287 visninger
|
Oprettet:
Ang bedækning. {{forumTopicSubject}}
Vil lige høre folks forskellige meninger, om Hvor stor hingsten må være i forhold til hoppen. Der er jo stadig nogen der siger, at hingsten ikke må være for stor, for så kan hoppen ikke få føllet ud, men jeg tror nu at føllet tilpadser sig hoppen.... men selvfølgelig kan det vokse sig større end hoppen, når det er født...
Hvad er jeres mening??
Skal nemlig ha Aske bedækket med en dejlig hingst jeg har fundet...
jan 2004
Følger: 12 Følgere: 10 Heste: 7 Emner: 37 Svar: 254
Vi har en shethlænder på ridecenteret, der har haft føl med en fjordhest (før den kom til os). Der havde ikke været nogen problemer med folingen, føllet voksede bare hurtigt sin mor over hovedet.
Dermed mener jeg ikke at det er ligegyldigt, med størrelsesforskelle, da det bestemt ikke må være sjovt for hoppen at blive bedækket.
Mvh Vicky
apr 2004
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 98 Svar: 660
Tit kan hoppen og hingstens forældres størrelse også have indflydelse på føllets størrelse.
jan 2004
Følger: 128 Følgere: 135 Heste: 2 Emner: 168 Svar: 482
Jeg tror ikke at det betyder noget at der er 40 cm forskel, men var bare nysgerrig efter jeres mening
maj 2004
Følger: 25 Følgere: 26 Heste: 4 Emner: 46 Svar: 178
Når man generelt ikke bedækker små hopper med meget store hingste, handler det mere om de...ehm..problemer der kan opstå ved NATURLIG bedækning!
:o)
Birgit
jan 2004
Følger: 128 Følgere: 135 Heste: 2 Emner: 168 Svar: 482
Altså jeg aner det ikke selv, mener da ikke at der kan ske noget ved... De hopper han er vant til at bedække er ca 150...
Knuz
jan 2004
Vi har det problem at vores lille shetlænder måske er i fol med en DV plag... Plagen bliver nog min. 170, når han er udvokset....
Det hører med til historien at det bestemt ikke er med vilje!!!!!!!!
jan 2004
Vores shetlænder = Den shetlænder der er, der hvor min plag er opstaldet....
mar 2005
Følger: 73 Følgere: 72 Heste: 6 Emner: 78 Svar: 1.291
Jeg passede engang en 1'er pony som fik et føl efter en stor fjordhingst, og det gik ikke så godt ved fødslen. Derfor tal med dyrlægen først. Du kan risikere at miste din hoppe..
Ang bedækning.