911 visninger
|
Oprettet:
Ihhh! Hader det :( {{forumTopicSubject}}
Min familie har lidt problemer med økonomi og sådan så jeg skal måske melde mig af springholdet, men jeg syntes bare ikke jeg kommer nogle vegne med min ridning. Jeg vil virkelig gerne komme langt med min ridning, både fordi jeg vil og fordi jeg tror jeg kan, det er bare så svært at komme langt på en islænder (i hvert fald i mit tilfælde når jeg ikke har redet islænder så længe og hun er 20 år) og det er svært at komme langt på en rideskolepony.. Nogle som har det på samme eller har gode råd?
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.338
Mine forældre har aldrig ville betale noget til mine heste, så jeg har altid selv måtte kæmpe for at få pengene til det jeg gerne vil.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Sådan er det.. Mine forældre hverken kan eller vil betale til noget ang. hest - min fars firma er ved at gå neden om og hjem hvilket påvirker vores økonomi så ikke nogle penge til mig der.
Jeg betaler alt til mig selv, har jeg gjort siden jeg fik løn.
Du er 14år så det er bare ud og få et arbejde :o)
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 38 Svar: 215
Mht. til at du ikke føler du kommer nogle vegne med din ridning kan du jo evt. overveje at skifte til en privatpart? Måske er der én på rideskolen der mangler en part til sin pony?
Og så kan du jo starte med at spørge dine forældre om det ville hjælpe på økonomien hvis du selv betalte din springning ?
jul 2009
Følger: 24 Følgere: 21 Heste: 5 Emner: 171 Svar: 998
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 457 Svar: 2.729
hvad med at få et mindre job. da jeg var 14 cyklede jeg med aviser hver morgen. ja et røvjob, men man vænnede sig til det. det gav da 1400 kr om måneden at bruge en time hver morgen 6 dage om ugen på at cykle med aviser, og så slap jeg for at arbejde når jeg fik fri fra skole og var træt. reklamer er et lorte job, aviser er langt bedre og giver bedre.
Når du så får lidt penge, så kan du måske gå til springundervisning på din nærliggende ridskole på en af ride skolehestene. der kan du da lærer noget og så senere i livet, få råd til din egen hest som du kan springe på.
dec 2007
Følger: 19 Følgere: 34 Heste: 3 Emner: 186 Svar: 389
sep 2007
Men kan du ikke cykel med aviser, der skal man bare være fyldt 13 ??
sep 2007
sep 2007
Avis jobs kan du sagtens og du kan smide en annonce op i brugsen :o)
dec 2007
Følger: 19 Følgere: 34 Heste: 3 Emner: 186 Svar: 389
sep 2007
hvorimod reklamer, barnepigejob, og hestearbjede, er røvjob med uforskammet lav løn.
prøv at undersøg det, inden du afviser det.
sep 2007
(link fjernet)
sep 2007
blivomdeler.nu
Delte reklamer og aviser ud 2 gange om ugen, skulle selv pakke den ene af dagene. Der var 130 husstande så derfor kørte vi dem ud i bil, de kunne ikke være på en cykel og det var langt ude p ålandet.
Fik 2000kr om måneden :o)
sep 2007
sep 2007
Det gav da mig godt 2000kr :o) Og så slemt var det ikke at pakke - det tog max en time, det jeg pakkede var 4-5 aviser +1-2 reklamer, om onsdagen også kom reklamerne der var pakket om fredagen :o)
Men ja man bliver nød til at bruge bil når der er 130 husstande.
Det var sq ikke slemt.
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 95 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 1.338
Det er sørme dyrt at have hest !! men det finder man jo først ud af den dag man selv skal til at betale for det?.
Du skal se sådan på det at hvis du virkeligt gerne vil have den spring-undervisning?..ja så må du jo yde noget for det?. Indtil nu er det jo dine forældre som har ydet for DIG ?...
Alt arbejde bliver surt og kan være et lorte-arbejde ind imellem OGSÅ for dine forældre !!.
Mange mennesker går jo på fuldtidsarbejde, har mand/kone/børn hus og have der skal passes FØR der bliver tid til hesten!!
Du skal se positivt på det...DU har en hest du kan ride på?, det er mere end mange andre har.... Nogle piger ville glædeligt arbejde mange timer om ugen, men kan alligevel ikke få råd til at holde hest?.
Glæd dig over du har en part du kan ride flere gange om ugen? det er der mange som ville giver dere højre arm for at få lov til.
apr 2005
Følger: 24 Følgere: 61 Heste: 6 Svar: 353
Men se på den lyse side du har stadig muligheden for at ride så nyd det. Jeg måtte sælge min hest godt nok var det fordi jeg ikke havde til til min mere. Nu har jeg fået mig et deltids job som give godt så jeg både får råd og tid til at gøre noget ud af min ridning. Så hvis du virkelig ønsker at din ridning skal blive til noget skal det nok komme. Du skal bare selv gøre en insats og have tålmodighed. Du er ikke så gammel så du har hele livet forude til at nå dit mål:)
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Skal selv pakke aviser, til 150 husstande - og jeg går ud med dem, da det er i byen. Kan kun anbefales hvis du vil arbejde hårdt for dårlig løn.
Jeg får 300-500 kr i mdr.
Ellers kan du jo gøre noget så simpelt, som at lufte hunde, slå græs (sommer), rydde sne (vinter), passe børn osv. - og så hænge sedler op i de lokale købmænd, både i din egen by og i de nærliggende byer.
Ellers er det jo bare ud og søge? Måske søger fodboldklubben en rengøringsdame - jeg får 54 kr i timen, og det tager et par timer - og så er det kun om sommeren. Ellers må du smide en ansøgning i alle nærliggende forretninger - en eller anden skal nok få brug for dig på et tidspunkt.
Ihhh! Hader det :(