{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hannoveransk trense ??
  • #1   15. maj 2010 Jeg har lige købt et hannoveransk næsebånd,som et forsøg. Min hest er meget følsom fortil og skummer ikke, jeg har redet med alm. uden underrem, men der var ikke den større effekt. Så nu prøver jeg et han. næsebånd og et halvt æble inden rideturen, det har været positivt de 3 gange jeg har prøvet:)
    Så om din hest skal gå med det ene eller det andet, ved jeg ikke
    Et forslag: Køb en alm trense og hvis du så synes at det skulle være bedre med det andet næsebånd, så koster de kun 110kr ca.

• #2   15. maj 2010 Quality gik før med det kombinerede (almindelige med 2 næsebånd)
    men jeg prøvede så et hannoveransk.....og nu bytter jeg ikk tilbage igen! Det er simpelthen fantastisk.. rigtig godt smiley

Jeg har selvfølgelig undersøgt hvorfor det er heste oftest går langt bedre på det end på det kombinerede... og fandt frem til at:

- der er mere frihed i munden for hesten da der ikke ligger et tryk ind på kindtænderne
    - det ligger trykket et andet sted - altså foran biddet og er rigtig godt til både unge - netop fordi det ikke trykker så mange steder... men det er også godt til en hest der måske lægger sig meget på biddet eller er lidt stærk..

Det er dog vigtigt, at næsbåndet spændes løst - 2 fingre i mellem næse og båndet... mit er meeget løst på Quality, man kan ca. få 1½ finger ind nede der under mulen (på bagsiden eller hva hulen man siger) hvor der er hård knogle...
    Men det er slet ikk nødvendigt at spænde ret meget ind ligesom nogle desværre gør med det kombinerede... så dermed synes jeg ogs det er meget rarere at putte på hesten smiley

Men mit bedste råd er at du skal prøve dig frem hvis det er muligt smiley

Alle jeg har kendt til der har skiftet over til hann. har ikk skiftet tilbage! smiley

• #3   15. maj 2010 Altså kort sagt har jeg HØRT at det er stærkere.. Jeg ved det ikke. Har aldrig selv redet med det, og håber heller ikke jeg komme rtil det ;b

• #4   15. maj 2010 Elisabeth s: det kommer jo også an på om du spænder det så stramt som mange gør..

Det skal lige siges at det også skal sidde korrekt! Det skal ikke sidde ned over biddet, eller for langt nede på mulen så det stopper luftsystemet. Det er ikke alle heste der kan gå med det. Heste og ponyer med korte hoveder kan tit ikke passe det, så hvis du skal prøve så vær ærlig overfor dig og hesten når du prøver, og se om det egentlig passer.

• #5   15. maj 2010 har også fået anbefalet hanoveransk, er også i tvivl om det vil gøre en forskel så lytter lige med

• #6   15. maj 2010 Vores hestetandlæge anbefaler hannoveransk næsebånd til ungheste mens de skifter tænder, da det engelske kan genere.
    Så det bruger jeg, og synes det er super smiley

• #7   15. maj 2010 Tak for alle jeres menninger ! smiley

Jeg har bestilt en hannoveransk trense, så håber hun trives med den :=)

• #8   5. aug 2010 hej.

jeg vil lige sige at jeg har en hoppe og hun er 15 år, jeg har haft mange problemer med at hun har vært meget stærk fortil, og så prøvede jeg hann. sikke en forandring der lige pludselig kom. hun fik meget bedre, og der var ikke det der med at løbe fra tøjlen af.

så jeg kan kun anbefale folk til det.

Kommentér på:
Hannoveransk trense ??

Annonce