2.435 visninger
|
Oprettet:
Hannoveransk trense ?? {{forumTopicSubject}}
Hvad er der specielt ved en hannoveransk trense og hvad hjælper den med ? :=)
Står nemlig imellem at købe en almindelig trense eller en hannoveransk trense Hvad er jeres menning?
jul 2008
Følger: 51 Følgere: 57 Heste: 9 Emner: 4 Svar: 88
Så om din hest skal gå med det ene eller det andet, ved jeg ikke
Et forslag: Køb en alm trense og hvis du så synes at det skulle være bedre med det andet næsebånd, så koster de kun 110kr ca.
okt 2004
Følger: 68 Følgere: 125 Heste: 10 Emner: 3 Svar: 447
men jeg prøvede så et hannoveransk.....og nu bytter jeg ikk tilbage igen! Det er simpelthen fantastisk.. rigtig godt
Jeg har selvfølgelig undersøgt hvorfor det er heste oftest går langt bedre på det end på det kombinerede... og fandt frem til at:
- der er mere frihed i munden for hesten da der ikke ligger et tryk ind på kindtænderne
- det ligger trykket et andet sted - altså foran biddet og er rigtig godt til både unge - netop fordi det ikke trykker så mange steder... men det er også godt til en hest der måske lægger sig meget på biddet eller er lidt stærk..
Det er dog vigtigt, at næsbåndet spændes løst - 2 fingre i mellem næse og båndet... mit er meeget løst på Quality, man kan ca. få 1½ finger ind nede der under mulen (på bagsiden eller hva hulen man siger) hvor der er hård knogle...
Men det er slet ikk nødvendigt at spænde ret meget ind ligesom nogle desværre gør med det kombinerede... så dermed synes jeg ogs det er meget rarere at putte på hesten
Men mit bedste råd er at du skal prøve dig frem hvis det er muligt
Alle jeg har kendt til der har skiftet over til hann. har ikk skiftet tilbage!
mar 2008
Følger: 75 Følgere: 79 Heste: 13 Emner: 24 Svar: 1.479
jan 2007
Følger: 34 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 318 Svar: 2.898
Det skal lige siges at det også skal sidde korrekt! Det skal ikke sidde ned over biddet, eller for langt nede på mulen så det stopper luftsystemet. Det er ikke alle heste der kan gå med det. Heste og ponyer med korte hoveder kan tit ikke passe det, så hvis du skal prøve så vær ærlig overfor dig og hesten når du prøver, og se om det egentlig passer.
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 25 Svar: 132
aug 2004
Følger: 184 Følgere: 196 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 27
Så det bruger jeg, og synes det er super
feb 2010
Følger: 127 Følgere: 124 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 111
Jeg har bestilt en hannoveransk trense, så håber hun trives med den :=)
dec 2008
Følger: 46 Følgere: 42 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 32
jeg vil lige sige at jeg har en hoppe og hun er 15 år, jeg har haft mange problemer med at hun har vært meget stærk fortil, og så prøvede jeg hann. sikke en forandring der lige pludselig kom. hun fik meget bedre, og der var ikke det der med at løbe fra tøjlen af.
så jeg kan kun anbefale folk til det.
Hannoveransk trense ??