træning til at have egen hest. {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen
jeg har haft hest fra jeg var 5 til jeg var 16 år, jeg kom der ud for en rideulykke som var skyld i jeg ikke kunne ride i et helt år. jeg solgte derfor mine 3 elskede heste, og da jeg efter året var gået begyndte på studier, fik jeg aldrig købt hest igen (mest på grund af økonomi men også lidt af angst efter ulykken)
jeg er nu 21 år, og jeg SAVNER heste verdenen....
jeg er færdig uddannet til august 2011 og der er min økonomi igen god nok til at jeg kan købe mig en hest
jeg er 100 % sikker på at det er en frieser jeg skal have jeg sparer sammen så jeg har en 60 - 70 tusind så jeg kan købe en "ordentlig" frieser...
jeg vil i mellem tiden uddanne mig og forberede mig så godt jeg kan inden jeg får hesten, og jeg vil gerne træne noget horsemanship / tillidstræning og lave nogle tricks osv. med den.
jeg vil desuden ride dressur og evt. lidt distance.... hvordan er frieseren indenfor distance ??
og er der nogen der kender nogle gode bøger ? kurser eller lignende der kan forberede på hestehold ?? jeg har som sagt selv haft flere heste i mange år, så jeg er ikke helt på bar bund og det er mere avancerede ting jeg vil som foderudregning, tillidsøvelser, brug af urter og bachs blomstermedicin osv... det eneste kursus jeg kan finde går over et år og koster 26 tusind... liiiidt for meget pt...
alt form for hjælp værdsættes
dec 2003
Følger: 33 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 69 Svar: 1.455
Der er nogle klubber og fora der holder kurser om hestehold, jeg tror det er hesteforum der har kursusrækker der ligger over hele landet.
Jeg ville nok tro du var rigeligt udrustet til at holde hest hvis du allerede har prøvet det et par gange. Det sværeste - så vidt jeg kan huske og se på andre nye hesteejere - var at acceptere at alt ikke behøvede være perfekt, at hesten ikke dratter om af en hudafskrabning, at fancy foderberegning kan gøre mere skade end gavn (og irritation for hesteejer), og at undervisning og motivation til at holde et godt træningsprogram igang er noget af det vigtigste.
Held og lykke med projektet!
dec 2003
Følger: 33 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 69 Svar: 1.455
Min nye 'bibel' er svensk og heder noget i stil med Træn din hest til øget holdbarhed og samling. Den kan anbefales, men er ikke lige til at støve op på google...
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 20 Svar: 55
jaaeh tror du har ret, jeg har førhen været meget impulsiv med mine heste og gjort hvad jeg fandt fornuftigt og de har altid haft et super helbred...
jeg tror lige så meget det er fordi jeg er utålmodig... jeg vil igang igen... men der går 1 - 1½ år før jeg kan købe mig en hest, altså skal jeg have 1 -1½ år til at gå med forberedelse ...
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Der både børn og voksne og vi normalt 5 med hest med på sådan en dag.
Bruger mellem 1 time og to timer, og det er arbejde fra jorden. lyder nemt, men som du selv hvis du har haft hest, det ikke så nemt, når man først skal igang. han står inde på rideskolens hjemmeside.
WWW.hhrideskole.dk hvis du er fra sjælland. ellers vil jeg anbefale dig at tage kontakt til steder du evt. overvejer at blive opstaldet.
Vi skal f.eks hos os have 4 timers fordrag fredag om hestens bevæge systemt, og meget mere. koster os kun en god frokost. Så ja Bare ud med følerne,
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 56 Svar: 1.388
men vil give dig ret i at han er dygtig.
mar 2009
Følger: 43 Følgere: 40 Heste: 8 Emner: 37 Svar: 1.141
men Happy horse i Ringsted har også kurser i mange forskellige ting.
jeg ville ønske at jeg havde taget kursus i jordarbjede, tillidstræning, "flyt for tryk" osv inden jeg fik hest igen.... synes det er genialt at lære og aflæse og reagere på hestens sprog, så godt man nu formår...
jeg er pt i træning hos Stine Joy og bare den måned hesten og jeg har været der, er der sket store forandringer, fra at have en hest der konstant gik mod biddet, tromlede rundt i stalden, løb sin vej eller ikke gik overhovedet, til idag at have en hest der stopper og starter for et blidt tryk, øger tempo og samarbejder det er fantastik at opleve...så hvordan ville det ikke have været hvis jeg havde været på forkant og havde vidst noget mere omkring disse ting fra start af.....(og jeg har haft flere heste gennem tiden).
så heldige hest, med så godt forberedt en hesteejer... pøj pøj med din søgen efter viden og din opsparing til den helt rigtige hest for dig...
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 20 Svar: 55
jeg er fra Randers i Jylland så Sjælland er liiiidt for langt væk til kurser ... desværre ..... men er der nogen der ved nogle steder i jylland ? næsten ligemeget hvor i jylland
jeg er meget interesseret i horsemanship, og læser mange bøger om det osv... så jeg er utrolig interesseret i at høre i hvad i har af idéer
mar 2009
Følger: 43 Følgere: 40 Heste: 8 Emner: 37 Svar: 1.141
træning til at have egen hest.