en TDer smiley Så ender man ikke selv i fedtefadet, og en TDer kan også gøre mere smiley

• #3   17. maj 2010 jeg ville nok bryde ind..
    - tror jeg

• #4   17. maj 2010 Jeg ville håbe, at jeg ville skride ind, således at det hele kunne gå fair til sig, men tror desværre også, at jeg ville være en kylling.

Derimod vil jeg virkelig håbe, at folk vil komme hen til mig, hvis min hest var halt på opvarmningsbanen. For så ville det være fordi jeg endnu ikke selv havde opdaget det, og jeg ville aldrig med vilje ride rundt på en halt hest.

• #5   17. maj 2010 Jannie: det har jeg prøvet smiley kunne sletter ikke mærke det, og red bare i første klasse. Dommerne stoppede mig ikke, men skrev det bare på min kritik smiley Nåede dog ikke at se den inden anden klasse, hvor det var en anden dommer. Denne dommer stoppede mig heldigvis og sagde at hun ikke syntes den så ren ud :,( træk mig selvfølgelig. Snakkede bag efter med nogle af de andre der ude fra, som ganske vist havde set det, men "ikke lige fik det sagt" :,(

• #6   17. maj 2010 Schmølz: Det er altså tarveligt, at ingen har sagt det til dig ikke engang dommer, for det er jo synd at ride et program på en hest, der ikke er rengående. Jeg tror, at jeg ville have det helt dårligt bag efter. Og hvis hesten bare en smule uren gående, så kan man altså ikke altid mærke det selv.
    Det var da godt, at dommer nr. 2 i det mindste åbnede munden.

• #7   17. maj 2010 1 . er øresnegle mod reglerne? Ellers ville jeg ikke gøre noget ved det

2. ved jeg ikek lige hvad er smiley

3. ja det ville jeg

4. Ja det tror jeg at jeg ville, dog kan man ikke vide om det jo bare er fake fordi hesten ikke lige gider den dag

• #8   17. maj 2010 tanja - JA det er imod reglerne at modtage nogen form for hjælp mens man er inde på banen smiley

på opvarmningen er det selvfølgelig ok

• #9   17. maj 2010 Ja, det var godt nok bare surt :,(

• #10   17. maj 2010 Jeg ville være en stor kylling til at sige det smiley Jeg ville godt nu, men når det så kommer til stykket, så bliver jeg vist hvor jeg er smiley

Men det der med øresneglen, hvad skal det gøre godt for? smiley

• #11   17. maj 2010 1 - Jeg ville henvende mig til en TD eller andet personale, evt. dommeren. Ellers ville jeg spørge vedkommende, som stod med walkie talkien, hvad de havde gang i?

2 - Nu har jeg været vidne til det, hvor jeg ikke greb ind, men det er flere år siden, dengang turde jeg ikke. Idag ville jeg skride ind og konfrontere rytter / underviser, og ellers gå til TD/ dommer.

3 - Jeg er ikke bekendt med de nye regler, men jeg ville henvende mig til dommeren, og så kunne de vel forklare mig omkring klageindsendelse.

4 - Jeg ville gøre rytter opmærksom på det smiley

• #12   17. maj 2010 Jeg mener jo så ikke at blod i munden og huller i siden er snyd -det er ganske enkelt "bare" brud på reglerne.

Og det ville jeg ikke først brokke mig over hvis ekvipagen blev placeret, men allerede når jeg så det på opvarmningsbanen.
    Jeg ville så nok ikke klage officielt over det, men derimod nævne det for rytteren (som måske ikke selv har set det). Kun hvis denne så var helt uforstående overfor problemet, kunne jeg finde på at gå videre med det.

Om jeg klager over brud på reglerne afhænger meget af hvad der er tale om.
    Hvis det er en ponyrytter med 2 mm for lange spore, er jeg ikke den der klager.
    Hvis der er tale om noget der er synd for dyret, eller bevidst snyd (som f.eks. mikrofonen i øret), så kunne jeg godt finde på at klage.

• #13   17. maj 2010 anna sofie - man kan få head set til ryttere, så ens underviser kan undervise en over wn walki talke istedet for at stå og råbe smiley

• #14   17. maj 2010 1: Hvis du stod ved en dressur bane, og så på noget flot (eller mindre flot, what ever) dressur.. Men pludselig opdager at rytteren har en lille øresnegl i øret, og der i den anden ende af banen, står en person og snakker til hende i en "walkie talkie", ville du så reagere på det????
    Her ville jeg nok ikke gøøre det store, det gør jo ikke ondt på hesten, men jeg skal da ikke udelukke at jeg vil stille mig hen ved siden af en, der kan gøre noget, og sige meget højt "jeg viste ikke at man måtte bruge øresnegl"

2: Hvis du opholdt dig ved spring opvarmningen, og så nogen lave noget lignende "barring" (af hvilken som helst art), ville du så skride ind, eller slå det hen???
    Jeg ville henvende mig til nogle der kunne gøre noget ved det.

3: Hvis du nu opholdt dig omkring en hvilken som helst opvarmning, og du så en hest bløde ud af munden (eller have mærker fra sporene), equipagen gå ind og ride sit ridt, og få placering i klassen (altså, dommeren ikke har bemærket noget), ville du så indgive en klage?? (i forhold til de nye regler fra DRF??)
    Nu kender jeg ikke de nye regler, men jeg ville da højt og tydeligt fortælle rytteren at hesten bløder, eller henvende mig til nogle som kunne gøre noget ved det.

