{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.379 visninger | Oprettet:

Hest fanget i skilsmisse {{forumTopicSubject}}

Min mand og jeg er midt i en skilsmisse, og nu er problemet bare at ham mener at Bayonne er fælles (hun står 100% i mit navn, og har selv købt og betalt hende). Nu mener han at hun skal sælges så han kan få halvdelen af pengene for hende smiley

Har han ret til at forlange det? er fuldstændige ude af den´, da han osse prøver at tage vores datter fra mig smiley :( HJÆLP!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest fanget i skilsmisse
  • #1   4. apr 2010 Ikke hvis hun står 100% i dit navn for så er hun din!

• #2   4. apr 2010 Hvis du har beviser ofr du 100 procent af ejerne kan han ikke for lange noget..

Hvis i har fælles forældremyndighed over datteren kan han ikke tage hende fra dig, du har som min. ret til samværd, man kan ikke sådan lige få fuld forældremyndighed mere

• #3   4. apr 2010 Alt hvad der er af papirer på hende siger at hun er min

• #5   4. apr 2010 så kan han bare smutte, for hun er DIN

• #7   4. apr 2010 kunne du ikke give ham halvdelen af det hun er værd? Uden at sælge hende?

Synd for dig smiley

• #8   4. apr 2010 Jeg er godt nok ked af at sige det, men hvis I er gift, så har han ret til 50% af hesten uanset hvilket navn, den står i..

• #9   4. apr 2010 Det var da noget mærkeligt noget af ham at sige?, hvis han ved hesten er din?

• #10   4. apr 2010 hesten er da din, hvis du selv har betalt og den står i dit navn

• #11   4. apr 2010 Altså kun hvis han kan tilade sig at sige sådan. smiley

• #13   4. apr 2010 hmm.......vil da sige at hesten er din, men der må dog alligevel være noget om snakken når i er gift.....uden at jeg ved så meget om det.

MEN har han ikke en eller anden dyr ting fx en bil eller lignende, som du så må forklare at du OGSÅ er medejer af??

• #14   4. apr 2010 Here goes, why I know..

I 1995 købte jeg en lille ejendom.. ALENE, ene og mutters..
    Et lille års tid efter mødte jeg en mand, som jeg blev gift med.. (Dumt)..
    Vi blev skilt i 1998..
    Her krævede han så halvdelen af friværdien.. (385.000 kr).. Hvilket jeg jo ikke frivilligt gik med til, da jeg jo havde købt huset FØR hans tid...
    Men men - det endte med, at jeg måtte betale ham 120.000 kr for at daffe ud af MIT hus.. Heri var der modregnet hans bil, hans anlæg, hans TV-udstyr..
    Han glemte heldigvis alt om min hest, min hund og min bil... Men det er jo så hans fejl..

• #15   4. apr 2010 Det der med bodeling er ikke bare sådan lige til. I princippet skal i, hvis i har været gift mere end 5 år, opgøre den fælles formue og dele den lige over. Det betyder ikke at du skal sælge hesten, men at den skal sættes til en værdi i regnestykket.
    Friholdt fra bodelingen er kun særeje, hvilket der jo nok ikke er tale om i jeres situation. Kan i ikke blive enige så skal i en tur i skifteretten.

• #16   4. apr 2010 når hesten står i dit navn er det din. desuden er hesten et hobby og hører derfor ikke under fællesbo, som ellers skal deles imellem parterne

• #17   4. apr 2010 Den der med at det er din hest og at den står i dit navn holder altså ikke i en bodeling!

• #18   4. apr 2010 Jeg vil ikke mene din hest er en del af dit bo?

• #19   4. apr 2010 hvis det bliver nødvendigt at sælge hesten for at han skal have "hans" del så ville jeg "sælge" den til en veninde for 1 kr...så kan han få sine 50 øre og når skilsmissen så er overstået kan du jo "købe" din hest tilbage for 1 kr smiley

• #20   4. apr 2010 kristina K
    god ide!

• #21   4. apr 2010 Den er så ikke helt gangbar, hvis der allerede ER kontaktet en advokat.. Men ideen er god nok..

• #22   4. apr 2010 Når man bliver gift bliver man juridisk én person. Så, sorry to say, ejer din mand faktisk halvdelen af hesten smiley
    Dog vil jeg ikke mene han kan forlange at du sælger hende, men han vil nok kunne forlange halvdelen af en eventuel salgspris.

kristina k's forslag er smart nok ( smiley ), men det er nok noget du skal passe på med. Men som nævnt før, så er det begrænset hvad en 1 års blanding er værd i disse tider, så jeg vil sige du bare skal betale ham den smule og så er det dét smiley

Held og lykke med det hele.

• #23   4. apr 2010 nej, 1kr den holder nok ikke, men kommer du op i en mere realistisk pris, såå kan man gøre det :). men som en tidligere skrev, så kontakt advokathjælpen i din by og snak med dem smiley

• #24   4. apr 2010 det er jo en hobby?
    - og hvis han ingen interesse har i hesten, så skal han da ikke have en skid for den. syntes du skal tage det op med en advokat.
    og han lyder da som en virkelig narr*v!
    godt du ikke skal tilbringe mere af dit liv med ham, og i får vel fællesforældremyndighed. Hvis hun er over 12, bestemmer hun SELV!
    eller så er det 10? smiley kan ikke huske!

