:( min hest opfører sig underligt...? {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Vi har oplevet noget underligt på vores gård de sidste to dage. Min hoppe Gnist og en anden hoppe J´adore er begge blevet bange for at gå ind på vores staldgang. Det skal siges at i de sidste 3 år har begge heste gået frem og tilbage uden problemer.
Idag måtte jeg kæmpe for at få hende ind på staldgangen. Jeg prøvede først bare at stå med hende, klappe hende og give hende en godbid hver gang hun bare gik et skridt mod staldgangen. Efter 30 min gik hun ind på staldgangen, vi gik over for at ride og efter ridningen ville hun igen ikke ind på staldgangen. Efter 1 time med samme metode som før, blev jeg nød til at stå og drive hende ind med et trækketov bagfra. Dette hjalp heller ikke og jeg måtte derfor ind og hente en anden pige som kunne stå og drive hende bagfra mens jeg stod med et trækketov foran.
Efter 1,30 min ca, fik jeg hende ind. Efter det måtte jeg gøre det flere gange i træk før hun gik lige ind...:(
Hun fik stor ros og masser af gulerødder hvergang hun kom ind på staldgangen og hun har aldrig oplevet noget dårlig der inde....?
Er der nogen der har prøvet noget som dette før, og har i nogle gode råd til næste gang hun gør det...
nov 2008
Følger: 67 Følgere: 64 Heste: 5 Emner: 121 Svar: 438
okt 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Emner: 2 Svar: 102
mar 2009
Følger: 43 Følgere: 40 Heste: 8 Emner: 37 Svar: 1.141
Måske synes hun at der er glat, mange af hestene i stalden er meget forsigtige når de går ind i stalden i disse dage hvor der er så glat. så selvom du ikke synes hun har oplevet noget grimt, så kan en lille usikkerhed have gjort hende utryg ved at gå på staldgangen.. jeg har ikke rigtig et godt råd...men måske du skulle aflede hendes opmærksomhed inden I går ind, istedet for at stoppe op og lokke med godbidder.....eller få hende til at fokusere på dig, så hun ikke opdager at I nærmer jeg staldgange.. hmm ikke særlig kvalificerede råd...
nov 2008
Følger: 126 Følgere: 106 Heste: 2 Emner: 90 Svar: 819
apr 2006
Følger: 54 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 211 Svar: 726
:( min hest opfører sig underligt...?