4: Hvis du så en halt hest på en opvarmnings bane, ville du så skride ind???
    Ja, der er ikke sikkert at rytteren ved det.

• #15   17. maj 2010 Jeg er konkurrencemenneske og rider for at vinde (en unghest har i min verden vundet hvis den fx kommer igennem springbanen uden at refursere, skidt med rosetten!) og når hestene bliver ældre er det de rød/hvide vi skal vinde. Men med ÆRLIGE midler. Opdager jeg snyd, går jeg DIREKTE til dommeren/en TD og får dem til at skride ind. Det kan godt kræve lidt mod ja, men lad dem få en læresteg EEN gang for alle.

• #16   17. maj 2010 Nåh okay tak smiley
    På opvarmningsbanen, synes jeg ikke det er slemt, men på banen, ville jeg ikke se på smiley Men er desværre stadig en kylling smiley Har det sådan lidt at flok, virkelig må have det dårligt med sig selv, over at have gjort det.. Men sådan har mange det, desværre ikke altid /:

• #17   17. maj 2010 min veninde havde en resnegl i og fik hjælp af en som stod ude for opvarmningsbanen fo ikke at forstyre de andre. Men hun fik ikke hjælp på banen. Kan være hun har glemt at tage den ud da hun skulle ind, men der kan jo være andre end hende der gjorde det (:

• #18   17. maj 2010 ditte - ja man så mange med øresnegle på opvarmningen smiley

men nu hentyder jeg direkte til en person som red på banen, og hvor personen som hjalp hende på opvarmningen, også stod ved banen, kiggede på hende og snakkede i walien (mere tydleigt bliver det vidst ikke ha ha)

• #19   17. maj 2010 var det en hest eller pony? (:

• #21   17. maj 2010 Den med øresneglen, den er sgu god.. men tænk at ville gide at snyde så bevidst.. Jeg ville have fundet TDeren, det samme med barring, glidetøjler mm.
    Det med den halte hest, det er altså svært, for medmindre du kender hesten kan det på de fleste heste rent faktisk være svært at se de halter, vores dyrlæge har engang sagt at hvis bare folk ikke ville spille kloge ang halthed, for selv en uddannet hestedyrlæge kan have svært ved at vurdere det!!
    MAtilde
    PS Grib aldrig direkte ind, hestepiger er ikke altid særligt flinke, men kontakt altid en dommer eller TD(hvis det er større stævner) og så kan de gøre det "grimme" arbejde!

• #23   17. maj 2010 der var en del ryttere på morsø der red med glidtøjle når de trænede - det er selvfølgelig ik okay, men ville ikke gøre noget ved det medmindre de gjorde det til opvarmningen inden de skulle på banen (:

• #25   17. maj 2010 Jeg ville henvende mig til stævnets TD'er - og kunne jeg ikke finde vedkommende, ville jeg gå i sekretariatet og bede dem tage affære. Har gjort det før - og ville gøre det igen...

• #26   17. maj 2010 Har før set en meget halt hest på en opvarmningsbane, og desværre endte jeg med at tænke samme tanke som du gør nu. "Hvor er jeg bare en kylling!"

• #27   17. maj 2010 1. Kontakte sekrateriatet eller TD. Hvis det er sådan man rider stævne, så kan ens ridelære jo lige så godt stå på banen og undervise når man rider.

2. Hvis det er noget som er i mod reglerne, så ville jeg kontakte TD.

3. Jeg vil måske først gøre rytteren opmærksom på det, ellers bare kontakte TD.

4. Jeg vil gøre rytteren opmærksom på det. Men er ikke særlig god til at se halthed, så den vil halte meget tydeligt før end at jeg lige lægger mærke til det. Så tror andre vil lægge mærke til det, og forhåbentlig gøre noget, inden jeg lægger mærke til det.

• #28   17. maj 2010 ida:
    hvis alle ryttere skulle have deres undervisere til at stå på midten, så ville der jo ikke være ordentlig plads til at varme op på, og det er da vildt irriterende og hører på en råbe til en anden. det er da meget bedre med øresneglen

• #29   17. maj 2010 Ditte&Twister: Jeg snakker om når man rider inden på banen, da det er det som der bliver spurgt om smiley På opvarmningen er det self. helt i orden.

• #30   17. maj 2010 okay - lød bare som om det var på opvarmning - undskyld (:

• #31   17. maj 2010 Det er helt i orden smiley

• #32   17. maj 2010 til enhver tid skride ind...... barring og blødende heste vil jeg ikke se på, så jeg vil sige det både til rytteren og TD. Den halte hest....jeg vil spørge andre omkring mig om det er mig der ser forkert, eller nævne det for rytteren, at jeg synes den halter..men som sagt kan det være svært at se, men handle på en eller anden måde det vil jeg...
    jeg er i forvejen lidt af en pestilens, der nævner stramme næsebånd, "saven" i munden, hamren i siderne osv..... så jeg risikere gerne at blive upopulær, hvis jeg kan stoppe mishandling eller forkert behandling af hestene..

Kommentér på:
hvis du var vidne til snyd til stævne

Annonce