{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
440 visninger | Oprettet:

STOLT PONYMOR :D {{forumTopicSubject}}

Nej hvor er jeg bare stolt af min lille MissAmi.. som flere jo ved, rider jeg hende selv, da hun er mit lille kæledægge og ikke alle og enhver må sætte sig på ryggen af hende!!

Hun er jo kun 4 år, så jeg har ikke ville skynde mig for meget med hende, men her i går og idag har jeg da redet hende godt igennem med dressuren..

Igår gik det helt fint, startede med en chambon (gider ikke ha kritik på dette!!!) og hun gik rigtig fnt.. hun var lidt skæv til højre så jeg prøvede at rette hende lidt op med små versader... hun havde aldrig gået dem før, men da jeg jo rider med små ponysporer ska jeg jo bare lige strejfe hende og hun går til siden... Hun var bare så fin.. så jeg tog selvfølgelig chambonen af, og belv ved med at rette hende op på begge volter, lavede anspring, samlet galop og parader fra galop og det... hun mønstrede det helt fint! Dog gik hun ikke heeelt ind under sig og bøjede nakken...

Så idag... startede igen med chambonen, og red hende godt frem! Hun var bare helt kanon, travede kanon flot og det hele!! Jeg tog meget hurtigt chambonen af og red hende rundt uden! Og guess what!! Hun bukkede selv nakken, bare jeg støttede op på udvendige, så jeg lå og red hende fra skrdit til trav (med nakken bøjet) trav til galop (med nakken bøjet) hun holdte galoppen med nakken bøjet, videre til trav og parade, schenkelvigninger, i skridt og trav, versader mog det hele!! Hun er bare så fin...

Og delme hun er flot når hun traver samlet rundt med bukket nakke!!

Så prøvede min fætter på 11 år hende lidt... hun fik lige chambonen på igen og sat i en longe da han ikke er særlig øvet (har siddet på en hest.. hva 5 gange??) det gik helt fint, og han travede hende også... så skulle han skridte hende af... jeg tog chambonen og longen af, og han skulle bare ride hende stille fremad... nej hvor er hun fin... ka ikk komme over det Hun stiller sig så lige så stille op, og han sparker lidt til hende, ve du så hva hun begynder på?? Hun går fanme piaffe!! pisse fedt at se på, men han aner jo ikk hvordan han ska reagere på det, så han rider hende bare frem... men nej hvor var hun dygtig..

en meget stolt ponymor

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  STOLT PONYMOR :D
  • #1   2. jul 2004 Det lider rigtig godt.... Ang det du skriver med Chambon, syntes jeg ik a du ska ta dig a hvis der er nogen der skriver noget om det.. Har selv redet med 1, og det hjælper jo kun dig og hesten.....
    Knuz..

• #2   2. jul 2004 Pia - nemlig.. som jeg jo har erfaret med MissAmi lærer hun jo netop selv at søge ned via den, selv når den ikke er der smiley

• #3   2. jul 2004 Camilla - chambonen ka hjælpe med at "trække" hesten ned (går an på om du sætter den mellem forbenene på hesten eller i siden) til bidet og bøjet.. så du ikke "skal sidde" med den i hænderne.. som med MissAmi hjælper det hende, så hun selv, når jeg tager den af, lærer at bukke nakken...

Kommentér på:
STOLT PONYMOR :D

Annonce