598 visninger
|
Oprettet:
Halt hest {{forumTopicSubject}}
Hej alle (:
Har en skøn vallak som nu har været halt et par dage.. Jeg har ingen anelse hvorfor.. Han er ikke øm når man rør ham, ikke varm og der er ingen synlige skader som sår og lign. Når man skridter ham går han afslappet og normalt, men i trav begynder han at trække lidt på det ene bagben.
Han er barfodshest så har taget ham ind fra fold, da den er hård pga frost, men han synes stadigvæk halt..
Nogen der ved hvad det kan skyldes?
Har ikke snakket med en dyrelæge da det kun er et par dage, og han udover at halte lidt i trav virker glad og tilfreds som altid (:
okt 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 2 Emner: 333 Svar: 1.606
Han er ikke øm i hverken ryg, lænd eller kryds, og han trækker ikke på benet i skridt.
I trav er han heller ikke som sådan halt, men han takter forkert og kan ikke sætte ordentligt fra på det.
Han har nu stået i 3 uger, og vi har ikke været nede i ridehuset og tjekke det siden vi opdagede det, så det skal vi snart have gjort.
Jeg ved ikke hvad det kan være - vores dyrlæge var ude og kigge på ham, og mener at det kan være en forstrækning, fibersprængning el. lign. på grund af den hårde jord.
mar 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 176
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 33 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 26
nana S: Også nogen andre der har sagt (: Vil man kunne se det hvis der var en begyndende hovbyld?
mar 2008
mar 2008
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 33 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 26
mar 2008
du må hellere have dyrlægen ud
okt 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 2 Emner: 333 Svar: 1.606
Nogle har ligefrem sagt til mig at de ville tro han havde KS... Det syntes jeg måske er lidt drastisk pga. lidt taktfejl osv..
Min fik taget sin temperatur igår da jeg var bange for at han havde en infektion (han kom ind med begge kæber helt ophævede og varme), men han havde normal temperatur.
Dyrlægen tjekkede han også for hovbylder, men der var intet der.
Min trækker også på højre bagben, så det lyder til at være meget af det samme vores fejler..
Halt hest