• #25   4. apr 2010 Papirene er ikke underskrevet endnu, så min mor har købt Bayonne for 1kr...

• #26   5. apr 2010 tja mindes en sag hvor damen blev gal i et forhold med skilsmisse, og solgte mandens ret dyre bil for enten 100 kr eller 50 kr kan ikke huske det. men der kunne de intet gøre. bilen var solgt vidre på ærlig vis smiley
    Men ja hvis i er derude nu, hvor i ikke kan snakke sammen (kan man ikke hvis man stiller krav) så vil jeg nok sige i slipper desværre ikke udenom en advokat, selv om de død dyre, og dumt at skulle bruge sine penge på.
    Først som sidst, få kontaktet en, og få styr på tingene så du ikke skal have alle de ting i dit hoved,
    Husk på ser slt sort ud, kommer lyset for enden af tunnelen på et tidspunkt. Du skal bare kæmpe dig fremad.
    Held og lykke med det hele.

• #27   5. apr 2010 Held og lykke med det hele !

Vi var selv der da mine forældre blev skilt ..

• #29   5. apr 2010 Hvis i har fælleseje, altså ingen ægtepagt, er hesten fælles, det vil sige at den skal indgå i en bodeling. Den skal stå på din side af bodelingen, og du kan udtage ham fra boet, så den skal prissættes og din mand må så udtage noget i samme værdi.

• #30   5. apr 2010 Hun er din hvis hun står 100% i dit navn..

• #31   5. apr 2010 hvis skilsmisse papirene ikke er skrevet under, kan hun snildt give sin hest vaek til sin mor..

• #32   5. apr 2010 Hvis hesten er registeret i dit navn, er hesten din. Så kan din mand opføre sig som han har lyst til.

Jeg har selv to heste og min mand mener da også at det er hans, men i den sidste ende er det mig der har det sidste ord vedr de to. Dog er jeg på jagt efter den der er registeret på min den store, så jeg kan få styr på ejercertifkatet og få hesten registreret i mit navn.

• #33   5. apr 2010 jeg har en veninde som er kommet i klemme over at sælge sin hest for 1 kr som du nu har gjort... det var gjort for sent i forløbet, og til langt under realistisk salgsværdi... så hun måtte en tur i retten, og det kostede hende halvdelen af den estimerede salgsværdi på hendes hest. da retten mente det udelukkende var for at snyde hendes ex for penge.

• #34   5. apr 2010 i teorien kunne hun vel bare aendre dato'en paa koebskontrakten ?? Er hesten uden papire, og indnu ikke er registreret i landscentret, saa har manden intet at kunne goere, da han saa ikke har bevis for at det er hendes hest og fx ikke hendes mors hest, som hun bare har haft som sin egen..

• #35   5. apr 2010 Hestehaven - Hvis manden er sådan et svin, at han kræver hendes kære hest solgt, så skal han da ikke slippe så let!
    2500 er ikke noget man nødvendigvis 'bare' lige kan hive op af lommen når man står i en skilsmisse..

Held og lykke med det hele Kamilla!

• #36   5. apr 2010 Hvis det 'bare' er 2500 kr i dine øjne,
    så burde han vel også kunne se igennem fingre med det..

Men selvfølgelig, sagen har vel også to sider,
    men jeg synes bare at det er at være smålig..

• #38   5. apr 2010 Hestehaven, CNN amatør-fotograf .
    hvordan ved du hesten kun har en værdi af 5000,-?

• #39   5. apr 2010 CNN - Jeg synes det er lidt groft sagt det der..
    Og desuden kender du jo ikke hestens værdi..

• #40   5. apr 2010 ~Kathrine Lundqvist Olesen ~
    har det lidt som dig!

• #41   5. apr 2010 Hestehaven - Hestens værdi er 2500kr, og mht. til at have råd til dyrlæge osv... Situationen er jo sådan at jeg mister største delen af mine møbler for at beholde min hest :s og normalt har jeg da råd til at hive 2500kr op af lommen, men nu skal jeg ud og bruge sindsygt mange penge på møbler, så ville lige pt være lidt svært...

husk at ikke alle vader rundt i penge... Og slet ikke midt i en skilsmisse

• #42   6. apr 2010 hvad har vi gjort som er så irriterende? smiley

• #43   6. apr 2010 forstår dig ikke, og hvor det kommer fra - vi sagde bare det var en grov måde du skrev det på!

• #44   6. apr 2010 syntes tråden er kørt af sporet...

hestehaven: 16-17 årige ER teens ;)... og bare fordi du er et år ældre (MEN STADIG EN "TEEN") syntes jeg ikke du kan tillade dig at tale sådan.

