4.278 visninger
|
Oprettet:
Løsdrift når man ikke har Islænder!!! {{forumTopicSubject}}
Hvorfor er det ikke muligt at finde en god løsdrift når man ikke lige har valgt at have Islænder????
Og hvorfor mener Islænder ejere mener at islænder kun kan stå med islændere???
Har fundet en masse lækre løsdrift steder som er betalige og omkring nordsjælland, hvor det ikke bare er en mark og et gammelt skur men der faktisk er tænkt over tingene men HVER GANG ER DET KUN TIL ISLÆNDERE!!!!!!!
Hvorfor?????
Vi vil så gerne have vores heste i en lækker løsdrift, men har 2 "alm." heste.
Sorry måtte bare ud med det
Der er slet ikke nogle af jer som kender noget???
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 350 Svar: 816
Filur er en dartmoor, med god vinterpels. så ser enlig ikke den store forskel
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.410
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 1 Emner: 25 Svar: 107
Flere af stederne er deres forklaring bare at de (islændere) ikke fungere med andre heste....
Vores er også ret nøjsomme, men kan kunne jo bare betale for det mere hø de spiste i forhold til de andre...
nov 2007
Har du nogle hjemmesider eller adresser???
apr 2009
Følger: 45 Følgere: 74 Heste: 2 Emner: 130 Svar: 1.241
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.338
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 457 Svar: 2.729
Men kan godt forstå du synes det er træls. Jeg ville også gerne have haft min haflinger i løsdrift, men kunne intet finde, også fordi hun var hoppe. Mange steder hvor der er løsdrift til IKKE islænder, er det kun til hingste og vallakker. det fatter jeg så ikke.
jan 2004
Følger: 42 Følgere: 35 Heste: 6 Emner: 224 Svar: 2.589
Men de spiser mere nøjsomt, som tidligere sagt.
Hvor søger du i nordsjælland ?
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 350 Svar: 816
udskyld men hvordan kan de se race forskel ? hehe
nov 2007
Så der hvor vi stod før var der en masse islændere og en af dem startede med at stå med vores (og nogle andre "alm." heste) og da han endelig kunne komme over til islænderne kom han aldrig godt ind i gruppen og kom altid hen da han så vores, og det var altså stadig efter et halv år han stadig ikke var en del af gruppen...
Og min søsteres store blanding elsker islændere og min har også stået en med en som bedst fungerede med hende. Så tror man skal kigge på hestene som individer og ikke som islænder og ikke islænder eller hopper og valaker.
Selvfølgelig fungere der ikke hvis der ikke er højt nok
Jeg bor på Nørrebro, før stod vores heste i høsterkøb (men det blev for dyrt i forhold til hvad vi fik) og nu står de i Lønholt, Fredensborg.
dec 2006
Følger: 26 Følgere: 27 Heste: 1 Svar: 26
Men forstår nok heller ikke helt princippet med islænder ikke kan gå sammen med andre heste i det hele taget.
Men det er nu også mere hvorfor der ikke findes lækre løsdriftsteder til almindelige heste. Det er ikke fordi de lige skal gå sammen med islænderne, bare der var steder som var lige så gode som islænderstederne.
dec 2006
Og vi har været på Flower farmen og er rigtig vild med det. og vi burde stå på deres venteliste. (selvom jeg så der stadig var pladser på deres annonce på heste-nette, men håber det er fordi de ikke har opdateret det)
Hvor er det du står?
dec 2006
Jeg skriver lige i stedet for Vanessa & pigen. ( hun er min søster, så koldbolden hun snakker om er min)
Men vi står lige nu ca 10 min (i bil) fra Lindebjerggård.
Så hvilken skov er det du rider til?
Vi rider i knurrenborg Vang, men vanessa skal op og ride 40-60 km, og så bliver den ret lille i længden.
jul 2007
Følger: 57 Følgere: 121 Heste: 1 Emner: 302 Svar: 4.512
dec 2006
Men tror også du kan ride til Danstrup hegn, som er stor. Så hvis man kan det er det måske en mulighed. Tror vi må ud og se på skove igen
Synes det er mærkelig med Flower farmen, han sagde han ville ringe. Vi var nemlig derude i december.. Men nu skriver jeg lige en mail til ham. Men det er heller ikke optimalt man selv skal give mad. Vi håbede lidt der var nogen derude man kunne betale sig fra at fodre om morgen/formiddagen..
mar 2010
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 33 Svar: 213
feb 2007
Følger: 31 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 489 Svar: 2.099
men så kan man vende det om det er nok lige så irriterende for dem der har islændere at de får nej når de søger de store steder ..hvor der er ridehuse osv..for de er ikk altid velkommen der til gengæld har jeg oplevet ..
dec 2006
Så du er indtil videre glad for Lindebjerggård?
Det koster de 2100 ikk.. Fodrer de så løsdrifthestene? (og det er valset havre ikk, for vi ville rigtig gerne selv bestemme foderet. )
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Jeg tror det er ejerne som selv syntes at det er hyggeligst at have andre opstaldet som har samme int. som de selv. og hvorfor ikke gøre det, hvis der er ansøgere nok. Jeg arbejder selv i kbh, så kommer ind og ud af byen hver dag.
Ved det er langt, men kig forbi hos os, www.hhrideskole.dk vi har lavet en skøn løsdrft, og lukker gerne alle ind. og der er ridehus osv. men ellers held og lykke du finder nok et skønt sted, hvis du bare søger længe nok.
dec 2006
Men tak for alt info'en. Nu skal vi ud til hestene
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
Før gik min fjordhest med islændere og der var nu ingen problemer.. de tog alle racer ind, dog kun små nøjsomme ponyer/heste, da islænderne netop ikke tålte ret meget strå.. var en af grundene til at jeg flyttede, da de hele tiden blev sat ned så det til sidst var for lidt til min ellers nøjsomme fjordhest.. men der var ikke problemer med at fungere sammen..
Nu går min i hit løsdrift, hvor både foder og strå gives med maskiner, så kan de netop få helt forskellige mængder, så der går alt fra ponyer og fjordheste, til store konkurrence varmblods
nov 2007
Følger: 33 Følgere: 55 Heste: 7 Emner: 23 Svar: 320
De går blandet flok pt med både islænder og store heste og de spiser og hygger sig fint sammen
tror som en siger, det er ejerene som ikke "ønsker" andre racer i deres flok.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.978
Jeg fandt min løsdrift via "kontakter".
Men ja, mange er for islændere, og synes også, de er svære at finde. Det kræver noget detektiv-arbejde. Jeg er sygemeldt, så jeg har rigelig tid til at være detektiv
Lone
nov 2007
Har lige fået svar fra Flower Farmen og de har 2 pladser i deres løsdrift, dog selvom vi stod på ventelisten og han ikke har kontaktet os...
Tænker også om der er grund til han har haft så meget udskiftning de sidste 2 måneder... Nogle som kender stedet eller nogle som står der????
nov 2007
feb 2015
Følger: 1 Svar: 1
Jeg har I Hillerød
Mvh Linda
Løsdrift når man ikke har Islænder!!!