797 visninger
|
Oprettet:
Mærkelige knopper/sår {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Min hoppe har fået nogle underlige sår rundt på kroppen. De er hårde knollede, der er hår på dem.
Kan det være varmeknopper af en art, trods det kolde vejr?
Jeg har vasket dem alle og smurt dem.
Nogle der har nogle gode råd?
okt 2006
Følger: 50 Følgere: 48 Heste: 5 Svar: 514
han havde dem også for 1 år siden, har haft tre dyrlæger ude og ingen ved hvad det er.. han har været på 4 forskellige pencilin behanlinger og sågar i isolation, da der var en af dyrlægerne der troede det var stafylokokker, men intet har hjulpet, så han må leve med dem..
gider ikke bruge flere penge og tid på at finde ud af hvad det er, han er alligevel ikke syg af dem og de genere ham ikke..
apr 2009
Følger: 20 Følgere: 30 Heste: 14 Emner: 37 Svar: 254
hun går med dækken dagligt, men plejer at være meget kulskær. De er knoldede.
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.676
Vi har brugt pyoderm(hjalp lidt.), jod (som hjalp rigtig meget.) De er nu næsten væk og jeg prøver at se tiden an.
Det skal siges at vi i sin tid, da han fik dem, havde tre dyrlæger ude uafhængige af hinanden, han var på pencilin kur, vi fik også binyrebarkhormon, der resulterede i en meget muggen hest, da det sved.. Ingen kunne stille en diagnose.. Men, fik afvide han skulle under kniven, det vil jeg ikke byde ham især fordi det er i sadellejet, og det ikke har nogen betydning.. Det kan nogengang have tendens til at være ømt, men irriterer ikke under ridning. Har dog brugt lammeskind under underlaget.. (Da vores muskelterapeut troede det måske kunne være indgroede hår)
okt 2006
Følger: 50 Følgere: 48 Heste: 5 Svar: 514
han går også med dækken og er klippet, men er ikke kuldskær, men det kan dag sagtens være varmeknopper
okt 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Heste: 7 Emner: 183 Svar: 3.976
Prøv at søg på google..
jul 2007
Følger: 68 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 1.051
min har dem hovedsagligt på ryggen.
apr 2009
Følger: 20 Følgere: 30 Heste: 14 Emner: 37 Svar: 254
Mærkelige knopper/sår