Mangler en masse viden om araber {{forumTopicSubject}}
Hej! Har fået e dejlig araber her for 3 måneder siden.. men vil gern elige vide noget.
Hor kangt burde/kan en araber løbe i galop uden at blive træt. En der ku træner 1 time hver dag alm. dressur? og 1 time spring om ugen + løsspring.
Er det alle arabere der får dårlige placeringer i dressur pga deres afsats?
hvor langt op tror i min araber kommer op at spring? Hun har aldirg spruget før men i de kun 3 måneder jeg har haft hende har vi sprunget 85 okse.
Hvor er de 5 vivler der burde være der?
Kan en araber løbe stærkere end blanding araber eller fuldblod?
Hvad egner en araber sig bedst il?
Kan man ride 2 å¨en araber, eller er det for hårdt for ryggen?
håbe ri vil svare
aug 2004
Følger: 60 Følgere: 126 Heste: 4 Emner: 396 Svar: 1.595
Nej det er bestemt ikke alle arabere der for dårlige placenringer i dressur! Araber kan blive gode til både dressur og spring, men der er nogen der siger at de ikke vil nå helt til tops.
Nej du kan ikke ride en 2 årig det er for hårdt for ryggen
det var lidt om arabere
aug 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Heste: 2 Emner: 178 Svar: 1.141
Det kommer an på så meget - kondition, træning, foder og ikke mindst, helbredsmæssige tilstand.
<i>Er det alle arabere der får dårlige placeringer i dressur pga deres afsats?</i>
Afsats??
Det ses, at arabere bliver dømt ned (ligesom andre specialracer) fordi de ikke passer ind i dommers syn på hvordan en dressurhest skal gå, og se ud.
Men rider man korrekt og går hesten som den burde, så har man altid bedre chancer, uanset hvilken slags hest man rider.
<i>hvor langt op tror i min araber kommer op at spring? Hun har aldirg spruget før men i de kun 3 måneder jeg har haft hende har vi sprunget 85 okse.</i>
2 meter hvis hun er vildt dygtig.
1 meget hvis hun er almindelig dygtig.
<i>Kan en araber løbe stærkere end blanding araber eller fuldblod?</i>
Måske, måske ikke.
Hvis der er en tiger efter den, så ja, det kan den nok.
Forhåbenligt.
<i>Hvad egner en araber sig bedst il?</i>
At have en følsom ejer der forstår den.
<i>Kan man ride 2 å¨en araber, eller er det for hårdt for ryggen?</i>
Hvis det gælder liv eller død, så ja.
Men ellers, så er der vel heste nok til at alle kan ride én hver.
Hvem rider iøvrigt to på een hest?!?!?!?!?!?!?!
Jeg håber du har en træner, eller anden voksen der kan holde øje med dit hesteforbrug, for det lyder lidt som om du har tænkt dig at udnytte din hest.
Det var nok en idé, at ta' nogle Ridemærker eller lignende, så du kan få mere teori og forståelse på heste.
aug 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Heste: 2 Emner: 178 Svar: 1.141
dec 2004
Følger: 49 Følgere: 47 Heste: 1 Emner: 27 Svar: 63
maj 2005
Følger: 50 Følgere: 48 Heste: 3 Emner: 21 Svar: 203
En araber kan bruges til stor set alt! Men det den nok er kendt bedst for er dens store udholdenhed og styrke og derfor passer en araber nok bedst til distanceridning som mange også kender den for.
okt 2005
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 1 Svar: 12
Meliss har VIRKELIG afsats. Hun kommer som regl 4-5o cm over springene. Hendes galop er sådan lidt gyngende pga. hendes afsats. Fik en sidsteplads i en Lc1. Er det fair? Jge vidse i forvejen at dommern ikke kunne lide arabere og bestemt ikke min da den havde bidt efter ham.. de andre heste i den klasse stak af, forkerte ganarter, kunne ikke programmet og meget mere. Alle de andre araber (2) fik også kun sidste pladser der hvor han var dommer. Men jeg vandt en Lc2 da der kom en anden dommer? Er det ikke snyd?
Mangler en masse viden om araber