{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
603 visninger | Oprettet:

sur hest....Lidt langt {{forumTopicSubject}}

hvor er jeg træt af min hest, Dawn. hun spraker de to andre. og hver gang jeg skal trække hende ind eller ud løber hun bare for hun ved at jeg falder fordi det er så pisse glat. så bruger jeg lang tid på at for hende til at blive rolig igen. når hun er på folden er hun rolig nok lige indtil jeg henter kira. jeg er nød til at atge kira for ellers får hun ikke noget at spise fordi Dawn er meget nervøs for at hun ikke får noget. Dawn mangler ikke noget. og det er ikke fordi at jeg er nervøs eller er sur på hende men det bliver jeg når hun løber fra mig.
Hun er jo en dejlig hest der elsker at blive nusset om og det bliver hun så jeg kan bare ikke forstå hvorfor hun så pludseligt er blevet så sur eller nervøs.

mine heste går i løsdrift men som nævnt kommer Kira (ifolet)ind for at være sikker på at hun får noget at spise.

skulle bare lige have det ud.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sur hest....Lidt langt
  • #1   24. feb 2010 lyder lidt som om hun er forkælet og uopdragen smiley hehe det er dejligt med hopper, de har deres egen mening omkring alting, og mener selv at alt skal handle om dem smiley

• #2   24. feb 2010 det kan godt være. men det holder bare ikke i længden.

• #3   24. feb 2010 så må du jo tage fat i hende, og vise hende det er dig som bestemmer, og ikke hende! for det lyder lidt som om hun er ved at tage magten fra dig. Når man har en hoppe med en stor personlighed, og egen meninger, så er man nød til at være lidt hård engang i mellem, for ellers tager de magten fra en. Du skal gøre det klart hvad du ønsker a hende, og "være efter! hende når hun skaber sig.

• #4   24. feb 2010 prøv at tag et hovedtøj på hende

• #5   24. feb 2010 er ikke helt nemt når hun nu er en stor dame smiley .. og hun kan nemlig uden problem gå fra et menneske..
    havde lidt af det samme problem med bøffe dyret til at starte med.. han ku ikke trækkes uden at han skulle gå som han selv havde lyst.. det tog 1 mdr med hård og konsekvent træning men nu går han som en hund smiley

måske sku du vente til det er mere "anitglid" i vejret, og så igang med træningen igen..
    eller en kæde om snuden på den unge dame..
    tror os med koldblod har en tendens til at "glemme" mange ting, da vores heste generelt er uhyggeligt rolige.. men de er tilgengæld uhyggeligt stærke når de ikke vil som vi vil..

så frem med stædigheden og vær stærk og hård en overgang.. så falder muttimadam nok på plads igen smiley

held og lykke med hende..

• #6   24. feb 2010 kom forår så jeg kan bestemme igen.

hovedtøj mener at det hjælper noget

• #7   24. feb 2010 Beinta D, jeg er meget enig med Team Skinke; din hoppe lyder, som om hun mangler opdragelse og respekt. Så for at få hende til at holde op, er der kun ét nøgleord: Træning, træning og træning. smiley

Du skal træne hende i at følge dig pænt i DIT tempo og stoppe, når DU giver signal til det.

• #8   24. feb 2010 jeg prøver da også men jeg ved også at det er et stort stykke arbejde

• #9   24. feb 2010 ja det er et stort stykke arbejde, men der er ingen anden vej. For tager hun først magten helt fra dig, så bliver hun farlig, især når hun jo er en stor dame

• Lone A
    Lone A Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 215
    #10   24. feb 2010 Jeg synes faktisk ikke at det lyder som om hun er blevet sur. Næsten tvært imod. Mange heste bruger ikke så meget energi i øjeblikket fordi de lister rundt på folden pga. sne. Og derfor har de et overskud af energi som skal brændes af på anden vis. Min pony han jorder også ind fra folden, han kan åbenbart ikke komme hurtigt nok ind. Jeg har træktovet rundt om mulen for at holde ham.
    Jeg træner også "holdt "/ "stop" med ham for at han kan sætte farten ned. Og husker at rose og give godbid

• #11   25. feb 2010 stor dame ja..... man bliver helt lille i forhold til hend.

Kommentér på:
sur hest....Lidt langt

Annonce