træning til at have egen hest. {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen
jeg har haft hest fra jeg var 5 til jeg var 16 år, jeg kom der ud for en rideulykke som var skyld i jeg ikke kunne ride i et helt år. jeg solgte derfor mine 3 elskede heste, og da jeg efter året var gået begyndte på studier, fik jeg aldrig købt hest igen (mest på grund af økonomi men også lidt af angst efter ulykken)
jeg er nu 21 år, og jeg SAVNER heste verdenen....
jeg er færdig uddannet til august 2011 og der er min økonomi igen god nok til at jeg kan købe mig en hest
jeg er 100 % sikker på at det er en frieser jeg skal have jeg sparer sammen så jeg har en 60 - 70 tusind så jeg kan købe en "ordentlig" frieser...
jeg vil i mellem tiden uddanne mig og forberede mig så godt jeg kan inden jeg får hesten, og jeg vil gerne træne noget horsemanship / tillidstræning og lave nogle tricks osv. med den.
jeg vil desuden ride dressur og evt. lidt distance.... hvordan er frieseren indenfor distance ??
og er der nogen der kender nogle gode bøger ? kurser eller lignende der kan forberede på hestehold ?? jeg har som sagt selv haft flere heste i mange år, så jeg er ikke helt på bar bund og det er mere avancerede ting jeg vil som foderudregning, tillidsøvelser, brug af urter og bachs blomstermedicin osv... det eneste kursus jeg kan finde går over et år og koster 26 tusind... liiiidt for meget pt...
alt form for hjælp værdsættes
dec 2003
Følger: 33 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 69 Svar: 1.455
Der er nogle klubber og fora der holder kurser om hestehold, jeg tror det er hesteforum der har kursusrækker der ligger over hele landet.