• #45   6. apr 2010 helt enig... men i dine udtalelser i denne tråd modsiger du dig selv, da du netop viser at du er ret så umoden.

anyway det er en dabat til en anden tråd!!!!

• #46   6. apr 2010 du er mindst lige så snot dum søde skat :).
    du er i hvert fald heller ikke moden, du vil gerne sikkert.

• #47   6. apr 2010 giver altsaa hestehaven ret, 2500 kr til ham, det er ingen ting..

Du staar i en skilsmisse, altsaa deler i 50/50 med mindre i har saereje..
    Dvs du ogsaa 'faar' 50% af hans ting..
    Ejendommen, lejligheden, moeblerne osv deler i 50/50.. inkl ogsaa gaelden i har..
    Han kan ikke kraeve din hest skal saelges, men han kan kraeve at han vil have halvdelen af vaerdien.

Din datter faar i hoejst sansynlig faelles foraeldremyndighed over, mm hun selv er gammel nok til at vaelge..

• #50   6. apr 2010 CNN - Gud hvor er du dog latterlig
    - du skulle da vist være den sidste til at snakke om modenhed smiley
    Tsk tsk - bare fordi du er ét år ældre så har du jo også langt mere
    livserfaring og er meget mere moden - eller ikke?
    Jeg siger bare: Godt selv tror på det,
    for jeg tror ikke du kan overbevise andre
    i denne tråd om din 'modenhed'.

Ja, jeg kan kun le af dine latterlige udtalelser,
    for ingen tvivl om at det er dig der opfører dig allermest umodent.

Jeg synes egentlig ikke jeg har gjort dig noget,
    blot kommet med min mening i denne debat.
    Jeg synes ikke du kan sidde og kommentere
    om hun bør have hest eller ej,
    hvis ikke hun kan hive x antal penge frem.
    Har du nogensinde været i en skilsmisse?
    Det tvivler jeg stærkt på, sådan som du skriver!
    Jeg er selv skilsmissebarn af flere omgange,
    og jeg ved hvor hårdt det kan være for de involverede,
    og nej pengene hænger ikke på træerne - ikke hos alle!

Jeg vil ikke synke ned på samme lave plan og kalde dig en latterlig eller MØG irreterende 'teen' (som du jo også selv er *smiler*) eller sige at du burde få dine skolepenge tilbage, men kun at du måske lige skulle se hvordan du selv skriver inden du begynder at udtale dig, som du har valgt at gøre.

• #51   6. apr 2010 CNN - Og du synes at JEG er plat ?
    Anyway, den eneste der prøver at spille smart og virke mere moden er vist dig.
    Desuden er det vist dig der gemmer dig godt bag din lille computerskærm,
    for jeg håber da godt nok ikke at du ville stå og kalde folk med andre meninger end dig for møg irreterende teenager, som har en mentalitet på 12 år osv osv face-to-face, for ja så lever du da i en meget uhøflig og tilmed barnlig verden.

Jeg kan kun sige at vi griner i kor, hvis du griner ad mig smiley
    Jeg sidder på ingen måde og dømmer folk efter deres alder,
    og jeg vil aldrig synke så dybt at jeg tjekker hvad alder folk har
    og dømmrr deres mening ud fra det
    - 'velkommen til børnehaveklassen' siger jeg bare !
    Og desuden så spiller jeg på ingen måde voksen,
    men fordi jeg måske er mere moden end dig,
    så føler du dig truet elelr hvad,
    siden jeg skal 'fordufte' ?

LOL !

• #52   6. apr 2010 Så holder vi tonen her, ikk?

Husk lige, hvad tråden handler om..

• #53   6. apr 2010 Undskyld til trådstarter, nu røg vi over i en helt anden debat.
    Igen vil jeg bare sige held og lykke med det hele
    og at jeg håber du kommer igennem det,
    så godt du nu engang kan.

CNN - Hvis du har yderligere kommentare,
    så kan du skrive privat smiley

• #54   6. apr 2010 CNN - Argh det er vist dig der fik startet denne debat, ikke ? smiley
    Så du skulle nødag snakke om at 'ødelægge' noget..

• #55   6. apr 2010 Jeg røg ikke i hovedet på dig,
    det kaldes at debattere.
    Og desuden så omhandlede det emnet,
    og jeg var på ingen måde grov over for dig.
    Du startede debatten med 'umodenhed',
    og nu har du ført den så langt ud
    at du sender sviner beskeder pr PB
    og der har du forklaringen på hvorfor du er kommet på filter.

• #56   6. apr 2010 tsk, ja ja, jeg ved godt hvor lav du er nu,
    for både du og jeg ved hvem der startede,
    men hvis du vil se uskyldig ud,
    så prøv du bare..

• #57   6. apr 2010 Tror I ikke bare i skulle stoppe ? smiley

• #58   7. apr 2010 bat i face! xD hahahaha CNN!
    jeg tror heller ikke du ved hvordan det er at stå i en skilsmisse.
    men jeg håber du får din hest kamilla, for det er træls at skal af med den.

Kommentér på:
Hest fanget i skilsmisse

Annonce