619 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Harry Potter fans!! Harry Potter fans!!

Er der ikke nogle harry potter interesserede herinde..;)?
Skal lave nogle engelsk opgaver om den første bog, men jeg kan intet huske fra den for harry potter siger mig absolut ingenting! HJÆLP!

Beskriv de fire kollegier

Beskriv en eller flere personer fra bogen

Giv et kort resume af harry potter og de vise sten

Må gerne være på dansk så skal jeg nok selv oversætte..;)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Harry Potter fans!!
  • #1   17. feb 2006 hehe.. Jaah men er ikke for god til det må jeg ærligt indrømme.. synes filmene er gode, men gider simpelhen ikke læse bøgerne..:P
    Læser ellers meget bare ikke fantasy

• #2   17. feb 2006 Hvis du har set filmene så ved du da liidt om harry? :]

Jeg kan ikke huske særlig meget fra koligierne, men de opstod ihvertfald fra Hylka Hoffenpof(staves) Salesar Slytherin(staves) Gotwick Griffindor(staves), kan ikke huske den sidste.
    Mener det er sådan..

• #3   17. feb 2006 Øhmm Har filmene men ser dem ikk tit .

-Kan ikk huske hvordan man staver dem men kan godt prøve Huffelpuf

• #4   17. feb 2006 Ups . Ka ikk huske de andre .

- Der er jo harry som har mistet sine forældre da en ond troldmand kommer og dræber dem . Han prøver os at dræbe Harry men det lykkes ikk . Men Harry for et ar i panden . Han bor hjemme hos sine onde tante og onkel . De har en søn som hedder dudly . Men harry kommer os på Quidditch holdet . Og bliver den førsteårselev som søger .

Så er der Hermione . Hendes forældre er mugglerer . Hun læser rimelig meget . Og hun er måske rimelig fin .

Ron er en sjuskede dreng . Han bor sammen med sinde forældre og hans brødre : Pursi(staves?), Fred, Kan ikk huske hvad tvilingen hedder . Han har os en søster der hedder Jinny . Hov Han har to brødre som er flyttet hjemmefra .

- Harry Potter og de vises sten handler om en dreng som har gjordt det umulige . Han har over levet dødsformularen . Men det har hans forældre ikk . Han bliver sendt over til hans tante og onkel . Som har en søn på Harry's alder . Og som er rimelig forkælet . Harrys værelse er inde i koste skabet mens dudly har to værelser . En dag får Harry en masse breve som han ikk må læse til sidst flytter de langt langt væk . . . Nu må en anden lige tage over .

• #5   17. feb 2006 Tak allesammen..:)

• #6   17. feb 2006 Jeg kan godt prøve igen . . . Så kommer der en kæmpe der hedder Hagrid . Han aflevere Harry et brev og det er det samme som han ikk måtte læse . I brevet ståår der at han er blevet optaget på en skole . Hagrid tager ham med en til en troldmands by der hedder diagonalstrede . Der får Harry købt de ting han får brug for . Han får også hævet penge . Hagrid skal også hendte noget inde i den bank de er i . Det er en lille pose som Harry ikk må vide hvad er . Så får Harry en bilet til paron 9 trekvart . Han aner ikk hva han skal gøre indtil der er en dame der begynder at snakke om det . Hun hjælper ham hen til en Stolpe som han skal rende igennem . Her møder han Ron og hans brødre . I toget sidder han sammen med Ron . Så kommer Hermione og spørger om en ting . Så kommer de på Hogwarts . NU GIDER JEG IKK MERE HAR ONDT I HÆNDERNE ! ! ! Håber det er nok . . .

• #7   17. feb 2006 Heh . Ku ikk huske hvad det hed . . .

• #8   17. feb 2006 Hmm.. kan man ikke bare søge på Google efter et resumé a bogen ...???

• #9   17. feb 2006 Harry Potter og de vises sten er 1´eren i J.K Rowlings bogserie om den ganske særlige dreng, Harry Potter. Harry Bor hos sin tante Petunia, onkel Vernon og deres forkælede, fede søn Dudley. Ifølge Petunia og Vernon var Harrys forældre blevet dræbt i en trafikulykke for 11 år siden, derfor var Harry havnet hos dem. Det var alt andet end behageligt at bo hos dem! En dag bliver Harry dybt forbavset da en kæmpe stor mand (ved navn Hagrid)på hans 11 års fødselsdag afslører den hemmelighed som hans tante og onkel har skjult for ham i 11 år; Harry er en troldmand og hans forældre blev slet ikke dræbt i en trafikulykke, men af mørkets troldmand, Voldemort. Selvom Voldemort er forsvundet bliver han med bævende stemme kaldt Du-Ved-Hvem. Han er den ondeste troldmand i hele magiens historie. Harry bliver ført til hogwarts (skolen for heksekunster og troldmandsskab) hvor han for første gang får venner; Hermione Granger og Ron Weasley. Han og hans venner møder Voldemort og kæmper mod ham på egen hånd.

Hmm.. det var lige det jeg havde tid til at finde...

Håber du finder ud af det ... =)

Kommentér på:
Harry Potter fans!!

Annonce