{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.380 visninger | Oprettet:

Et par hurtige om hesteadfærd {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Jeg har på det seneste undret mig en del over Zey og Phoebe's (hendes føl/plag) adfærd.

1. Zey gaber nogle gange utrolig meget, når vi træner. Hvad søren skal det til for? Og jeg kan ikke tro at hun er træt!

2. Phoebe har på det sidste... Angrebet mig. Altså, når jeg skal hente Zey, kan hun godt finde på at lægge ørene helt ned, stampe i jorden og løbe hen mod mig med mulen fremme, som om hun vil bide.
Min ikke så kloge mor siger, at det er fordi hun er en teenager? Hvorfor tror I hun gør sådan?
-Det er lidt belastende for min psyke, som ikke er helt i top med hensyn til sådan noget.

Signe og Zey:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et par hurtige om hesteadfærd
  • #1   3. mar 2010 at den gaber er fordi hun overgiver sig, og at den anden angriber er fordi hun føler sig truet/passer på.

• #2   3. mar 2010 Når hesten gaber, kan den godt være mentalt træt, det ikke et motiverende tegn fra hesten, når den begynder at gabe.

At løbe mod dig, og true er ikke godt. hvis du ikke selv har styr på hvorfor og hvordan du får det stopped. så få en ud og lær dig dig, for det er ikke noget man bør lade stå til, efter min mening. Noget er galt.
    Hvis du bor på sjælland, bruger vi en der super dygtig til hesteadfærd ude hos os, som køre ud. men vil helt klart sige få nogle med ud og kigge.

Venlig hilsen Tina

• #3   3. mar 2010 mit føl kan godt finde på at stampe og lægge ørerne, hvis jeg står med hende ved siden af de andre. Hun kan finde på at bide og sparke de andre, hvis de kommer for tæt på mens jeg er der. Ellers ikke. Jeg tager det som dominans., hun prøver at styre hele flokken, (med charme, selvtillid og lækkert hår). :).

Træner du hms/kropssprog med den? Ellers ville jeg nok få en meget erfaren hjælper.

Lone

• #4   3. mar 2010 Well, Phoebe er ikke trænet overhoved. Sidste gang Zeys ejer skulle træne hende brækkede hun hånden.
    Jeg træner kun med Zey.
    Jeg har lidt på fornemmelsen, at Phoebe udelukkende gør det, fordi hun ved jeg bliver møg bange;)

• #5   3. mar 2010 når hun kommer imod dig, ville jeg, hvis det var mig, løfte begge arme op i luften og "true" tilbage, så du kommer til at se ud som om du "puster" dig op og siger: "du kan bare prøve for jeg gir mig ikke", hvis dette ikke hjælper, ville jeg nok få fat i en mere erfaren person der kan hjælpe dig...:-)

• #6   3. mar 2010 Det er helt natruligt for føllet at "true" dig.. Den vil jo prøve at arbejde sig op i ranglisten og den er du en del af. Det er vigtigt den ikke får lov at komme over dig...

• #7   3. mar 2010 Vi havde en gammel gammel Shetlænder der 'angreb'!
    I starten pustede jeg mig op og sagde 'NEJ!', men det virkede kun midlertidigt!
    Han startede forfra hver gang jeg 'entered' folden.

Men så fandt jeg ud af, at han ikke gjorde mig noget, hvis jeg hver gang, jeg var i folden, startede med at sige hej til ham og klø ham lidt i manen!
    Så havde jeg ro til at gøre hvad som helst med de andre ponys smiley

• #8   3. mar 2010 Vi havde en gammel gammel Shetlænder der 'angreb'!
    I starten pustede jeg mig op og sagde 'NEJ!', men det virkede kun midlertidigt!
    Han startede forfra hver gang jeg 'entered' folden.

Men så fandt jeg ud af, at han ikke gjorde mig noget, hvis jeg hver gang, jeg var i folden, startede med at sige hej til ham og klø ham lidt i manen!
    Så havde jeg ro til at gøre hvad som helst med de andre ponys smiley

Kommentér på:
Et par hurtige om hesteadfærd

Annonce