{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
651 visninger | Oprettet:

Pinto mister sin brune farve? kåres?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har min Pintohingst Prins, som er brun broget.

Ved maven og bagerst på ham er han begyndt at midste sin brune farve??
Der kommer flere og flere hvide hår i..

Er der noget galt med ham og kan jeg gøre noget ved det?
Kan han stadig blive kåret, når hans pletter ikke er tydlige???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pinto mister sin brune farve? kåres??
  • #1   10. maj 2010 der burdeikek være noget galt med ham,, det lyder som om han er skimmel..tror sagtens du kan få ham kåret

• #2   10. maj 2010 Mange tak.

Ja på billederne kan man ikke se noget, fordi det er først her på det sidste det er begyndt at blive tydligt :s

• #3   10. maj 2010 Sikker på han ikke bare er ved at smide vinterpelsen? Det kan godt ligne at de bliver hvidere når de smider pelsen, men det er bare vinterhårene der ryger af.

• #4   10. maj 2010 Men hvis han skimler tror jeg du skal kontakte dansk pinto forening og høre nærmere. For eftersom din hest er hingst gælder følgende:

For at en hingst kan stille til kåring i Dansk Pinto Forening, skal følgende farvebetingelser være opfyldt.
    Den skal have store tydelige aftegn/markeringer på sin krop, her er hoved og ben undtaget. Disse hvide og farvede kropshår er samlede i store, velafgrænsede felter.
    En hest hvor begge forældre er ensfarvede, skal have min. 2 hvide ikke sammenhængende usymmetriske pletter på min. 100 mm . i diameter pr stk. på kropspartierne. Sokker og blis medregnes ikke.
    En hest som ikke er tydeligt broget med hel/delvis godkendt pintoafstamning skal have en plet på min. 45 mm i diameter på kropsstykkerne, her medregnes ikke eventuelle sokker og blis.

Kommentér på:
Pinto mister sin brune farve? kåres??

Annonce