Forstår det ikke! Hjælp mig {{forumTopicSubject}}
Hejsa - jeg har brug for at forstå.
Jeg solgte desværre min hest her for små 4 - 5 år siden og havde kontakt med ham meget af vejen - pigen der havde ham, kunne ikke magte tiden og fandt en part der senere købte ham - der lå en forkøbsaftale om at jeg skulle købe ham tilbage hvis pigen ikke længere havde tid til ham - men den blev brudt.
Pigen solgte ham jo så til sin part, som senere forærede ham væk, til sin datter og det er også forståeligt nok.
Hesten der er tale om, fik så begyndende skade og pigen kunne ikke længere bruge ham til det hun ville og satte ham tilsalg, forståeligt nok, jeg blev ringet op af min veninde som havde set heste - netop fordi hun vidste at jeg havde søgt ham længe, efter at han var solgt til parten.
Jeg fandt annoncen og havde den dag ikke mulighed for at ringe til sælger og da jeg endelig havde muligheden, fik jeg besked om at han var solgt, også forståeligt nok.
Nu det jeg ikke forstår, jeg prøvede at kontakte pigen fordi jeg er vildt interesseret i hvor "min" hest er end henne og fordi jeg gerne vil se (uden andet) at han har det godt - men pigen vil ikke oplyse mig hvor han er end henne - det forstår jeg bare ikke - jeg er ikke ude på at skabe splid nogen steder, bare se min øjesten igen, da jeg ved hvor meget han har gået igennem med hestebid, skader, flytninger, tilridning osv.
Hvad er der forkert i at ønske at vide hvor han er kommet hen????
Jeg har lavet den ene efterlysning efter den anden - men ingen har kunne oplyse mig hvor han var.
Hjælp mig lige til at forstå hvorfor nogen mennesker er sådan.
Jeg nævner INGEN navne - for så er der INGEN der kan føle sig bagtalt - jeg vil bare gerne forstå hvorfor jeg ikke må vide hvor min trold(hest) er henne.
Håber nogen kan hjælpe mig med at forstå.
Grædende Gitte H.
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 3.551
Skulle jeg af med Matti, vill det også blive svært.
Men hvis man sælger, er det jo fordi man vil af med sin hest.
Så skulle du ha aflivet den i stedet. Men hvorfor skulle den ikke ha det godt nu?
feb 2007
Følger: 49 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 103 Svar: 1.444
men du kan jo evt foreslå gammel ejer at give dine kontakt oplysninger til ny ejer, så må det være op til hende om hun vil have kontakt til dig... det kan jo også være at hun ikke vil oplyse noget hvis ny ejer evt er en hestehandler?
jeg tror ikke de der efterlysninger hjælper... jeg ved at jeg neppe ville svarer på en selv om jeg var ejer af den pågældende hest.
okt 2005
Følger: 32 Følgere: 31 Heste: 1 Emner: 22 Svar: 131
Hun vil bare gerne vide om hendes gamle hest har det godt! Hvad er det lige så forkert i det?
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.602
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
nov 2007
Følger: 151 Følgere: 391 Heste: 5 Emner: 140 Svar: 1.625
Nu ligger sagen der at jeg kunne gøre mange mennesker kede af det.
I kontrakten står der FORKØBSRET og den holder i retten, har længe snakket med vores advokat om det, og da køber har skrevet under på det og kontrakten er lovlig og gyldig - ja så kunne jeg sætte den i retten og få min hest tilbage MEN det er ikke det jeg er interesseret i - heller ikke generer nye ejer - bare tage min datter i bilen og kører op og se hesten - ikke snakke med nye ejer, fodre hesten med æbler eller andet - bare se hesten.
Hvis jeg går i retten - ja så er det ikke kun nye ejer det går ud over - men også pigen, hendes mor og hende jeg solgte til det går ud over - det er jo ikke det der er meningen.
Det er muligvis "ude af øje, ude af sind" MEN kontraktbrud, og det er det der gør mig ked af det.
Hesten havde jeg i 5 år, tilredet ham og gjort ham til hvad han var og man afliver ikke en 5 år gammel hest - det fatter jeg slet ikke folk kunne tænke - for det er et dyr som ikke selv kan bestemme.
Tak for jeres svar - men dette er et kontrakbrud og jeg ønsker bare at se hesten igen - fordi jeg ved den er syg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gitte H
nov 2007
Det kan godt være jeg selv valgte at sælge den -men hvis jeg havde været så fuldstændig ligeglad, så havde jeg nok ikke solgt ham på kontrakt og med forkøbsret - det ville da have været fuldstandig ondsvagt da det så bare havde koste mig unøvendige penge, da kontrakten var udformet af en advokat, for at sikre mig OG hesten!!!!
Gitte H
nov 2003
Det er meget vigtig når man indskriver en klausul i en kontrakt at der også står hvad straffen for at bryde denne er.. for ellers så kan du gå i retten og få deres ord for at ja de har brudt kontrakten.. men der står ingen straf og derfor får du intet ud af det ud over ret..
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
så er det op til nuværende ejer, om du må komme forbi og kigge.
har du googlet og gjort ved, alt det man nu kan, for selv at finde nuværende ejer?
nov 2007
Der er en pris på 15.000 kr - så retten er på min side!!!! men jeg er ikke ude på at gå rettens vej eller kontakte ejer, kun se hesten.
Marie-Louise - Nu med Gero ¤:
ja jeg har googlet ham, men med det navn han har kommer der meget andet op også.
Gitte H
nov 2003
Jeg ved godt du ikke ønsker at gå i retten, men det er mere for at få det klarlagt så alle der læser tråden forstår det korrekt.. netop fordi mange ikke ved dette og synes det er ret vigtigt..
Mange tror de er dækket fordi de har skrevet kontrakt, men næsten ingen skriver en bod for at bryde kontrakten.. og kan derfor reelt ikke få noget ud af kontrakten..
nov 2007
Jeps det er lige præcis hvad der står.
Nå men jeg får nok aldrig det rigtige svar - men tak for de svar jeg allerede har fået - jeg må jo nok bare laver efterlysning efter efterlysning og håbe på at nuværende ejer forbarmer sig over mig og lader mig se hesten bare en eneste gang.
Hulkende Gitte H
nov 2003
nov 2007
Gamle ejer vil ikke oplyse nye ejer om min søgen - så jeg kommer desværre ikke længere nu.
Tak!
Gitte H
nov 2007
Du har ret, der sker intet ved efterlysninger, men det kræver jeg har lidt billeder af ham og dem jeg har er meget meget gamle og de ligger vist nok på en anden computer.
Jeg vil da gøre et forsøg igen og igen og igen for at se om jeg kan finde ham - savner ham så meget.
Som 3 års kunne minda 8 år gamle datter ride ham, helt selv uden problemer.
Gitte H
nov 2007
Jeg ved stadig ikke hvor han er, men så længe billederne viser at han trives, så må jeg nøjes med billeder.
Håber nye ejer er glad for ham.
Gitte H
nov 2003
Forstår det ikke! Hjælp mig